מרצ נמחקת, בן גביר מפתיע, ומה קורה אם בנט, סער וליברמן יחד?

כמה שווה ריצה משותפת של בנט, סער וליברמן? מה קורה אם שקד מצטרפת לליכוד? וכמה מקבלת מפלגה של עמיחי שיקלי? • האם נתניהו יוכל סוף-סוף להקים קואליציה? כמה מהציבור לא מרוצים מתפקודו של בנט כראש הממשלה? וכמה לא רוצים מפלגה ערבית בקואליציה? • כל הפרטים
חרדים 10
כ"ו אייר התשפ"ב / 27.05.2022 01:32

מסקר שנערך עבור הג’רוזלם פוסט עולה, כי על אף סיום המשבר הקואליציוני עם ח”כ ג’ידא רינאוי זועבי – מרצ לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה, זה הסקר השני ברציפות.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

הליכוד ממשיכה לשמור על ההובלה בגדול, ואיתמר בן גביר, אם ירוץ לבד, ממשיך להפתיע.

בסקר, שנערך על ידי על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, נבדק כמה מנדטים מקבלת כעת כל מפלגה והאם חיבורים מסויימים – מימין ומשמאל – יצליחו לפתור את הפלונטר הפוליטי?

לפי תוצאות הסקר, מפלגת הליכוד מקבלת 35 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד 20, הציונות הדתית היא המפלגה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים.

כחול לבן של בני גנץ מקבלת 8 מנדטים וכך גם ש”ס של אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים.

יהדות התורה, העבודה והרשימה המשותפת מקבלות 7 מנדטים כל אחת. ימינה של נפתלי בנט – 6 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן רק 5, ותקווה חדשה ורע”ם  – 4 מנדטים כל אחת.

לפי התוצאות מרצ, כאמור, לא עוברת את אחוז החסימה – עם 2.6%. שתי מפלגות נוספות נמצאות בקרבה גדולה למחיקה: תקווה חדשה עם 3.7% ורע”מ עם 3.5%.

בחלוקה לגושים: ‘גוש נתניהו’ עם 59 מנדטים, לגוש הקואלציה הנוכחית יש רק 54. אבל ירידה של עוד מפלגה מגוש הקואליציה אל מתחת לאחוז החסימה תקנה רוב ל’גוש נתניהו’.

עוד עולה מהסקר, כי כרבע בלבד ממצביעי ימינה בבחירות 2021 אומרים שיחזרו להצביע למפלגה גם בבחירות הבאות. כ-20% מהם עדיין מתלבטים והאחרים התפזרו בעיקר למפלגות ימין כמו הליכוד והציונות הדתית.

מצביעי ימינה בבחירות הבאות הם מי שנשארו נאמנים למפלגה בצרוף מצביעים של כחול לבן, תקווה חדשה ויש עתיד. רק כשליש ממי שיצביעו לימינה בבחירות הבאות הם דתיים, הרוב הם מסורתיים או חילוניים.

התוצאות לשאלה למי היית מצביע לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת ומפת המפלגות הייתה משתנה באופן הבא: מפלגות ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו היו מתמודדות ברשימה מאוחדת וכך גם העבודה ומרצ, שאר המפלגות נשארות כפי שהן?

מפלגת הליכוד נשארת עם 35 מנדטים, ויש עתיד של יאיר לפיד עם 20.

רשימה שמאחדת את מפלגות ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו מקבלת 12 מנדטים (פחות מאשר מקבלות שלושתן בנפרד, 15 על פי הסקר הנוכחי. זאת בעיקר בשל זליגת קולות לכחול לבן ויש עתיד).

רשימה מאוחדת של מפלגת העבודה ומרצ מקבלת 9 מנדטים, שניים יותר מאשר מקבלת העבודה בריצה נפרדת, אבל לכאורה יש בכך מניעה חלקית של אבדן קולות למרצ, שנכון לעכשיו נמצאת מתחת לאחוז החסימה.

הציונות הדתית נשארת עם 9 מנדטים, וגם ש”ס עולה ומקבלת 9.

הרשימה המשותפת מקבלת 8, וכחול לבן של בני גנץ יורדת ל-7 מנדטים. גם יהדות התורה מקבלת 7, ורע”ם  – 4 מנדטים.

לפי תרחיש זה, בחלוקה לגושים: ‘גוש נתניהו’ זוכה ב-60 מנדטים, לגוש הקואליציה הנוכחית – 52, בעוד לרשימה המשותפת – 8.

התוצאות לשאלה למי היית מצביע לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת ומפת המפלגות הייתה משתנה באופן הבא: עמיחי שיקלי היה מתמודד בראשות רשימה עצמאית, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר הייתה מתמודדת בנפרד ממפלגת הציונות הדתית, נפתלי בנט היה מצרף לרשימתו את יועז הנדל, ואיילת שקד הייתה מצטרפת לליכוד, שאר המפלגות נשארות כפי שהן?

התוצאות הן:

הליכוד – 32

יש עתיד – 20

ש”ס – 8

כחול לבן – 8

בנט והנדל – 7.

הרשימה המשותפת – 7

יהדות התורה – 7

העבודה  – 7

בן גביר – 6

ישראל ביתנו – 5

הציונות הדתית – 5

תקווה חדשה – 4

רע”ם – 4

עמיחי שיקלי – 0

מרצ – 0

מהסקר עולה, כי צירופו של יועז הנדל מחזק את ימינה במנדט – בחלקו בשל מעבר מסוים של קולות מכחול לבן ותקווה חדשה ובחלקו מתנודות סטטיסטיות.

רשימה חדשה בראשות עמיחי שיקלי מתקרבת לאחוז החסימה ויכולה לראות ב-2.7% שקיבלה בסקר הנוכחי הישג מכמה סיבות: שיקלי עדיין לא הכריז באופן רשמי על הקמת רשימה בראשותו וגם לא הציג רשימת אישים האמורים להיות כלולים ברשימה כזו, למצביע הימני הוצגו בשאלה זו מספר רב של אלטרנטיבות ששיקלי הוא רק אחת מהן והקולות שמקבל שיקלי מגיעים בעיקר ממצביעי ימינה, הציונות הדתית והליכוד.

מממצאי הסקר עולה עוד, כי פיצול של רשימת הציונות הדתית מחזק לכאורה את כוחה לכדי 11 מנדטים (בהשוואה לתשעה ללא פיצול). איתמר בן גביר מקבל יותר מנדטים מאשר בצלאל סמוטריץ’. עוצמה יהודית בראשות בן גביר מקבלת את קולותיה מרשימת הציונות הדתית אבל גם ממצביעי ליכוד.

בנוסף, צירופה של איילת שקד לליכוד מחליש לכאורה את המפלגה בשלושה מנדטים ביחס למספר שהיא מקבלת ללא שינוי במפת הרשימות. הסיבה לכך היא האלטרנטיבות הימניות שהוצגו בשאלה זו: הפיצול של רשימת הציונות הדתית לשניים והוספת רשימתו של שיקלי – כל אלו רשימות ימניות שגורעות קולות מהליכוד.

בחלוקה לגושים לפי תרחיש זה: ‘גוש נתניהו’ – 58 מנדטים, גוש הקואליציה הנוכחית – 55 מנדטים. המשותפת עם 7 מנדטים.

לשאלה האם אתה מרוצה או לא מרוצה מתפקודו של נפתלי בנט כראש הממשלה השיבו 65% כי הם אינם מרוצים, בעוד 30% השיבו כי הם מרוצים מתפקודו של רה”מ ו-5% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

כמו כן, 69% מקרב הנשאלים השיבו כי הם אינם רוצים לראות מפלגה ערבית שותפה פעילה בקואליציה, לעומת 22% שכן רוצים.

בסקר השתתפו 1,007 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פניה להשתתף בסקר נשלחה ל-6,302 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד, ונערך ב-25-24 במאי 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.3%.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סכר מגמתי
    27/05/2022 05:35
    חנן
  1. הסכר מנסה להפריד בן בן גביר לסמוטריץ בשביל איבוד קולות בימין (ממתי גידעון סער עובר את אחוז החסימה!?)

  2. בלוף
    27/05/2022 15:38
    אסף
  3. המטרה להפחיד את מצביעי מרצ לעודד את בן גביר לרוץ לבד ולבזבז קולות אין שום סיכוי דימונה מקבלת 6 מנדטים