ניר אורבך: “השותפות עם הח”כים הערבים נכשלה, הגיע הזמן להבין”

בשיחות עם מקורביו אמר הח"כ מימינה: "אם זועבי רוצה ללכת - שתלך. להתראות" • "אני לא מוכן לשמוע יותר על הגחמות שלהם בענייני הר הבית ומילים כמו כיבוש" • זועבי נשמעה הבוקר פגועה, אך מפויסת יותר: ומה הדרישות שלה? • לפיד: "אנשים אומרים לכם שהכל נגמר - לא נגמר"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ב / 20.05.2022 12:13

יממה לאחר הודעתה של ח”כ ג’ידא רינוואי זועבי כי היא עוזבת את הקואליציה, מחריף היום (שישי) גם ח”כ ניר אורבך מימינה את הטון.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

“סיימתי להבין את הצרכים הלאומיים של הח”כים הערבים בקואליציה הזו”, אמר אורבך למקורביו. “אם זועבי רוצה ללכת – שתלך”.

לפי דיווח בחדשות 12, הח”כ מימינה – שהציב בעבר אולטימטום לנפתלי בנט לקדם מדיניות ימנית – הבהיר: “הניסוי של השותפות בקואליציה עם הח”כים הערבים נכשל, הגיע הזמן להבין את זה”.

הוא הוסיף:  “אני לא מוכן לשמוע יותר על הגחמות שלהם בענייני הר הבית ומילים כמו כיבוש, ולא מעניינות אותי הדרישות שלה. אם זועבי תפסיק להצביע עם הקואליציה – העסק גמור”.

בשעות הבוקר התראיינה ח”כ זועבי בגלי צה”ל, ונשמעה מתונה יותר ואף יותר פייסנית ביחס לטון שאותו השמיעה אתמול. “בינתיים אתמוך בקואליציה”, הבהירה. “אעשה זאת כל עוד הקואליציה קשובה לצרכים של החברה הערבית”.

בהמשך טענה זועבי: “אין לי דרישות. אני רוצה להבטיח שאם הקואליציה תמשיך להתקיים – היא תהיה קשובה לציבור הערבי”.

כשנשאלה אם תצביע בעד פיזור הכנסת – נמנעה מלנקוט עמדה: “עוד לא החלטתי איך להצביע. אבחן את החוקים לגופו של עניין”.

בהמשך, יו”ר רע”מ מנסור עבאס הגיע לביתה בנוף הגליל במטרה לפייס אותה ולמנוע את פירוק הקואליציה. 

כמו כן, הבוקר שוחח יו”ר מרצ ניצן הורוביץ ארוכות עם ח”כ זועבי. בשיחה נשמעה זועבי פגועה אך מפויסת, והערכה במרצ כי היא לא מתכוונת להפיל את הממשלה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בשיחה עם הורוביץ היא העלתה מספר נושאים שחשוב לה לקדם כמו ביטוח לאומי לערבים שלומדים בחו”ל וחוזרים, הטבות לנשים ערביות תקציבים לבית חולים בנצרת ועוד. זועבי סיפרה על הלחץ שמופעל עליה מצד משפחתה וסביבתה וביקשה לקדם את הנושאים הללו כדי להסביר להם מדוע נשארת בקואליציה.

מוקדם יותר, פרסם שר החוץ יאיר לפיד פוסט בפייסבוק, שבו הצהיר כי הממשלה לא מתפרקת. “הממשלה הזו היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולעם ישראל”, כתב לפיד. “אין לנו שום כוונה להיכנע או לוותר עליה. אין לנו שום כוונה לתת לביבי ובן גביר הזדמנות להרוס את המדינה. נעשה מה שאנחנו עושים כל פעם מחדש: נשב עם מי שצריך לשבת, נתקן כל מה שצריך לתקן.

“אמרו שבחיים לא נקבל את המנדט להקים ממשלה – קיבלנו. אמרו שהממשלה לעולם לא תקום – קמה. אמרו שהיא לא תשרוד את החודש הראשון – שרדה. אמרו שלא נצליח להעביר תקציב – עבר. הספידו אותנו כבר חמש פעמים ביום שידורים מיוחד – וחזרנו. עכשיו אותם אנשים אומרים לכם שהכל נגמר – לא נגמר. אנחנו כאן”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניר אורבך
    20/05/2022 18:37
    בנט הנוכל
  1. אז מה המסקנה שלך אורבך צבוע ועלוב

  2. אורבך
    21/05/2022 16:59
    עוזי
  3. אורבך אני מתבייש בך שאתה נותן יד לעוולה שבנט ולפיד מוכנים למכור את המדינה 200 לטיבי בניה לא חוקית בדרום ההסטוריה לא תסלח לך איש ימין מכר את הכל לתומכי טרור בשביל בנט ולפיד עד לאן תלך עם האמונה שלך אם אתה באמת יצין תקח את שקד וקרה ותפרישו לפני שיהייה מאוחר

  4. יותר מילים פחות מעשים
    22/05/2022 11:12
    שמעון
  5. בעה ניר אורבך יוצא בהצהרות כוזבות כדי להרגיע את רוחובות ציונות דתית כאלה מאמנים בדבריו אני לאכזב אותם האיש אין בפיו לאמת הכל נוכלות ימרמה תמד מחברו הטוב בנט לא לחנם הולך הזרזר אחרי העורב איש מתועב אין בו ערכים מוסר אומרים כבדו חחשדהו או יותר לחשוד לא לכבדו מכר את עמו בנציד עדשים הנביא אוי הרועים בשדות זרים תודה

  6. ממדים ללימודים
    24/05/2022 00:50
    שרה רבקה
  7. פייק חדש אחרי השוחד המטורף לערבים אויבי ישראל.פתאום ספין לבחירות להתסיס את הציבור…שהנה הנה תיפול ממששת הזדון.ומה י היה עם המילגה.
    צריך לשאול .כל יום שהממשדת יושבת החיים שלנו בסכנה. אז צריך לדאוג לחיים דיזכו במילגה.שלא לדבר על ממשלה שמתנכלת לחילים מסכנת את חייהם ורותה למוסרם למשפט הגויים
    מה עןמד מול מה. אם יחליטו לתת לי קצבת בטוח לאןמי כפולה ומכופלת לא אמכור את ערכי. השם מנסה אותנו. מי להשם אלי.
    משיח נאו.