חמאס מאיים לקראת יום ירושלים • שרי מרצ: למה לעבור בשער שכם?

השרים פריג' ותמר זנדברג יצאו נגד ההחלטה לאפשר את מעבר הצועדים של 'מצעדגלים' בשער שכם • בנט השיב: "ככה זה כל שנה" • חמאס מאיים לקראת המצעד: "נוריד את הדגלים ממסגד אל אקצא בטילים שלנו"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשפ"ב / 22.05.2022 13:39

לקראת מצעד הדגלים ביום ירושלים בשבוע הבא: שרי מפלגת מרצ התרעמו היום (ראשון) בישיבת הממשלה נגד האישור שנתן השר לביטחון הפנים עמר בר לב לקיום צעדת ריקודגלים ביום ירושלים, בתוך העיר העתיקה.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

השר עיסאווי פריג’ תהה מול בנט: “למה מצעד הדגלים צריך לעבור דרך שער שכם? זו איוולת”.

חברתו למפלגה, השרה תמר זנדברג, הוסיפה כי לדעתה מדובר ב”פעילות פרובוקטיבית שנועדה לצרכים פוליטיים בלבד”.

מנגד, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיבה: “אבסורד. דגל ישראל צריך להיות מונף בגאווה בכל מקום, גם אם זה לא נוח למישהו”.

בנט השיב לשרי מרצ: “זה המסלול הקבוע של המצעד. הצעדה תמיד עברה בעיר העתיקה ודרך שער שכם. נכון שראש הממשלה הקודם התקפל פעם אחת בעקבות לחץ חמאס, אך כל גורמי המקצוע בעד”.

בחמאס מחריפים את האיומים לפגוע ביהודים על רקע הצעדה. ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, איסמאעיל הנייה, הזהיר מפני עליית מתפללים להר הבית בזמן מצעד הדגלים בעוד שבוע: “ניאבק בכל האמצעים ולא נאפשר הפקרות של מסגד אלאקצא. אני מזהיר את האויב מביצוע פשעים וצעדים אלה. העם הפלסטיני לא יקבל מעבר של הבלים יהודיים תלמודיים כאלה”.

בכיר חמאס מושיר אלמצרי איים: “נוריד את הדגלים ממסגד אל אקצא בטילים שלנו”.

ח”כ  אלי אבידר תקף אתמול: “לפעמים לא צריך לקבל את ההמלצה של גורמי המקצוע – אתה צריך לשקול אם הדבר הזה ידליק מדורה או לא. אם אתה רוצה להדליק מדורה – על הכיפאק, תבוא עם דלי נפט ותדליק. בתקופה כזו רגישה, לעשות מצעד דגלים? מה אתה עושה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות