מאות בצעדת הדגלים, המשטרה חסמה • גם ח”כ בן גביר נבלם

צעדת הימין בירושלים יצאה מכיכר ספרא: המשטרה חסמה את המעבר לשער שכם באמצעות ניידות ומשאיות • בן גביר צועד למרות האיסור שהטיל הדרג המדיני: מתכוון להגיע לשער שכם, יש לי חסינות
אריה ריבקינד וחיים טוויל
י"ט ניסן התשפ"ב / 20.04.2022 17:51

ח”כ איתמר בן גביר הודיע כי יצעד הערב (רביעי) לכיוון שער שכם בעיר העתיקה, למרות החלטת בנט והשר לביטחון פנים בר לב למנוע ממנו להתקרב לשער שכם מחשש שהדבר יוביל להסלמה ביטחונית.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

צעדת הדגלים יצאה לכיון שער שכם, בעוד המשטרה חסמה את הירידה לזירה באמצעות משאיות וניידות.

בן גביר אמר בנקודת המפגש של משתתפי צעדת הדגלים בכיכר ספרא בירושלים: “לא קיבלתי שום הודעה שאסור לי להגיע לשער שכם ואף גורם לא דיבר איתי. לחבר כנסת יש חסינות. לאחמד טיבי נותנים להסתובב, למה לי לא? אני מתכוון להגיע לשער שכם”.

גורם בכיר במשטרה אמר:  “ככל שבן גביר ינסה להגיע לאזור שער שכם – נמנע את הגעתו לשם על פי החלטת הדרג המדיני”.

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי צעדת הדגלים היא “מסוכנת ופרובוקטיבית”.

בתדרוך לכתבים אמר לפיד: “צעדת הדגלים היום היא צעד של חוסר אחריות נורא. אלו קיצוניים שמעוניינים לייצר פרובוקציות שיגרמו לאלימות. הם רוצים שאש תשרוף את ירושלים ואנחנו לא ניתן להם, בשביל הפוליטיקה שלהם, לשרוף את ירושלים. הם מכבידים מאוד על כוחות הביטחון שגם כך מתוחים עד הקצה”.

לדברי לפיד, הצועדים עלולים לגרום לנזק תדמיתי גדול למדינת ישראל: “במימד הלאומי והבינלאומי הם גורמים נזק עצום כי הם יוצרים משוואה שבה במקום שזה יהיה מדינה מול מתפרעים, זה קיצונים מול קיצוניים”.

לפיד התייחס לח”כ איתמר בן גביר: “אני לא יודע אם זה שבן גביר היה מגיע לשער שכם היה גורם להתפרצות אלימה. הוא ניזון מאלימות והרס. זה לא ימין, זה לא לאומי, זו סתם עבריינות – וזה מה שהוא היה כל חייו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות