אחרי הסלמונלה בשוקולד שטראוס: חשד לזיהום באבקת חלב ב’תנובה’

החשד עלה במסגרת החקירה של הזיהום במפעל 'שטראוס' • אבקת חלב לתעשייה היא מוצר שאינו משווק לצרכנים, אלא למפעלים • משרד הבריאות ממשיך בבדיקות לחקירת החשד
יוני גרין
י"א אייר התשפ"ב / 12.05.2022 18:27

במסגרת החקירה של הזיהום במפעל ‘שטראוס’, עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה.

למה שהילד שלך יהיה משותק אם יש חיסון יעיל ובטוח? כל הפרטים

החשד נמצא בבדיקה של משרד הבריאות.

מקור הזיהום מאבקת חלב לתעשייה, ולא במוצרים לצרכן.

אבקת חלב לתעשייה היא מוצר שאינו משווק לצרכנים, אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, שמונע התרבות חיידקים במידה והם קיימים במוצר.

ממשרד הבריאות נמסר, כי בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינות וללא זיהום.

המשרד ממשיך בבדיקות לחקירת החשד.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי פרייס, אמרה: “במסגרת החקירה של הזיהום במפעל שטראוס אנחנו מרחיבים את המעגלים, עושים בקרות ודוגמים עוד מפעלים שעלולים להיות קשורים. זה תהליך רגיל שאנחנו עושים בכל פעם. מדובר במפעל גדול עם המון מפעלים ששולחים אליו ומקבלים אליו.

“כחלק מהחקירה היה גם דיגום של אבקת חלב שהגיעה למפעל של אסם דרך שטראוס. הכיוון הראשוני היה לאחר שזיהינו במפעל שטראוס. מה שעשינו – דגמנו שקים שהגיעו מהמפעל בתנובה ולא נפתח בדרך. אנחנו בודקים חשד שיש סלמונלה בפס הייצור של קו החלב”.

היא הוסיפה: “חשוב לי להדגיש שבכל התהליך הזה שאנחנו עושים אין סכנה לבריאות הציבור. חומר הגלם הזה נועד לייצר מוצרים אחרים. בכל התהליך נוצא חימום טרמי. ככה שהחימום הורג את הסלמונלה. למעשה, אין סכנה. עד כה במוצרים – הבדיקות הן שליליות. לא גילינו במוצרים סופיים שהשתמשו בהם סלמונלה עד עכשיו. אין כרגע סכנה. כן חשוב להבין אם אכן יש זיהום בפס החלב של תנובה. כרגע מה שגילינו זה רק תשובה אחת שיש חשד לזיהום. אנחנו עושים כל מני בדיקות כדי לוודא את זה אבל כבר דיווחנו לתנובה כי קיים חשד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות