פורעים התבצרו במסגד והשליכו אבנים: 1800 יהודים עלו להר I צפו

עשרות פורעים התבצרו בתוך מסגד אל-אקצא ודגל חמאס נתלה ברחבה • המשטרה נעלה את המתפרעים במסגד • מעל 1,800 יהודים עלו להר • מבקרים יהודים שהניפו דגלי ישראל על ההר נעצרו באלימות • ח"כ בן גביר: "זה שאנחנו חיים כאן זה מתסיס ומרגיז אותם אז מה, נחזור לאירופה?"
חיים טוויל
כ"ח אייר התשפ"ב / 29.05.2022 09:50

עימותים פרצו הבוקר (ראשון) בהר הבית, כאשר עשרות ערבים רעולי פנים התבצרו בתוך מסגד אל-אקצא, תלו דגל חמאס והחלו ליידות אבנים לעבר כוחות המשטרה.

השוטרים סגרו את דלתות המסגד.

גם בשער שכם התפרעו עשרות ערבים וניסו להתעמת עם כוחות המשטרה.

החל משעות הבוקר המוקדמות נפרסו בעיר ירושלים כוחות משטרה גדולים לאבטחת האירועים השונים הצפויים לאורך יום ירושלים.

הפעילות המשטרתית המקדימה שבוצעה במהלך הלילה מנעה הגעת מפרי סדר רבים יותר לאזור.

במקביל החלה עליית יהודים לשטח הר הבית לרגל יום ירושלים.  הביקורים התקיימו כסדרם, כאשר מתוך המסגד יורים זיקוקים, ללא השפעה על המשך הביקורים.

ח”כ איתמר בן גביר הגיע להר הבית ואמר: “אנחנו בעלי הבית, ומי שפוגע במדינה לא צריך להיות כאן”.

כאשר עלה להר הבית בליווי המשטרה הצהיר: “אני מצפה שהמשטרה תשליט את הסדר בהר-הבית. כשמשליטים סדר הם מבינים היטב את המסר. זה שאנחנו חיים כאן זה מתסיס ומרגיז אותם אז מה, נחזור לאירופה?

“תראו אותם, צריך להוציא אותם מכאן – מי שמתפרע ופוגע במדינה לא צריך להיות פה. אני מוכיח להם שאנחנו הבעלים על ירושלים”.

לקראת סיום הביקורים, ולאחר שביקרו במקום מעל 1,800 מבקרים, החלו עימותים בין פורעים לקבוצת מבקרים והפרה של הסדר הציבורי, לרבות השלכת בקבוקים וכיסאות בשטח ההר.

צילום: חוזרים להר

בעקבות הפרות סדר אלו נעצרו על ידי המשטרה מספר חשודים.

כמו כן, נוכח הפרת כללי הביקור בהר הבית על ידי עשרות מבקרים יהודים באחת הקבוצות האחרונות, שעיכבו הכנסת קבוצות מבקרים נוספות למקום, הורחקה קבוצת המבקרים ועוכבו מספר מעורבים.

בתנועת ‘חוזרים להר’ טוענים, כי מבקרים יהודים שהניפו דגלי ישראל בהר נעצרו באלימות. בין היתר, הרב דוד בן איטח נעצר באלימות קשה.

על פי ארגון ‘בידינו’, העליות להר התנהלו תחת לחץ ובהרצה מצד המשטרה: 25 דקות בלבד לעלייה, ללא עצירות. על פי הארגון, כמה יהודים עוכבו על קריאת שמע ישראל או על שירה. מצד שני כשקבוצות שלמות שרות בהר, המשטרה חסרת אונים או מתעלמת.

צילום: חוזרים להר

במסגרת ויעוד טלפוני סקרו מפקדי המחוזות את היערכותם ליום ירושלים בכל רחבי הארץ לרבות בירושלים.

המפכ”ל, רב ניצב יעקב שבתאי אמר בויעוד: “משטרת ישראל נמצאת היום בהיערכות שיא לקראת אירועי יום ירושלים בכל רחבי הארץ כאשר מרבית הכוחות המבצעיים שלנו פרוסים בדריכות מבצעית וכוננות גבוהה, מוכנים לכל תרחיש.

“אנחנו בשליטה מלאה בכל הגזרות ומול כל האירועים וגם מספר האירועים הנקודתיים שהיו מהבוקר, טופלו באופן מידי ומקצועי. ישנו איסוף מודיעיני משמעותי שמאפשר לנו פעולות מנע בכל רחבי הארץ והפעלה חכמה של כוחות התגובה.

“אנחנו לא נאפשר לאף גורם מסית ופורע לחבל באירועי היום ולהפר את החוק והסדר. חשוב שמול הניסיונות לפרובוקציות מצד פורעים, יעמדו שוטרים ולוחמים שפועלים במקצועיות, רגישות ונחישות.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור לעלות להר!
    29/05/2022 16:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אסור