טקס זיכרון, הדלקה אחת וכרטיסים מראש: כך תראה ההילולה במירון

מכירת כרטיסים מראש, הדלקה אחת בלבד, איסור על חלוקת מזון וטקס זיכרון מותאם לזכרם של הנספים באסון הכבד • פרויקטור מירון הציג היום את המתווה לקיום הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר - שנה אחרי שארבעים וחמישה קורבנות נפטרו במקום
אריה ריבקינד
כ"ה ניסן התשפ"ב / 25.04.2022 22:41

‘פרויקטור’ מירון, צבי טסלר, הציג היום (שני) את המתווה לקיום הילולת הרשב”י בהר מירון, בל”ג בעומר הקרוב, שנה בדיוק אחרי האסון הכבד שגבה את חייהם של 45 מתפללים.

לכל היה ברור, ככל הנראה, כבר מהרגעים הראשונים אחרי שנודעו ממדי האסון, כי השנה – תשפ”ב – תראה הילולת הרשב”י אחרת מכפי שהייתה נראית עד כה. ואכן במתווה שהוצג היום הודגשו כמה שינויים משמעותיים.

ראשית, באירוע תתקיים הדלקה אחת ויחידה בלבד, שאותה ידליק האדמו”ר מבויאן, שלפי המסורת ארוכת השנים הוא זה שפותח את החגיגות בציון הרשב”י ביום הילולתו. בשנים עברו התקיימו בהר כ-20 הדלקות לאורך ההילולה.

בסיומה של ההדלקה צפוי להתקיים השנה טקס זיכרון לע”נ הנספים באסון. הטקס, שתואם מראש עם בני המשפחה, לא ישא אופי פוליטי ויותאם לסגנון החרדי של הקהל.

ההגעה להר תתאפשר רק באמצעות אוטובוסים והסעות ייעודיות וברכישת כרטיסים מראש – שתאפשר למשטרה לדעת בכל רגע נתון כמה אנשים נמצאים בהר.

הכרטיסים, שיהיו ניתנים רק לרכישה מראש ולא ימכרו בהר, יאפשרו שהות בהר לפרק זמן ייעודי ומחולק.

“היו שקראו לא לקיים השנה את ההילולה”, אמר היום טסלר, “אבל אנחנו חשבנו אחרת. יש ציבור גדול שזה חשוב לו. יחד עם זאת לא נוכל לספק את הרצון של כולם”.

טסלר העריך שגם השנה יגיעו להר מספר דומה של חוגגים כמו בכל שנה.

הגבלות נוספות שיחולו בהר השנה תהיינן איסור חלוקת מזון ואיסור בניית מאהלים סביב הציון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאכרים
    26/04/2022 12:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נשלם למאכרים על כל כרטיס
    שימו לב לא מופיע באף מקום איפה אפשר להשיג את הכרטיסים
    זה יהיה בדיוק כמו כל שנה . אם הפרוטקציות של האישורים