‘זוממים גזירה נוראה’: מאות אלפי חתימות נגד חוק החינוך בניו יורק

חוק חינוך חדש של מדינת ניו יורק, אותו יזמו חרדים לשעבר, כופה כללים חדשים גם על מוסדות חינוך פרטיים של הציבור החרדי: יבצע שינויים משמעותיים בתכני הלימוד • הציבור החרדי גייס מאות אלפי חתימות של הורים נגד החוק • בקראון הכריזו על יום תפילה מיוחד נגד 'הגזרה הנוראה'
נתן פרל
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 08:46

לפני כחודשיים פורסם נוסח חוק חינוך חדש של מחלקת החינוך במדינת ניו יורק, באמצעותו הם מבקשים  לכפות על מוסדות החינוך של הציבור החרדי במדינה לימודי ליב”ה –  נגד דעת גדולי ישראל.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

מדובר בכללים חדשים, במסגרתם יחויבו גם מוסדות חינוך פרטיים שאינם ממלכתיים לבצע שינויים משמעותיים בתכני הלימוד.

מי שעומד מאחורי הניסיון להתערב בתכני הלימוד הם ארגונים שנוסדו בידי חרדים לשעבר, או חרדים מודרניים, המקוננים על כך שבהעדר לימודי ליב”ה הם נזרקו לשוק העבודה ולחיים בכלל ללא כל יכולות תעסוקה. כך, באמצעות פניה לגורמים משפטיים הם מנסים להכריח את מוסדות החינוך להנגיש “חינוך הוגן”, כלשונם, לתלמידים.

לפי החוק, ישנה זכות של 60 יום ערעור לכל מי שרוצה לשלוח מכתב בו הוא משמיע את דעתו על החוק החדש. רק אחרי שחברי מחלקת החינוך בודקים את כל המכתבים, הם יכולים להמשיך לקדם את החוק החדש.

עסקני קהילת סאטמר הקימו את ארגון ‘יוניידט כלל ישראל’, שהחתים הורים נגד חוק החינוך החדש. הארגון הצליח להשיג 100 אלף חתימות בכתב-יד, מלבד עוד כ-70 אלף חתימות אלקטרוניות באמצעות האתר או אימייל.

ביום חמישי יצאו העסקנים בקרית יואל מביתו של האדמו”ר מסאטמר לעבר העיר אולבני, עיר הבירה של מדינת ניו יורק – שם העבירו את 100 אלף המכתבים
לידי מחלקת החינוך, על מנת  שיעברו על המכתבים אחד לאחד, תוך תקוה שיבטלו את הגזירה.

יצוין, כי אלה היו רק החתימות שגוייסו על ידי ארגון ‘יוניידט כלל ישראל’. ארגון ‘פערלס’ של ‘אגודת ישראל בארה”ב’,  יחד עם שאר מוסדות החינוך, יעבירו את המכתבים שצברו ביום שלישי. ארגון ‘הבני יואל’ ו’הפלג הירושלמי’ העבירו את מכתביהם כבר ביום שני שעבר.

בתוך כך, חברי הבד”צ של שכונת קראון הייטס קראו לקבוע את היום (שני) כ”יום תפילה ואחדות”, בעקבות ‘גזירת החינוך’ המרחפת על המוסדות החרדים בניו יורק.

עסקני חב”ד בקראון הייטס נערכים למלחמה משפטית, אולם הרבנים קראו, כאמור, גם להוסיף בתפילה.

במכתב שפרסמו ביום שישי, כתבו רבני השכונה: “באשר בשנים אחרונות קמו אנשים לחבל בכרמים, באופן חינוך בנינו ובנותינו, והגדילו לעשות לסכן עתידנו ח”ו עד שמושלי העיר זוממים לגזור גזירה נוראה לשנות כל צביון חינוך הטהור של בנינו ובנותינו שיחיו, באופן שבעתיד הקרוב רק הם יוכלו להחליט לאיזה מוסד חינוכי ‘מותר’ לשלוח בנינו ובנותינו, ועוד דברים מבהילים כיוצא באלו, היה לא תהיה”.

במכתב, שעליו חתומים הרב יוסף ישעיה ברוין והרב אברהם אזדבה, נקרא הציבור לקבוע את יום שני השבוע כיום תפילה, ולומר בו פרקי תהלים, וכן לקיים בו כינוס תורה תפילה וצדקה “כאיש אחד בלב אחד” בכל מוסדות החינוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות