הייתכן שהפתרון לטרור הוא שמאות אלפי ילדים יכריזו ‘שמע ישראל’?

האם אנחנו עם בעל זהות עמוקה ושורשית? האם אנחנו נחושים להילחם על ערכינו ועל זהותנו? האם חזרנו לארץ ישראל כבעלי הבית או כ'כובשים'?
הרב מנחם ברוד
י"ב אייר התשפ"ב / 13.05.2022 11:02

גם אחרי הפיגוע המחריד לפני שבוע בעיר אלעד, כמו אחרי כל אחד ואחד מהפיגועים הרצחניים של העת האחרונה, התמלאו ערוצי התקשורת ב’פרשנים’, שניסו להסביר איך אפשר, או לחלופין למה אי-אפשר, לנצח את הטרור.

עכשיו שוו בנפשכם שהייתם שומעים מרואיין שמסביר כי הפתרון לטרור הוא שמאות אלפי ילדי ישראל יצעדו ברחובות הערים לכבוד רבי שמעון בר-יוחאי, יניפו שלטים שבהם נכתב “אני אוהב כל יהודי” ויכריזו יחד “שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד”.

סביר להניח שהמראיינים ורבים מהמאזינים יהיו בטוחים שאלה דיבורים שאינם קשורים לעניין.

נניח לרגע לשאלה עד כמה ה’מומחים’ מדברים לעניין. החל מאלה שמסבירים כי הטרור נובע מ’מצוקה’ ומ’הזנחה’ ומהעדר ‘אופק מדיני’, וכלה במי שטוענים כי ‘אין פתרון לטרור’.

מאבק תודעתי

האמת היא שחיזוק הזהות היהודית בקרב ילדי ישראל, טיפוח המושג המכוּנה ‘גאון יעקב’, והעמקת הזיקה לשורשינו ולנחלת אבותינו – הם התשובה האמיתית לטרור. הכשל הבסיסי של ההנהגה הנוכחית נעוץ בתפיסה הרואה את המחבלים כעבריינים פליליים, שהדרך להתמודד איתם היא מודיעין, מעצרים, העמדה לדין ומאסר. אבל זה כמו להקים חדר מיון משוכלל ליד הגשר הרעוע, במקום לתקן את הגשר.

המוקד טמון במקום אחר לגמרי – במאבק התודעתי. האם אנחנו עם בעל זהות עמוקה ושורשית? האם אנחנו נחושים להילחם על ערכינו ועל זהותנו? האם חזרנו לארץ ישראל כבעלי הבית או כ’כובשים’? האם אנחנו חשים חיבור עמוק לכל יהודי ואיננו מתביישים לדבר על הערבות היהודית ועל האחדות היהודית?

מולנו ניצבת תודעה הפוכה, שאותה אויבינו מטפחים בכל הכוח. הם מציגים אותנו כציבור מבולבל ושסוע, מנותק משורשיו ומעברו, שאינו מחובר באמת לאדמתו, ושנוכחותו בארץ זמנית ובת חלוף. זה הדלק שמזין את הטרור – התחושה המפעמת בלב אויבינו שעל-ידי פגיעה ביהודים ירפו את ידינו וידחקו את רגלינו מהארץ הזאת.

ככל שנהיה חזקים יותר – לא רק בכוח צבאי, אלא בעיקר בעוצמה הרוחנית – יבינו אויבינו כי אין בכוחם להחליש את אחיזתנו כאן. ככל שקומתנו תהיה זקופה יותר, כך תוכנע חוצפתם והעזתם. ואם הם לא יבינו זאת מעצמם, יהיה לנו הכוח ללמדם כמה שיעורים איך צריך לכבד את העם היהודי.

להשבית אויב

לכן המסורת הזאת של תהלוכות הילדים בל”ג בעומר, כאשר המוני ילדי ישראל צועדים בגאון בחוצות הערים, ומבטאים את החיבור העמוק שלהם לאחדות היהודית ולשורשינו הרוחניים – היא הכלי העוצמתי ביותר לפגוע בבסיס הטרור ולהעצים את כוחו של עם ישראל.

וכמובן, חכמינו כבר לימדונו, על בסיס הפסוק (תהילים ח,ג): “מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז, לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ, לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם” – שבכוחם של הילדים להשבית את מזימות האויב. אם כן, בואו כולכם עם הילדים לתהלוכות ל”ג בעומר!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות