חשש: בשל סימני הסלמונלה במוצרים מוגמרים – הריקול יורחב

החברה הודיעה - סלמונלה התגלתה גם במוצרים, ולא רק בחומרי הגלם • אלרעי פרייס: "נבדוק אם החברה הסתירה מאיתנו מידע". הורוביץ: "זו דוגמה לכך שצריך רגולציה מול תאגידים חזקים, אם לא נשמור יהיה ג'ונגל"
חרדים 10
כ"ו ניסן התשפ"ב / 27.04.2022 07:40

מסתמן כי הריקול על מוצרי שטראוס יורחב, אחרי שמשרד הבריאות הודיע אמש (שלישי) כי סימני סלמונלה התגלו גם במוצרים המוגמרים של שטראוס, ולא רק בחומרי הגלם. כך מפרסמת הבוקר (ד’), כתבת הבריאות של “ישראל היום”, מיטל יסעור בית-אור.

ההערכה היא שהאירוע מוכל ושכל המפעלים הנוספים שהשתמשו בחומר הגלם הנגוע כבר קיבלו הודעה. חלקם ביצעו ריקול, חלקם שמשווקים לשוק המוסדי משכו את המוצרים מהשוק (מסעדות וכדומה). עם זאת יש אפשרות שככל שהבדיקות יורחבו ויתקדמו יהיה צורך להרחיב את מקדם הביטחון ואת היקף הריקול, כך שיכלול יותר תאריכים.

ממשרד הבריאות נמסר מוקדם יותר: “חברת שטראוס הודיעה למשרד הבריאות שתוצאות המעבדה על המוצרים המוגמרים הגיעה אליהם והתבררה כחיובית. מובהר כי כלל המוצרים הללו הינם במסגרת ההחזרה היזומה שכבר בוצעה על ידי היצרן”. בחברת שטראוס טענו כי התשובות שהתקבלו הן לגבי מוצרים שנמצאים במפעל ולא מוצרים המצויים בשוק.

אייל דרור, מנכ”ל שטראוס ישראל, עדכן כי הצרכנים יקבלו פיצוי כפול עבור מוצרי השוקולד של עלית שנרכשו. בסרטון שהופץ טען: “אני מקשיב לכם ומודע לעוגמת הנפש. אני מבקש לעדכן כי לצד כל הפעילות שאנחנו עושים בימים האחרונים בהתמודדות עם האירוע, כל לקוח ולקוחה אשר יפנו אלינו יקבלו פיצוי כפול, עבור מוצרי השוקולד של עלית שנרכשו. בשם אלפי עובדי ועובדות שטראוס, אני רוצה להתחייב שוב שאנחנו עושים הכל כדי לתקן את התקלה בצורה יסודית ולהחזיר את המוצרים שלנו למדפים. תודה לכם על הסבלנות”.

בכירי משרד הבריאות והשר ניצן הורוביץ קיימו מסיבת עיתונאים בנושא. ד”ר אלרעי פרייס. אמרה כי: “המפעלים עוברים ביקורות באופן קבוע. אני לא מאמינה שיש מצב שהסתירו משהו, אבל הכל ייבדק. כשסלמונלה מגיעה צריך לבדוק מה המקור. לשם הזהירות הלכו יותר זמן אחורה. אלו מוצרים פופולריים ולשם הזהירות עשו ריקול נרחב”.

לדבריה, “הבדיקות של שטראוס נעשו בצורה תקינה. גם כשהם קיבלו את התוצאות הם דיווחו בצורה נכונה. יש הרבה מאוד דגימות שמתקבלות כחיוביות ממשטחים סביבתיים (הכוונה לסביבת המוצר; מ”י) וזה לא אומר שצריך ריקול לכל המוצרים. יש תהליך נכון וכך היה בהליך הזה. המפעל פעל בצורה נכונה וראויה. מכירים מהעולם מקרים כמו קינדר בבלגיה, שם לקח זמן עד שנמסר המידע. חברת שטראוס עשתה את הבדיקות בזמן, דיווחה כשהיה ממצא לא תקין, ואז נעשה ריקול נרחב לכל המוצרים”.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: “המפעל הזה לא יחזור לפעילות לפני שנגיע למסקנה חד־משמעית שהמוצרים נקיים וללא סכנה לציבור. האירוע יתוחקר לפרטי פרטים. המנכ”ל אש פתח בבדיקה מקיפה. זו דוגמה לכך שצריך רגולציה ופיקוח מול תאגידים חזקים. אם לא נשמור יהיה ג’ונגל. משרד הבריאות עומד על המשמר, נוודא יום־יום שכל מה שתושבי ישראל אוכלים ושותים בטוח ועומד בסטנדרטים. תיערך בדיקה יסודית וקפדנית במפעל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות