צפו: ברכה כדורי פרצה בבכי בכנסת: “ביזיונות והשפלות”

ברכה כדורי, כלתם של יהודה ותמר כדורי הי"ד, שנרצחו באכזריות בביתם בשכונת ארמון הנציב לפני שלוש וחצי שנים בידי מחבל פלסטיני, משחזרת בוועדת ביטחון הפנים בכנסת מה עבר על המשפחה בימים בהם היו החשודים ברצח המזעזע • "עד היום אנחנו נמצאים בפחד ובחוסר אמון משווע"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"ב / 16.05.2022 11:41

יו”ר הוועדה לענייני ביטחון פנים, חברת הכנסת מרב בן ארי, התנצלה היום (שני) בפני בני משפחת כדורי, על המחדל בחקירת רצח הורי המשפחה – שנרצחו באכזריות בביתם בידי מחבל פלסטיני לפני שלוש וחצי שנים.

רוצה הדרכה בלייב ללא כל עלות? כך תהפכי למדריכת כלות מבוקשת

בן ארי אמרה לבני המשפחה: “אני מתנצלת בשם המדינה והכנסת על העוול שנגרם לכם”.

במהלך הדיון המיוחד שהתקיים בוועדה, לבקשת ח”כ אורי מקלב, מתחו חברי הכנסת ביקורת על פעולות הפרקליטות.

ח”כ שיקלי אמר: “רמסתם משפחה שכולה. בושה! בושה! זו לא פעם ראשונה שאין לכם יכולת להגיד טעינו. כדאי שהייתם באים בגישה פחות זחוחה”.

במוקד  הדיון עמדה עדותה של ברכה כדורי, כלתם של יהודה ותמר כדורי הי”ד,  ששחזרה מה עבר על בני המשפחה מאז שהואשמו במעורבות במעשה הנושא.

“עד היום אנחנו בפחד וחוסר אמון משווע”, אמרה.

היא סיפרה הסירוב העיקש של המשטרה לסגור את התיק נגד בני המשפחה. “איך אנחנו יכולים לעמוד ולדעת שיש עננה של תיק פתוח והתשובה היא לא”.

ברכה סיפרה על ההשפלות הקשות שחוותה בחקירות – וקולה נשבר: “השפלות וביזיונות שאי אפשר לעמוד בהם. צחקו עליי שאני אוכלת כשר. הרגשתי מתחננת רק תביאו לי פיסת לחם, אני לא מצליחה להחזיק את עצמי. שלחו אותי לכלא בלי כלום. עצם הבקשה של פיסת לחם, זה ביזיון שאין לתאר”.

היא גוללה את הפגיעה הפיזית בה: “הורידו לי את הכיסוי, הורידו לי את החצאית. זרקו לי שקית עם לחם יבש וזה מה שיכולתי לאכול. כשעורך הדין הגיע לבקר אמרתי להם שאני לא יכולה לצאת ככה עם מכנסיים ובלי כיסוי. אמרו לי: ‘את לא רוצה, תישארי בחדר שלך’. אי אפשר לתאר את הפחדים ואת ההרגשה הנוראית, על מה אני פה בעצם? את הזעקה האילמת שלא עשינו כלום אין למי להשמיע. אף אחד לא מאמין. התחושות הללו מלוות אותנו עד היום”.

בכנסת: ‘עשו למשפחת כדורי עוול גדול מהמעצר ועד החקירות’

היא הוסיפה ותיארה: “זה חמישה ילדים שלקחו להם את ההורים, ילדים שעד היום זוכרים לאן הלכו, ילדים שחוזרים מבית ספר ושומעים שמועות. אין לכפר על כזה דבר. זה טיפולים נפשיים לילדים. על מה?”.

לדבריה, גם להתאבל על הרצח של הסבא והסבתא לא נתנו להם. “היינו שרויים בפחד נוראי”.

גם את חובתה ששוטרת אישה היא שתלווה אותה, המשטרה הפרה: “הייתי צריכה להוריד עקרונות ולעמוד במקומות שעד עכשיו אנחנו לא יכולים להכיל זאת. אני יכולה לצעוק את הצעקה שלי, אבל אין מרגוע לכאב, לפחד ולחוסר האמון במערכות. גדלנו על האמון במערכות האלה, אבא שלי והאחים שלי שירתו בצבא, וקיבלנו סטירה עצומה, ואין לי מילים על מה שאנחנו עוברים ועל הקושי להכיל, והקושי שהיה לי להגיע לכאן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות