הר הבית נפתח לעליית מאות יהודים, ערבים צרחו והתפרעו

מאות יהודים עלו היום להר הבית • הערבים התפרעו בתוך המסגד ומחוצה לו: יידוי אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה המאבטחים את הביקורים • המשטרה הגיבה בגז מדמיע • שתי קבוצות שונות שרו את שירת התקווה בהר - והמשטרה הוציאה אותם מההר מוקדם מהרגיל
חיים טוויל
ד' אייר התשפ"ב / 05.05.2022 11:16

שערי הר הבית נפתחו הבוקר (חמישי) מחדש לעליית יהודים, לאחר 14 ימים בהם ההר היה סגור ליהודים, בעקבות החלטת נפתלי בנט לסגור את ההר עד סיום חודש הרמדאן.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

עם פתיחת הר הבית ליהודים התייצבו בשעות הבוקר המוקדמות מאות יהודים בשער המוגרבים. בשל עומס העולים להר, המשטרה פתחה את השער לפרקים והכניסה בכל פעם עשרות עולים יהודים, עד לסבב הבא.

בתוך כך, עשרות ערבים בשטח ההר ניסו להפריע לעליית היהודים, הם צרחו בשטח ההר והפגינו בקריאת “ברוח, בדם נפדה את אל-אקצא”.

הפלסטינים מדווחים כי כוחות הביטחון השליכו גז מדמיע לעבר מתפרעים ערבים בהר הבית.

מהמשטרה נמסר, כי במהלך ביקורים בהר הבית, החלו עשרות מפרי סדר בשטח ההר בקריאות הסתה והפרת הסדר הציבורי, תוך ידוי אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה המאבטחים את הביקורים ושומרים על הביטחון והסדר באזור.

מפרי הסדר נהדפו בתוך זמן קצר ונכנסו לתוך המסגד, ושם כהרגלם בתקופה האחרונה, החלו להתפרע ולהשליך חפצים מתוכו, תוך גרימת נזק למסגד וחילולו.

במהלך פיזור המתפרעים נחבל שוטר אחד באורח קל.

הביקורים נמשכים כסדרם ללא הפרעה למתפללים הנמצאים בשטח הר הבית, וכוחות הביטחון פועלים לאבטחה ושמירת הסדר באזור.

עד השעה 9:30 עלו מעל 300 יהודים להר הבית, ורבים עדין מחכים בתור בכניסה להר.

שני נערים שעלו להר הניפו דגלי ישראל והוצאו מההר על ידי המשטרה.

בנוסף שרו בשתי קבוצות שונות את שירת התקווה בהר, ובתגובה המשטרה הוציאה את הקבוצה מההר מוקדם מהרגיל.

בתנועת ‘חוזרים להר’ מברכים על הנפת הדגלים וקוראים למשטרה להניף עוד היום דגל ישראל בראש ההר הבית, ולהחיל ריבונות יהודית בהר כבר היום.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

בתגובה רשמית לביקור יהודים בהר הבית במהלך חג העצמאות מציינת תנועת חמאס, כי “פריצת קבוצות של מתנחלים ציונים למסגד אל-אקצה המבורך ביום חמישי תחת אבטחה של חיילי הכיבוש הינה הסלמה מסוכנת והתגרות ישירה אשר מאיימת להביא לפיצוץ כולל וממשלת הכיבוש תישא באחריות המלאה לכך”.

חמאס הדגישה, כי “הניסיונות לחלוק את השימוש על בסיס של זמן ומקום וכפיית מדיניות קביעת העובדות בשטח של הכיבוש במסגד אל-אקצה המבורך ייכשלו בידי השומרים (המוסלמים) ובני עמנו (הפלסטיני) הגיבור)”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות