טלטלה בלשכה: שמרית מאיר, היועצת המדינית של בנט, התפטרה

היועצת המדינית של ראש הממשלה הודיעה על התפטרותה: תסיים תפקידה ב-1 ביוני • כתבה לו: "לקראת סיום שנה בעבודה משותפת קרובה, זה הזמן לעזוב" • בנט הגיב: "קיבלתי את בקשתה לעזוב בצער, אך בהבנה" • ירון אברהם מחדשות 12: "הרקע - סכסוכים שלא ברא השטן בלשכה"
אריה ריבקינד
י"ב אייר התשפ"ב / 13.05.2022 13:37

האישה החזקה בלשכת ראש הממשלה נוטשת: כשנה לאחר שמונתה לתפקיד היועצת המדינית של ראש הממשלה, הודיעה היום (שישי) שמרית מאיר על התפטרותה –  שתיכנס לתוקף ב-1 ביוני.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

מאיר הודיעה על כך במכתב ששיגרה לבנט. “עם הקמת הממשלה, ביוני אשתקד, התבקשתי על ידך לשמש כיועצת המדינית לראש הממשלה. לאחר לבטים, הסכמתי”, כתבה. “במהלך השנה האחרונה הקדשתי את כל כוחותיי לסייע לך בתחום המדיני ובכלל. בבניית היחסים הטובים עם ממשל ביידן, בחיזוק הקשר עם מדינות ערב, הקרובות והרחוקות, בייצוג טוב של ישראל על הבמה הבינלאומית, וחשוב יותר – בהשגת תכליות מדיניות חשובות שלא זה המקום לפרטן, כולל מהלך מדיני משמעותי ביותר רק לאחרונה”.

מאיר הוסיפה: “היתה זו שנה מלאת עשייה, מבוקר ועד לילה. שורת המשימות הארוכה שהטלת עלי, חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים. לקראת סיום שנה בעבודה משותפת קרובה, זה הזמן לעזוב. אסיים את תפקידי ב-1 ביוני.

“בכוונתי לסייע ככל שיידרש בהשלמת המשימות עליהן אני מופקדת, בעיקר בכל הקשור לביקורו המתקרב של נשיא ארה”ב בישראל. אני מודה לך על ההזדמנות לתרום למדינת ישראל בתחומים כה חשובים ומאחלת לך בהצלחה”.

 

ראש הממשלה קיבל את התפטרותה: “לפני כשנה, עם הקמת הממשלה, שמרית מאיר נענתה לבקשתי לשמש כיועצת מדינית. מאז, במהלך השנה החולפת שמרית תרמה רבות לקידום מעמדה המדיני של מדינת ישראל, לבניית מערכת יחסים מיוחדת עם הממשל בארה״ב, למניעת הקמת קונסוליה בירושלים, לחיזוק הקשרים מול מדינות אירופה, לפריחה המדינית אל מול המדינות הערביות המתונות, ולמאבק הדיפלומטי באיראן.

“שמרית פעלה במקצועיות ובמסירות וסייעה בהתמודדות בנושאים המדיניים-בטחוניים המורכבים והעדינים ביותר. קיבלתי את בקשתה לעזוב בצער, אך בהבנה. אני מאחל לה הצלחה רבה בהמשך דרכה”.

יצוין, כי רק אתמול הודיע עובד פרל, יועץ התקשורת של מפלגת ימינה, שמונה לפני שלושה חודשים בלבד לתפקיד, על סיום תפקידו.

 

שמרית מאיר תעזוב את תפקידה, כשברקע חילופי האשמות וסכסוכים עכורים בתוך לשכתו של בנט.

מאיר, שהפכה בחודשים האחרונים לאחד האנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה, ניסתה לאורך כל התקופה ל’מרכז’ את בנט על חשבון בוחרי הימין.

מקורבי בנט טענו, כי האסטרטגיה שהובילה בחודשים האחרונים כשלה, ימינה התרסקה בסקרים, והביאה באופן עקיף לפרישתה של עידית סילמן מתפקיד יו”ר הקואליציה.

בתוך הלשכה נוצרו שני מחנות: מחנה שמרית מאיר שמשך את בנט למרכז-שמאל ומחנה טל גן צבי ראש הסגל – מה שיצר בלשכה חיכוכים ללא הפסקה. בשלב מסוים השפעתה של מאיר חדרה גם לתחום הפוליטי, מה שהגביר עוד יותר את המתיחות.

יריביה האשימו אותה בהתנהלות כוחנית, והיא גם הואשמה באחריות לכישלון ההסברתי בפרשת משלוחי האוכל למעון ראש הממשלה ברעננה, שחשפה העיתונאית איילה חסון מערוץ 13.

לפני כחצי שנה נפוצו גם דיווחים על מתיחות בינה לבין איילת שקד וגורמים בלשכותיהם של לפיד וגנץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות