האברך שהוכה: אגיש תלונה במח”ש כנגד השוטרים המכים

נחמן פרידמן, גבאו של האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל, שהוכה בברוטאליות בידי שוטרים בבני ברק, שוחרר לביתו לאחר שנחקר • פרקליטו, עו"ד משה מורגנשטרן: "גם בבית חולים אזקו אותו למיטה, למרות שהוא בקושי הולך" • המשטרה: "נפתח נגדו תיק פלילי" • ח"כ יעקב אשר: "לחקור הפרשה. התחושות שהציבור החרדי חש כלפי המשטרה קשות"
אליעזר היון
ו' אלול התשע"ד / 01.09.2014 20:54

היום בערב (שני) שוחרר לביתו לאחר חקירה במשטרה האברך נחמן פרידמן, גבאו של האדמו”ר מסאדיגורה זצ”ל, לאחר שהותקף הבוקר בידי בלשי משטרה ברחוב ירושלים בבני ברק. כעת הוא מתכוון לפתוח במערכה שתוכיח את צדקתו ולתבוע את השוטרים שפעלו באלימות אגרסיבית כנגדו.

על מה שעבר עליו היום מספר הערב פרקליטו, עו”ד משה מורגנשטרן, לחרדים10: “תגובת האברך היא פשוטה: הוא לא נקט בשום אלימות כלפי השוטר. להיפך הם התקיפו אותו, החל מהשלב הראשון בו היכו אותו עם הדלת בגב, כפי שניתן לראות בסרטים שהתפרסמו.

האברך צעק ‘לא בגב’, מאחר שהוא עבר ניתוח והוא אף נאלץ להיעזר במקל. הטיעון הזה נתמך בעדי ראייה אובייקטיבים שעברו באזור, שראו שהוא הותקף.

גם בשהותו בבית חולים היה היחס אליו שלא כיאות. אזקו אותו למיטה, על אף שהוא התלונן ואמר שהדבר לא נח לו והוא מוגבל בתנועותיו. הם סירבו חרף העובדה שהיו צמודים אליו שוטרים. הוא כמובן לא יכל לברוח. גם ככה הוא בקושי הולך. הם סירבו כאמור לשחרר אותו.

לאברך יש כוונה להגיש תלונה במח”ש כנגד השוטרים. המשפחה סמוכה ובטוחה שאם מח”ש יעשה עבודתו נאמנה ויבדוק את כל הפרטים הוא יגיע למסקנה ברורה.

האברך לא רק יצא ללא נזק אלא המשטרה עוד תפצה אותם”.

מה תגובתך על טענות המשטרה שהוא יצא ותקף את השוטרים?

“אומר שני דברים: האברך לא נהג במכונית אל אביו. כמו כן הילדות היו חגורות, אלא שהילדה הקטנה לא היתה בבוסטר. נקודה נוספת חשובה יותר היא, שהמכונית לא נסעה. הם אספו את הילדות מבית הספר.

האברך יצא אכן להתווכח עם השוטרים ולהסביר להם את שתי העובדות החשובות הללו, בנוסף לכך שהם לא החזירו לאביו, כנראה בתום לב, את הרישיון וטענו שהם החזירו כן.

בשלב מסויים כנראה נמאס לשוטר והוא החליט לסגור את הדלת בכח ופגע לאברך בגב. הוא צעק ‘למה בגב’ או ‘לא בגב’, בעקבות הניתוח שעבר – ואז השוטרים יצאו ופתחו באלימות”.

תגובת המשטרה כפי נמסרה הערב:

“במהלך פעילות משטרתית סמויה לאיתור נהגים המסיעים ילדים ללא התקני ריסון כחוק, תוך סיכון חייהם, נראה רכב נוסע ובו שלוש ילדות קטנות שאינן חגורות כחוק.

השוטר הזדהה בפני הנהג, הסביר לו את מהות העבירה והסיכון הכרוך בה וניגש לרשום לו דוח.

על אף בקשתו של השוטר שהנהג והנוסע ימתינו ברכב, יצאו השניים והחלו להתלהם ולצעוק עליו, תוך שהם מתסיסים אזרחים נוספים כנגד השוטר.

הנהג סירב לחתום על הדוח והשליך אותו ארצ וכשפנה השוטר לעזוב את המקום, אחז הנוסע את דלת הניידת ולא איפשר לו לסגור אותה ולנסוע.

השוטר ניסה להסביר לו מספר פעמים שהם משוחררים אך בתגובה, סגר הנוסע את הדלת בחוזקה על גופו של השוטר.

השוטר הודיע לנוסע על מעצרו ובשל התנגדותו נאלץ השוטר לכבלו תוך שימוש בכח סביר.

כנגד הנוסע נפתח תיק פלילי והוא ייחקר בגין החשדות נגדו. לציין כי המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי התנהגות ביריונית ואלימה כלפי שוטרים המבצעים פעילות למען הצלת חיים בכבישים”.

בתוך כך פנה ח”כ יעקב אשראל תנ”צ אלברט אוחיון, סגן ראש אגף התנועה, בדרישה לחקור את פרשת הכאת האברך בבני ברק. “התחושות שהציבור החרדי חש מהסיפור היום כלפי המשטרה קשות”, אמר אשר.

אוחיון הבטיח לתחקר את האירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות