דיון בכנסת: ‘עשו למשפחת כדורי עוול גדול מהמעצר ועד החקירות’

ועדת ביטחון הפנים דנה על התנהלות המשטרה בחקירת רצח הזוג כדורי הי"ד • יו"ר הוועדה: "התנהלות המשטרה לא טובה ומגיע למשפחה תיקון" • ח"כ אורי מקלב: "איפה ההתנצלות של המשטרה? ההתנצלות חייבת להיות ציבורית. כולנו, מיליוני אנשים, צריכים להתנצל בפניהם שחשדנו בהם"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"ב / 16.05.2022 10:55

בוועדת ביטחון פנים של הכנסת מתקיים הבוקר (שני) דיון על התנהלות המשטרה בפרשת חקירת הרצח של יהודה ותמר כדורי הי”ד.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

הדיון התקיים לבקשת ח”כ אורי מקלב, בעקבות מעצרם האכזרי של ילדיהם היתומים, תוך ימי האבל.

יו”ר הוועדה, ח”כ מירב בן ארי: “נעשה למשפחת כדורי עוול גדול מהמעצר ועד החקירות. הבנתי שהייתה התנצלות מהמשטרה. אני חושבת שהתנהלות של המשטרה לא טובה ומגיע למשפחה תיקון”.

ח”כ אורי מקלב סיפר בוועדה על ההיכרות האישית עם יהודה כדורי הי”ד: “איש אצילי שכל חייו היו הילדים והמשפחה. איש מבוני הארץ ומשפחה שורשית מאוד. פרנס הרבה אנשים. איש שלא היה לו אויב ושלא מסוגל לפגוע בזבוב. יהודה היה אח שכול שאחיו נהרג ואשתו באה ממשפחה של ניצולי שואה ועברה שלושה פיגועים. כל הממצאים בשטח סתרו כל חשד שזה אדם מהמשפחה”.

ח”כ מקלב הציג בדיון תמלול שיחה בין המנוח הי”ד וכלתו, בה הפציר בה לקחת את משרד רואי החשבון תחת אחריותה ולתפעל אותו.

“הדיון הזה הוא בשביל המשטרה”, אמר מקלב, “היה פה הרס של משפחה, משפחה צנועה רגועה וישירה נכתמה. במשך שלוש שנים, הילדים שלהם היו חשודים. הפגיעה הגדולה ביותר בנרצחים זה שחשדו בילדיהם”.

הוא הוסיף: “הממצאים בשטח סתרו כל חשד לרצח על ידי בני המשפחה. למשטרה הייתה הקלטה יומיים לפני הרצח שבה יהודה מדבר עם הכלה שלו ורצה שהיא תלמד ראיית חשבון כדי שתעבוד במשרד. איפה היה מבחן הסבירות והאנושיות של המשטרה? איפה התנצלותה של המשטרה? ההתנצלות חייבת להיות ציבורית. כולנו, מיליוני אנשים, צריכים להתנצל בפניהם שחשדנו בהם”.

רצח תמר ויהודה כדורי אירע בתחילת שנת 2019. בני הזוג יהודה (בן 71), מנהל משרד לראיית חשבון, ותמר (בת 68), נרצחו באכזריות בדקירות סכין בביתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים.

לפני חודש נחשף כי הרצח בוצע ממניע לאומני, על-ידי המחבל וסים אסעיד, פלסטיני תושב חברון, תומך המדינה האסלאמית, שנעצר בידי כוחות הבטחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להעיף את כל המעורבים הביתה
    17/05/2022 05:56
    גיל
  1. המשפחה לא צריכה שום התנצלות ואנחנו כאזרחי ישראל ראויים לחוקרים ושופטים ברמה יותר גבוהה מהרמה הירודה בתיק הזה.
    הרי המשטרה כל כך התגאתה במעצר הרוצח הנתעב ושידעו לעשות אפילו התאמה לתביעת הנעל בזירה.
    חוקר שלא יודע לשלול את הילדים לפי תביעת הנעל בזירה לא צריך להיות חוקר במדינת ישראל
    שופט שלא יודע לשאול אם יש ראיות או איזה תביעות נעל דנ”א בזירה ומצופה ממנו לא להיות חותמת גומי של המשטרה שופט כזה לא ראוי להיות שופט במדינת ישראל חותמת גומי עולה כמה שקלים במכולת.
    בלי להעיף את השופט ואת כל החוקרים שגרמו למעצר השווא של הילדים לצערנו לא יקרה כלום ומקאה כזה יחזור שוב ושוב כי אין שום הרתעה בפני מחדלים כאלו והם ימשיכו לעסוק בשלהם שמשפחה שלמה ייקח להם עוד שנים להתאושש ממה שעשו להם.
    מתבייש שזו רמת החוקרים והשופטים שלנו במדינה.