האלימות של גור: עקיבא ובונים התעמתו אצל ‘קלמן ליברמן’ • צפו

עקיבא גרינצייג, חבר קהילת ראש הישיבה מגור על האלימות של חסידי גור - ב'קלמן ליברמן' ברשת ב': "כמו בכל כת, הערך העליון הוא נאמנות. מי שלא נאמן למנהיג הנוכחי עבר אלימות" •  בונים נאגל, חסיד גור: "זה שאנחנו הגדולים והחזקים, לא אומר שאנחנו לא נרדפים"
חרדים 10
כ"ב אייר התשפ"ב / 23.05.2022 11:39

עקיבא גרינצייג, מאנשי קהילתו של ראש הישיבה מגור, סיפר הבוקר (שני), בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב: “עזבנו כי זו כת, עכשיו כולם רואים את מה שראינו במשך שנים”.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

“גור מיסודה הייתה חסידות מפוארת בת 160 שנים”, הוסיף גרינצייג. “בכל חיי האדמו”רים הקודמים זו הייתה אחת הקהילות המפוארות בישראל. בתקופת האדמו”ר הנוכחית הקהילה שינתה את צביונה וקיבלה מאפיינים של כת”.

מול התייצב בשידור בונים נאגל, חסיד גור: “מצחיק אותי שאנחנו צריכים להצטדק שאנחנו לא חיים בכת. מי שכל הזמן שולח לתיבות הדואר שלנו חוברות נגד האדמו”ר והודעות קוליות לטלפונים שלנו זה הם. אפשר לראות מי רודף את מי. העובדה שאנחנו הגדולים והחזקים לא הופכת אותנו לכאלה שלא יכולים לספוג רדיפות והתנכלויות”.

גל האלימות המזעזע נגד אנשים חפים מפשע התפרץ לאחר שביום חמישי האחרון האדמו”ר מגור הגיע עם רעייתו לקבר חמותו בבית עלמין בתל אביב. אב, שבנותיו הקטינות נותקו ממנו, זעק במקום את זעקתו וביקש מהאדמו”ר להתערב.

“כשהאדמו”ר יצא משם המתינו לו שכירי חרב”, טען נאגל. “כל האירוע הזה הוא המשך של מערך הסתה שהופך את האדמו”ר מגור לחוטף ילדים. אין דבר כזה שאתה מגיע מול אדמו”ר ותוקף אותו אישית”.

לאחר האירוע, הרב משה מנדלסון, רבו של המושב קוממיות, מרבני חסידי גור, שלח מסר לחסידים – בו נאמר:  “במצב עניינים זה, בכל הנוגע למחאה ולמניעת רדיפות, אין לנו שום יכולת לבקש מאנשי שלומנו שלא להתגונן ולמחות כמחויב על פי ההלכה”.

לאחר ההקלטה החלו האירועים האלימים.

נאגל טען, בניגוד לתיעודים הרבים, כי חסידי גור הם אלה שהותקפו. “היו אירועים קשים שאני חד משמעית מגנה, אבל מה שקרה לגדול הדור בבית העלמין זו גם אלימות שצריך לגנות. איך אפשר לדבר בכזו צביעות והיתממות על אלימות, איפה הייתם ביום חמישי כשגדול בדור הותקף?”

גרינצייג תקף את דבריו של נאגל, ואמר: “באופן די מדהים ומשונה אף אחד מחסידי גור לא אושפז, בזמן שעשרות מחסידי קהילת בני מנחם אושפזו והוכו בצורה אכזרית. בוא נדמיין שביבי יגיד לכל האוהדים שלו ‘נחצו פה קווים אדומים כי צעקו עליי ברחוב, תצאו להרביץ’. אפשר להגיד שזו לא האחריות שלו?”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גור
    23/05/2022 17:39
    תהילה
  1. אני ליטאית בלי קשר לחסידות אבל המראות שראיתי בעיני בשבת זה לא משהו יהודי בטח לא חסידי אני מגנה את הכת גור ומעריצה אתכם חסידי הרב שאול! ה’ אתכם!!! והצדק יצא לאור!!!

  2. אלימות גור
    23/05/2022 17:59
    יערב
  3. הליטאים שרדפוהשפילו והזיקו לאנשי הפלג ועכשיו הם נגד גור אינם אלא צבועים ,