האנטישמיות של השר לברוב: משרד החוץ זימן את שגריר רוסיה ל’שיחה’

דבריו המקוממים של שר החוץ הרוסי כי "להיטלר היה דם יהודי" - גררו זעם בישראל • שר התקשורת יועז הנדל: "דברים הזויים, לא מוכן לקבל את זילות השואה" • סגן שרת הכלכלה יאיר גולן: "התבטאות מזעזעת, אנטישמית במהותה ובעיקר שקרית"
נתן פרל
א' אייר התשפ"ב / 02.05.2022 11:13

אחרי ששר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אמש בראיון לרשת תקשורת איטלקית כי “העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה”, ואף הוסיף כי “אני מאמין שגם לאדולף היטלר היה דם יהודי” – משרד החוץ זימן הבוקר (שני) ל’שיחת הבהרה’ את שגריר רוסיה בישראל.

בשיחה שתיערך לשגריר אנטולי ויקטורוב עם סמנכ”ל אירו-אסיה הדיפלומט גרי קורן במשרד החוץ, תדרוש ישראל התנצלות פומבית מרוסיה.

שר החוץ יאיר לפיד אמר: “דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות”.

מוקדם יותר הגיב גם השר יועז הנדל בזעם על דברי השר הרוסי, ואמר בגל”צ: “אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה. זילות השואה זה משהו שאנחנו לא מוכנים לקבל”.

סגן השרה ח”כ יאיר גולן אמר ברשת ב’: “מדובר בהתבטאות מזעזעת, אנטישמית במהותה ובעיקר שקרית. היא משקפת את מה שהשלטון הרוסי באמת – שלטון אלים, שלא מהסס לחסל את יריביו מבפנים, לפלוש למדינה זרה ולטפול עליה אשמה שהיא מחדשת הנאציזם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות