המשבר ברוסיה: למה הגר”פ גולדשמידט ממוסקבה עזב לישראל

הרב פנחס גולדשמידט, רבה הראשי של העיר מוסקבה, עזב לאחרונה את אדמת רוסיה והעביר את סמכויותיו לסגנו • שמועות ברשתות החברתיות: 'עזב בגלל המלחמה באוקראינה' • הרב מצידו אומר: 'הגעתי לישראל עקב אשפוזו של אבי. אני צריך להימצא לצדו, משום שהוא זקוק לסעד ודאגה'
חרדים 10
ב' אייר התשפ"ב / 03.05.2022 15:47

הרב פנחס גולדשמידט, מי שמכהן כרב הראשי של מוסקבה וכיו”ר ועידת רבני אירופה, עזב לאחרונה את רוסיה, תוך שהוא מעביר את סמכויותיו לסגנו. כך דווח חנן גרינווד ב’ישראל היום’.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

לפי הדיווח, ההחלטה לעזוב את רוסיה התקבלה על רקע המלחמה באוקראינה, וכן המשבר בין ישראל ורוסיה, מה שהוביל לגל של שמועות ברשתות החברתיות באשר לסיבת העזיבה, אף שלא ידוע האם יש קשר בין הדברים.

בערוצי טלגרם שונים דווח, כי הרב גולדשמידט עזב את המדינה בשל המלחמה באוקראינה, אך אין לכך מקור רשמי.

הרב גולדשמידט, בן 58,  אמר בשיחה עם ‘ישראל היום’, כי הוא חזר לישראל על מנת לסעוד את אביו החולה, וטען כי אין קשר ליציאתו מהמדינה לבין המלחמה. “הגעתי לישראל כדי לסייע עם אבי החולה”.

[מכתב]

לצפייה במכתב המלא – לחצו על התמונה

במכתב שפרסם לקהילתו ברוסיה, ציין הרב גולדשמידט: “הייתי רוצה להודיעכם, שעקב מחלת אבי ואשפוזו, אני צריך להימצא לצדו, משום שהוא זקוק לסעד ודאגה מצד קרוביו. על כן, אין באפשרותי כעת למלא את חובותיי כרב הראשי למוסקבה ולהימצא בבית הכנסת של קהילתנו.

“אמשיך לכהן כיו”ר בית הדין הרבני של מדינות חבר העמים והמדינות הבלטיות”.

הרב גולדשמידט הבהיר כי הוא העביר את כל סמכויותיו לסגנו, וכי שאינו יודע מתי יחזור למדינה. “אם הייתי הקב”ה, הייתי יודע”, אמר בהתייחסו לאביו החולה.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמועות ברשתות החברתיות?
    08/05/2022 14:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. או שמא כתבה שמנסה ליצור שמועות על רב שלא מעניין אף אחד…