3 נרצחו בפיגוע בעיר החרדית אלעד; מצוד אחרי שני מחבלים

שניים נפצעו קשה, אחד בינוני ונוסף נפצע קל • המשטרה, בסיוע ימ"מ, פתחה במצוד אחר שני מחבלים • איש הצלה: "אנשים היו שרועים על הכביש והמדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה" • עד ראייה: "כל היד שלי דם אבל ניצלתי בנס" • פרוש: להסתגר בבתים ולא לצאת
חיים טוויל
ד' אייר התשפ"ב / 05.05.2022 20:57

 שלושה בני אדם נרצחו הערב (חמישי) בפיגוע טרור בשתי זירות שאחת מהן היא ברחוב אבן גבירול פינת יהודה הנשיא והשנייה באמפי-פארק הגדול בעיר החרדית אלעד.

חליתם? כך אפשר להוציא מהביטוח הלאומי 6,800 ש”ח בחודש בקלות

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

בפיגוע נפצעו ארבעה בני אדם נוספים: שניים במצב קשה, אחד במצב בינוני ואחד במצב קל.

כוחות גדולים של כוחות רפואה העניקו לפצועים טיפול ראשוני ופנו אותם לבית החולים.

מפרטים ראשונים עולה, כי ככל הנראה שני מחבלים השתתפו בפיגוע הרצחני באלעד: אחד מהם תקף עוברי אורח באמצעות גרזן ברחוב אבן גבירול, בעוד מחבל נוסף תקף שוהים בפארק סמוך עם סכין.

שני המחבלים נמלטו. מחסומים נפרסו לאורך הצירים, והמשטרה בסיוע כוחות ימ”מ מבצעת מצוד אחריהם. מסוק משטרה הוזנק לאחר שרכב נצפה נמלט מהמקום. זהותו של אחד המחבלים ידועה לכוחות הביטחון.

“המחבלים עדיין לא נתפסו, אומרים במשטרה. “אנו מבקשים מהציבור ומסקרנים לא להגיע לזירה. חשיבות לאפשר לכוחות החירום והנצלה לבצע פעילותם. על כל אירוע חריג, דמויות ורכבים חשודים יש לדווח מיידית למוקד החירום של המשטרה. כל מי שיש בידו חומרי תיעוד מתבקש להעבירם לידי המשטרה”.

זירת הפיגוע. צילום: קבוצת מדברים תקשורת

פראמדיק מד”א אלון ריזקאן סיפר: “מדובר באירוע קשה מאוד. כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו.

“ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות, ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו.

“3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי”ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי”ח כשמצבו יציב”.

משה סעדון, ראש סניף איחוד הצלה באלעד: “למרבה הצער נקבע מותם של שלושה פצועים עליהם ביצענו פעולות החייאה. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לשני פצועים באורח קשה, לפצוע בינוני, ולמספר נפגעים קל”.

נתנאל נגר, פרמדיק באיחוד הצלה

אהרון זילברמן, מתנדב זק״א שהגיע מהראשונים למקום: “הוזעקתי על ידי מוקד זק״א לכיכר אבן גבירול באלעד. מדובר באירוע פח״ע. מעדות של עוברי אורח הבנו שמדובר בשני מחבלים שיצאו במסע רצח לאורך הרחוב ובאכזריות תקפו בגרזנים וסכינים עוברי אורח תמימים.

“מסע רצח מכיכר אבן גבירול עד לאמפי פארק הסמוך שהיה באותו זמן עמוס במבלים וחוגגים. מדובר במראות קשים מאוד, אנשים היו שרועים על הכביש ועל המדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה, נקרע הלב.

“צוותי מד״א פינו 3 נפגעים במצב קשה לביה״ח, ונאלצו לקבוע את מותם של 3 נפגעים במצב אנוש שלא שרדו את הפציעות הקשות. מתנדבי זק”א מרחב שרון נמצאים בזירה ועוסקים במלאכת הקודש, הקשה מכל”.

בהנחיית ראש סניף איחוד הצלה באלעד יצאו החובשים לסריקות ברחבי הפארק והרחובות הסמוכים בכדי לשלול הימצאות נפגעים נוספים.

בשטח טופלו מספר נפגעי חרדה על ידי צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה.

עד ראייה צייץ בטוויטר: “הייתי בפיגוע באלעד. המחבלים הגיעו מולי ועוד חבר לבד עם גרזנים ענקיים. כל היד שלי דם אבל ניצלתי בנס. ברוך ה'”.

עיריית אלעד מבקשת מהתושבים להסתגר בבתים בעקבות הפיגוע הרצחני.

הפגנה באלעד אחרי הפיגוע. צילום: שמעון ברוך

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש: “עדיף שכעת כולם יהיה בבית וגם יסגרו את המרפסות, לא ברור אם המפגעים נתפסו. הכוחות עושים את העבודה ועדיף לא להקשות עליהם. מי שנמצא באזור מבין שצריכים שם שקט”.

ראש העיר הוסיף: “מדובר בפארק המרכזי של העיר, זה שטח גדול והדבר מקשה על הכוחות. להבנתי, יש יותר ממוקד אחד של האירוע”.

מהמשטרה נמסר: בהמשך לאירוע חשד לפח”ע, ככל הנראה ישנם מס’ מוקדים באמפי פארק אלעד. למקום הוקפצו כוחות משטרה מכלל תחנות מחוז מרכז .

בשלב זה נפרסו מחסומים לאורך הצירים, תוך סריקות בסיוע מסוק משטרה אחר רכב שככל הנראה נצפה נמלט מהמקום.

ארגון חמאס בירך על הפיגוע וכינה אותו “הירואי ואיכותי”, כך מדווחת סוכנות הידיעות העזתית שיהאב.

“המבצע מהווה פגיעה קשה בכיבוש ובמערכת הביטחון שלו, במסגרת תגובה על פשעי הכיבוש ועל פלישות המתנחלים למסגד אל-אקצא”, אמר דובר חמאס. “עמנו ימשיך במאבקו ובהגנה על מסגד אל-אקצא בכל האמצעים והכלים, והתקפותיו יגיעו לציונים ולעדרי המתנחלים בכל אשר ילכו ויתיישבו. הכיבוש הציוני משלם את המחיר על פשעיו ומדיניותו הגזענית נגד עמנו, ואנשינו לא יחדלו עד שהכיבוש יפסיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות