המדינה שלחה ‘חשבונית’ למשפחות שגורשו מהבתים: תשלמו על הפינוי

ללא כל הודעה על פתיחת הליך: פקחי המנהל האזרחי מסרו למשפחות התראה ודרישת תשלום על הריסת המאחז שלהם לפני כחמישה חודשים • הערכות: מדובר בסכום של מאות אלפי שקלים • התושבים מחו: "כלי דורסני חדש שרקם 'צוות שוסטר' שהקים בני גנץ למאבק בהתיישבות"
חיים טוויל
ד' סיון התשפ"ב / 03.06.2022 12:36

ללא התראה מוקדמת או הודעה על פתיחת ההליך, מסרו אתמול פקחי המנהל האזרחי הודעה מפרקליטות המדינה למספר משפחות בגבעות בנימין, לפיה עליהם לשלם במיידי את כל הוצאות פינוי ביתם שהתרחש לפני מספר חודשים במהלך ההרס הנרחב בגבעות. באם לא ישלמו את הוצאות הפינוי, נכתב בהודעה, תגיש המדינה כנגדם תביעה אזרחית. “כלי דורסני חדש שרקם צוות שוסטר למאבק בהתיישבות”

עליית מדרגה במאבק בהתיישבות: חמישה חודשים לאחר שבתיהם נהרסו במבצע הרס ברוטלי ואלים, קיבלו היום שתי משפחות המתגוררות בגבעת גאולת ציון בבנימין, מבלי שעודכנו על פתיחת הליך כלשהו בעניינם – התראה אחרונה לפני תביעה אזרחית שתגיש כנגדם המדינה.

בהתראה שמסרו  אתמול (חמישי) פקחי המנהל האזרחי לידי המשפחות, נדרשים התושבים לשלם במיידי על כל עלויות מסע ההרס שחוו וכן את העלויות הנלוות שעשויות להגיע למאות אלפי שקלים.

במכתב ההתראה שנכתב לפני כשישה שבועות, נאמר כי יש לפנות “להסדרת החוב” בתוך שלושים יום, בטרם תפתח המדינה בהליכי התביעה, אך בפועל, המסמך נתלה רק השבוע על בתי התושבים ומונע מהם להתגונן מפניו בלוח זמנים זה.

אחת המשפחות שהתגוררה עד לפני כשנתיים בגבעת קומי אורי ביצהר וחוותה אז שני פינויים והריסות, קיבלה באופן תמוה עוד יותר, גם דרישה מיידית לשאת אף בהוצאות שני הפינויים שהתרחשו לפני למעלה מארבע שנים.

נציין, כי מדובר בהליך חריג שלא נעשה בו עד כה שימוש כנגד תושבים בהתיישבות במשך שנים רבות, ולדברי המשפחות עתיד להיכנס כעת באופן קבוע לארסנל הכלים של המנהל האזרחי – כחלק מפעילות ‘צוות שוסטר’ והתקנים החדשים במנהל האזרחי שגייסה הממשלה כנגד ההתיישבות.

“אנו חווים כעת על בשרנו רמה חדשה של התנכלות מצד הממשלה”, אמרו בגאולת ציון. “מדובר בהליך דורסני שרקם ‘צוות שוסטר’ שהקים שר הביטחון גנץ שתפקידו להיאבק בהתיישבות היהודית”.

לדבריהם, “הקנסות והתביעות שקיבלנו כעת, הם רק יריית הפתיחה והפרחת בלון הניסוי במסגרת הנוהל החדש שעתיד להיות מופעל כנגד ההתיישבות כולה.

“ההליך הזה הינו המשך ישיר של מדיניות הממשלה – בה מאפשרים לערבים לבנות כאוות נפשם ולהשתלט על שטחי יו”ש, ואילו בהתיישבות היהודית נלחמים מלחמת חורמה”.

הם הוסיפו: “במסגרת המדיניות ההזויה כבר הודיעו בממשלה לפני מספר חודשים על הקצאת עשרות תקנים נוספים במנהל האזרחי, שיופנו למאבק בהתיישבות. כעת אנו רואים את פירות העבודה המאומצת של אותם התקנים”.

נזכיר, כי לפני כחמישה חודשים פשטו בשעת בוקר מוקדמת מאות שוטרים על גבעות גאולת ציון ורמת מגרון שבבנימין, והחריבו את בתיהן של 4 משפחות ושני בתי כנסת.

במהלך ההרס, תועדו השוטרים כשהם נוקטים באלימות קשה, בין השאר כלפי נשים בהיריון וילדים צעירים. ציוד אישי רב ניזוק, ותושבים אחרים שלא עשו דבר נעצרו באלימות ונלקחו לתחנת המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות