מאסר עולם למחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי”ד בפתח תקווה

המחבל חליל דויכאת, שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד בצומת סגולה בפתח תקווה, כשהיה בדרכו חזרה מהכולל לביתו - סולק מאולם בית המשפט, לאחר שנכנס כשהוא מסמן 'וי' בידיו • במסגרת הסדר הטיעון, לאחר הודאתו של המחבל, הוא גם יפצה את האלמנה והיתומים ב-258 אלף שקלים
חיים טוויל
כ"ג ניסן התשפ"ב / 24.04.2022 14:17

בית המשפט המחוזי מרכז גזר בצהריים (ראשון) עונש של מאסר עולם על המחבל חליל דויכאת, בן 46 מכפר רוג’יב, שרצח בפיגוע דקירה את הרב שי אוחיון הי”ד בצומת סגולה בפתח תקווה, כאשר שב מהכולל בו למד, בחודש אוגוסט שנת 2020.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות, לאחר הודאתו של המחבל ברצח, הוא גם יפצה את האלמנה והיתומים בסכום של 258 אלף שקלים.

הקראת גזר הדין הועברה בשידור ישיר, כחלק מפיילוט השידורים של החלטות בתי המשפט.

בתחילת הדיון הוכנס המחבל כשהוא מסמן ‘וי’ כאות ניצחון בידיו – וסולק מהאולם.

בדיון השתתפו בני משפחתו של שי אוחיון הי”ד.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את משפחתו של אוחיון כנפגעי עבירה: “ההליך המשפטי הפלילי אין ביכולתו לתת את כל המענה לטרור. קברניטי המדינה חייבים לעצור את העברת הכספים לטרור, שכן כל עוד מדינת ישראל ממשיכה לתקצב את הרשות הפלסטינית – שמתקצבת באופן ישיר את המחבלים – המדינה לא מקיימת את חובתה הבסיסית לאזרחי ישראל, ומאפשרת את המשך הפגיעה בביטחונם. על מנת למגר את הטרור יש לייבש את ביצת הטרור, לגרש את המשפחות המחבלים מהארץ ולהטיל ענישה על כל סביבת הטרור”.

על סימון ה’וי’ של המחבל אמר עורך הדין: “פעם אחר פעם אנו רואים שהמחבלים ממשיכים לחייך חרף ההליך הפלילי, ואין יותר ברור מזה כדי ללמדנו שיש צורך דחוף בהעברת הילוך במלחמה בטרור, על מנת שטרור לא ישתלם לאף מחבל ואף משלח מחבל”.

מהפרקליטות נמסר בתגובה לגזר הדין: “בימים מתוחים אלה, יש בגזר הדין שניתן היום מסר. ראשית מסר לכל מי שבוחר בדרך הטרור ויידע שבית המשפט לא ייעשה עמו חסד. שנית, מסר לכל אזרח במדינת ישראל, שיידע כי מערכת אכיפת החוק והפרקליטות, כחלק ממנה, ימשיכו במאבק הבלתי מתפשר באלימות ובטרור.

“הרב אוחיון נרצח בנסיבות מחמירות, וטוב עשה בית המשפט שקיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על רוצחו גם עונש מאסר עולם וגם את הפיצוי הכספי המקסימלי בחוק. אין כמובן בשני אלו משום תחושת הקלה, אבל ישנה תקווה שתהיה בכך נחמה ולו הקטנה ביותר עבור משפחת אוחיון. אנחנו שבים ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה”.

הרב שי אוחיון הי”ד. צילום: באדיבות המשפחה

לפי כתב האישום, שהוגש ב-7 בספטמבר, המחבל עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה.

ביום הפיגוע הוא לקח סכין עם להב באורך 14 ס”מ ממטבח אתר הבנייה, והחליט להמית אזרח או חייל “למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל אקצא ואללה”.

הוא הסתובב במשך כשעה בחיפוש אחר קורבן והזדמנות מתאימים. כשהבחין ברב אוחיון, אברך כולל בן 39, תושב פתח תקווה, הוא שלף את הסכין מכיסו ודקר אותו שלוש פעמים בחזה.

הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, אז בני 13, 11, 9 ו-4.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות