פוצץ מטענים וברח: אחרי עשור – כתב אישום נגד עבריין שחיסל עריק

על פי האישום, ליאור חדד היה מעורב בהצמדת מטען לרכב שגרם לפיצוץ ורציחתו של ציון יאנה ז"ל - בין היתר כנקמה על ניתוק הקשר עם החבורה של שלום דומרני • הוא גורש לארץ לאחר חקירת המשטרה ותיאום עם רשויות הממשל במרוקו
חיים טוויל
כ"ח ניסן התשפ"ב / 29.04.2022 10:26

ברח לחו”ל ואולץ לחזור ארצה: משטרת ישראל פענחה תיק הרצח משנת 2012 בו נרצח בפיצוץ רכב ציון יאנה ז”ל במהלך ניסיון רצח של אדם נוסף.

כתב אישום הוגש הבוקר נגד הנאשם, ליאור חדד.

ראשיתה של החקירה בפיצוץ רכב שאירע בעיר אשקלון בתאריך 23.10.2012, בעקבות מטען חבלה שהונח בתוכו, דבר שהוביל למותו של ציון יאנה, ופציעתו הקשה של אדם נוסף ששהה עמו ברכב.

חוקרי ימ”ר לכיש שניהלו את החקירה לאורך השנים, הצליחו להתחקות אחר זהותו של הנאשם, ליאור חדד, בן 36, כמי שהיה מעורב בהפעלת המטען שהתפוצץ ברכב, ונמלט זמן קצר לאחר מכן לחו”ל, שם שהה מזה כעשור.

חוקרי הימ”ר הצליחו לאסוף ראיות ולבסס תשתית הראייתית נגד הנאשם בליווי פרקליטות מחוז דרום. החוקרים, יחד עם שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ובתיאום עם רשויות הממשל במרוקו, הובילו לגירושו של חדד למדינת ישראל ולמעצרו עם נחיתתו בארץ בסוף חודש מרץ השנה.

הוא נחקר בחשד לעבירות רצח וניסיון רצח ומעצרו הוארך מעת לעת.

הבוקר הפרקליטות הגישה נגדו כאמור כתב האישום עם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד סיגל דהן, גמלה בלבו של חדד ההחלטה לגרום למותם של המנוח ואחיו למחצה, בין היתר כנקמה על ניתוק הקשר עם החבורה של שלום דומרני, מומי קסנטיני והנאשם וחבירתם לאחרים.

לצורך הוצאת התכנית לפועל, הצטייד הנאשם בלבנות חבלה במשקל כחצי קילו, נפצים חשמליים, מערכת הפעלה אלחוטיות, ברכב גנוב ועוד.

הנאשם הרכיב על רכב גנוב לוחית רישוי מזוייפת, הוא או מי מטעמו הרכיב שני מטעני חבלה קטלניים במשקל כחצי קילו כל אחד מהם, והצמיד אותם אל תחתיות המושבים ברכב הממולכד. כתוצאה ממעשיו של חדד, המטען הקטלני שהוצמד למושב הרכב של המנוח הופעל וגרם לפיצוץ עז של הרכב, ואילו המטען הקטלני שהוצמד למושב השני לא הופעל.

המתלונן הצליח לצאת מהרכב הבוער, ניסה לחלץ את המנוח, אך ללא הצלחה.

בתאריך 23/10/12, נמלט חדד מן הארץ למרוקו, עד אשר חזר ארצה בניגוד לרצונו בתאריך בסוף מרץ, בשיתוף עם משטרת ישראל. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות רצח, נסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי, התייחס הבוקר לחקירה: “כמו שלפושעים ולעבריינים אין גבולות, ככה גם אצלנו, הפעילות והתיאום שנעשו לאורך תקופה ארוכה מול רשויות הממשל במדינה אחרת, הוכיחו פעם נוספת שזרועה הארוכה של משטרת ישראל יכולה להגיע לכל מקום ולכל פושע על הגלובוס, לא משנה היכן מסתתר וכמה ינסה להסתיר את זהותו. הכל עניין של זמן, אורך רוח ותכנון קפדני, כאשר המטרה הסופית להביא את הנאשמים לדין על אדמת ארץ ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות