כך הקואליציה מתכננת להפחיד את החרדים – כדי שיתמכו ב’חוק יו”ש’

גורמים בקואליציה: בנט השלים עם העובדה שהממשלה עומדת ליפול: "אווירה פסימית בלשכתו ובסביבתו" • "ננצל את הימים שנותרו כדי להסביר לציבור החרדי, שחלקו המשמעותי מתגורר בביתר עילית ומודיעין עילית - שהפלת הצעת החוק תגרום נזק אדיר לחרדים רבים"
חרדים 10
ד' סיון התשפ"ב / 03.06.2022 10:26

מתח שיא: על רקע המשבר הפוליטי המחריף, גורמים בקואליציה סבורים כי ראש הממשלה השלים עם העובדה שהממשלה עומדת ליפול.

לפי דיווח של אנה ברסקי ב’מעריב’,  בקואליציה מדווחים על אווירה פסימית בלשכת בנט ובסביבתו. גורמים המעורים במה שהתרחש בישיבת ראשי הקואליציה שלשום, אומרים כי “האווירה הייתה טעונה ומתוחה”. לפי אותם גורמים, “בנט שידר פסימיות. כשמדברים איתו ומקשיבים למה שהוא אומר ואיך שהוא אומר את הדברים, מתרשמים כי בינו לבין עצמו בנט השלים עם העובדה שהממשלה חיה על זמן שאול. הוא כמובן לא מזניח את תפקידו ועושה מאמץ כדי לשמור על הממשלה ועל הקואליציה. עם זאת, הרושם הוא שהוא כבר השלים עם האפשרות של הפלת הממשלה, שמיום ליום נראית מציאותית יותר ויותר”.

ההצבעה על הארכת תוקף התקנות לשעת חירום ביהודה ושומרון, שנדחתה בשבוע בשל היעדר רוב, נקבעה ליום שני. שר המשפטים גדעון סער, שמקדם את ההצעה, הודיע כי מבחינתו ההצבעה תהווה מבחן קיומי לקואליציה ולממשלה.

בליכוד מעריכים כי אם הממשלה תיפול, באגף הימני של הקואליציה יעדיפו להקים ממשלה בראשות יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו על פני האפשרות לפזר את הכנסת ולהוביל שוב לבחירות. לכן, באופוזיציה הכריזו על גיוס מלא לקראת ההצבעה נגד הצעת החוק – ולא מתכוונים למצמץ.

לפי הדיווח ב’מעריב’, בקואליציה מפעילים לחצים כבדים על ראשי המתיישבים ביהודה ושומרון, ומתכוונים להפעיל לחצים דומים גם במגזר החרדי – זאת במטרה לשכנע אותם לתמוך בחוק, או לכל הפחות להוביל לכך שחברי הכנסת מהמפלגות החרדיות יימנעו או ייעדרו מההצבעה.

גורמים בקואליציה אמרו כי בכוונתם “לנצל את הימים שנותרו כדי להסביר לציבור החרדי, שחלקו המשמעותי מתגורר בערים הגדולות ביו”ש – ביתר עילית ומודיעין עילית – כי הפלת הצעת החוק בגלל משחקים פוליטיים של הליכוד תגרום נזק אדיר לחרדים רבים”.

יו”ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח”כ יריב לוין, תקף אתמול 8 ראשי רשויות מיהודה ושומרון שיצאו במכתב שקרא לליכוד ולמפלגת הציונות הדתית לתמוך בחוק תקנות יו”ש, “כדי לא להפוך את חיינו לכאוס”.

לוין כתב: “אותם ראשי מועצות שלא עשו דבר כדי למנוע את הקמת ממשלת הש’מאל, וחלקם אף תמכו ופעלו להקמתה. במקום לקרוא לגדעון סער, לניר אורבך ולחבריהם לעזוב מיידית את הממשלה הרעה הזו, שבכיריה רואים ביו”ש שטח כבוש, הם שוב עובדים כדי להציל את ממשלת בנט-עבאס-מרצ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות