מהומות בהר הבית וזיקוקים על שוטרים – שפעלו רק בחוץ

פורעים ערבים התעמתו גם הבוקר עם כוחות הביטחון • לאחר האיומים של רע"ם, בדרישה להוציא את השוטרים משטח המסגד בהר הבית, במשטרה הדגישו: "כוחות משטרה פועלים במקום - מחוץ למסגד" • בעקבות כך: רק לאחר יציאתם משטח הר הבית עצרה המשטרה 7 פורעים
חיים טוויל
כ' ניסן התשפ"ב / 21.04.2022 11:02

עימותים בהר הבית לקראת העלייה האחרונה של יהודים עד לתום הרמדאן: הפלסטינים דווחו כי הבוקר (חמישי) נכנסו כוחות הביטחון להר הבית וסגרו את המתפללים באחד המסגדים.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

על פי תיעוד מהמקום, הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, לאחר שהפורעים תקפו באבנים וזיקוקים וניסו לפגוע בשוטרים מתוך המסגד.

משטרה עדכנו כי “כמו בימים האחרונים, גם הבוקר עם סיום תפילת הפג׳אר, עשרות פורעי חוק ורעולי פנים התפרעו והפרו את הסדר בהר הבית תוך אלימות קשה. לפנות בוקר ובהמשך הם נכנסו למסגד סגרו את הדלתות שלו והמשיכו להפר את הסדר להתפרע ליידות אבנים וזיקוקין ולחלל את המסגד, בו הם מתבצרים”.

לפי המשטרה, בעוד השוטרים מאפשרים לציבור את חופש הפולחן כל העת, הבוקר אותם פורעי חוק שוב יידו מתוכו זיקוקין בנוסף לאבנים, כולל מתוך המסגד.

אמש פורעי חוק ומפרי סדר יידו מתוך המסגד בקבוקי התבערה, שאחד מהם נפל על שטיח הכניסה למסגד וגרם לשריפה שכובתה מיד ואחר בפתח חלון המסגד מה שיכל להוביל לשריפה במקום.

לאחר יציאתם משטח הר הבית עצרה המשטרה 7 חשודים תושבי מזרח ירושלים, בחשד למעורבותם בידויי בקבוקי התבערה אמש מתוך המסגד. במהלך היום המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

במשטרה הוסיפו: “אחרי ידויי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקין, כך נראה עוד חילול של המסגד על ידי קומץ אלים שמונע ממוסלמים להיכנס לתוכו וגורם נזקים למקום”.

לאחר האיומים של רע”ם, בדרישה להוציא את השוטרים משטח המסגד בהר הבית במשטרה הדגישו: “כוחות משטרה פועלים במקום – מחוץ למסגד –  בכדי לאבטח את הביקורים ולשמור על הסדר.

“בתוך כך, ברשתות הערביות מופצים כל העת פרסומים כוזבים, מסיתים ומטעים לגבי ההתרחשויות בהר הבית בניסיון להסלים את המצב ולהטעות את הציבור. יודגש כי פרסומים רבים הינם חסרי אחיזה במציאות ביחס להתרחשויות במקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות