בנט: שברנו שיאים • הליכוד: הוא מתהדר בהרתעה שהשיג נתניהו

בנט חגג אחרי המצעד: "החלטנו שריקוד הדגלים יעבור במסלולו המסורתי, וכך היה" • לפיד: "הממשלה גילתה קור רוח. זה נקרא החזרת ההרתעה" • הליכוד: "לפני שנה נתניהו הורה להנחית על חמאס את המכה הקשה בתולדותיו. לאחר שהוכה קשות, השנה לא העז לירות אפילו רקטה אחת"
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשפ"ב / 30.05.2022 08:11

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אמש להחלטתו לאשר את מצעד הדגלים לגל יום ירושלים, שעבר בשער שכם בהתאם למתווה שקיים כבר עשרות שנים.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

בנט אמר: “החלטנו שריקוד הדגלים יעבור במסלולו המסורתי, וכך היה. השנה שברנו שיאים עם מעל 50 אלף משתתפים שצבעו את העיר בצבעי הדגל שלנו. מרגש ומשמח לראות את כל עם ישראל חוגג יחד. עם ישראל חי”.

שר החוץ יאיר לפיד סיכם את מצעד הדגלים בראיון בגלי צה”ל: “היום הזה עבר בשלום כי הממשלה גילתה קור רוח. הכרזנו על מתווה, לא זזנו מעמדתנו ולא נבהלנו. עם זאת – לא ככה צריך להיראות מצעד הדגלים, לה-פמיליה ולהב”ה השתלטו על האירוע – זה מביש”.

הוא התייחס גם לאיומי חמאס ואמר: “חמאס הבין שאם הוא יירה על ירושלים, הוא ישלם מחיר קשה – זה נקרא החזרת ההרתעה, ואנחנו עושים את זה מהיום הראשון. אין בלון שלא מגיבים עליו, יש לנו מדיניות ברורה ומסודרת. אנחנו אולי בשנה הכי שקטה מכיוון עזה זה שנים רבות”.

בליכוד הגיבו לדברי בנט על צעדת הדגלים: “כשם שבנט התהדר בפירות הסכמי אברהם שלא היה לו שום חלק בהם, כך הוא מתהדר היום בהרתעה שהשיגה ממשלת נתניהו מול חמאס, שגם בה לא היה לו שום חלק.

“לפני שנה ממשלת נתניהו הורתה לצה”ל להנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר בתולדותיו. לאחר שהוכה קשות, השנה הוא לא העז לירות אפילו רקטה אחת”.

בליכוד תקפו: “בנט גם משקר כשהוא ממחזר את השקר כאילו נתניהו כפה על גורמי הביטחון לשנות את מסלול צעדת הדגלים, בעוד שהמלצתם הייתה לקיים את מצעד הדגלים אבל להתחילו במקום אחר. כמו שהיה נכון לאמץ את המלצת גורמי הביטחון אז, כך נכון לאמץ אותה היום ולהתחילה בשער שכם, לאחר שהושגה ההרתעה המוחצת מול חמאס על ידי ממשלת נתניהו”.

בשנה שעברה, בלחץ של שר הביטחון בני גנץ,  לא אושר קיומו של המצעד דרך שער שכם, לאור איומי חמאס לשגר טילים על ישראל, כפי שאכן אירע בסופו של דבר.

מי שכן שיבח את הממשלה, באופן חריג, על תפקודה ב’יום ירושלים’ היה ח”כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית שכתב בפייסבוק: ”כשמגיע מגיע. שאפו לממשלת ישראל, לשר הבט”פ, לראש הממשלה ולראש הממשלה החליפי, למפכ”ל, ולכל מי שהייתה לו יד ורגל בהחלטה לא להתקפל אל מול האיומים, ולאפשר את ריקוד הדגלים, שחיבר את שני חלקי העיר שחוברה לה יחדיו. וכמובן, כל הכבוד לשוטרים, למג”בניקים לרוקדים ולחוגגים. חג שמח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות