הפר צנזורה: השר בר לב חשף את מדינת האויב שבה נפל חלל צה”ל

השר בר לב סיפר בראיון כי סמ"ר ברק שרעבי הי"ד שנפל לפני 38 שנים, נהרג במבצע סודי בסוריה, למרות שעל האירוע הוטל איפול • במשך שנים נאסר פרסומו של כל פרט על המבצע שנחשב לנקודת תפנית בחיי סיירת מטכ"ל
חרדים 10
ב' אייר התשפ"ב / 03.05.2022 10:26

פטפטן? השר לביטחון הפנים עמר בר לב, חשף הבוקר (שלישי), כשהתבקש להתייחס ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, את שמה של סוריה כמדינת האויב שבה נפל סמל ראשון ברק שרעבי הי”ד בשנת 1984 – וזאת בניגוד לעמדת הצנזורה הצבאית.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

שתדעו: השינויים והחידושים שיהיו השנה בהילולת הרשב”י • הפרטים

בר לב, שהיה מפקדו של שרעבי הי”ד בסיירת מטכ”ל, נזכר בפקודו כשנשאל בראיון לרשת ב’ על תחושותיו האישיות ביום הזיכרון – ודיבר על המבצע שנמצא שנים ארוכות תחת איפול הצנזורה.

“הוא נהרג עמוק בשטח סוריה תחת פיקודי”, חשף השר בר-לב בריאיון.

הצנזורה אסרה תחילה על פרסום מקום נפילתו של שרעבי, אך בעקבות פליטת הפה של השר נאלצה לאשר את הפרסום לבסוף.

בחדשות 12 דווח, כי בהכנת המבצע האסטרטגי המדובר השתתפו שר הביטחון דאז יצחק רבין, האלוף אהוד ברק, מפקד הסיירת בר-לב והמפקד בשטח אבי דיכטר.

במשך שנים נאסר פרסומו של כל פרט על המבצע שנחשב לנקודת תפנית בחיי הסיירת. באופן חריג, עד היום נוכחים בכל ראיון שמעניקה המשפחה נציגים של סיירת מטכ”ל, כדי למנוע את דליפת האירוע.

מטעמו של השר בר לב לא נמסרה תגובה.

על פי אתר ‘יזכור’, ברק גויס לצה”ל במחצית אוקטובר 1981. תחילה הוצב בשייטת של חיל-הים, אולם אחרי שהחליט כי הוא והים “אינם הולכים ביחד” – הוא התנדב לסיירת מטכ”ל. בסיירת עבר קורס צניחה, קורס חובש קרבי לוחם, קורס נהגי נגמ”ש והוסמך כסייר לוחם. עם חבריו לצוות הוא עבר מסעות ארוכים תרגילים ואימונים מפרכים.

על פי ‘יזכור’, ברק עמד בכבוד בכל התלאות, למרות קשיים שסבל: פעם אחת התייבשה לו היד, בשל משא כבד שסירב בכל תוקף לפרוק מעל עצמו. ופעם אחרת, תוך כדי ניווט אזימוטים, התנפחה רגלו לממדי ענק, והוא סירב להפסיק וגרר את עצמו בכוח הרצון יומיים תמימים. כחובש של הצוות, דאג ברק לחבריו מעל ומעבר, וגם בדברים שאינם קשורים ישירות בתפקידו כחובש. אין פלא אפוא, שכולם אהבוהו והשתוקקו להיות במחיצתו.

שרעבי ז”ל לקח חלק עם יחידתו במלחמת שלום הגליל וחזר בשלום. ביום ב-18 לדצמבר 1984 נפל שרעבי בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בנס-ציונה. הוא השאיר אחריו הורים ושתי אחיות.

בר לב רשם בראיון פליטת פה נוספת, כשנשאל על דברים שאמר חבר אחר במפלגתו, השר נחמן שי – שטען: “יצאנו בשלום מחודש הרמאדן”, בו נרצחו 15 ישראלים.

בתשובתו אמר השר בין היתר: “בחודש האחרון לא היו נרצחים”. זאת, למרות שרק ביום שישי האחרון נרצח בפיגוע ירי המאבטח ויאצ’סלב גולב הי”ד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פה גדול
    03/05/2022 18:50
    א.מ
  1. פה גדול