המשטרה לא מאשרת צעדת דגלים • המארגנים: “בנט מפעיל לחץ למנוע”

משטרה הודיעה כי הסכימה לאבטח מתווה שהוצע על ידי מארגני 'מצעד הדגלים' שאמור להתקיים היום בעיר העתיקה בירושלים - אך המארגנים חזרו בהם מההצעה • המארגנים: "לא נסכים ואף פעם לא הסכמנו למתווה כניעה שבעצם מכין את הקרקע לחלוקת ירושלים"
חיים טוויל
י"ט ניסן התשפ"ב / 20.04.2022 11:18

משטרת ישראל מסרבת הבוקר (רביעי) לאשר את צעדת הדגלים במזרח ירושלים.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

המארגנים מבקשים לצאת מרחבת עיריית ירושלים בכיכר ספרא, דרך רחבת שער שכם ועד לכותל המערבי. במשטרה, לעומת זאת, מתנים את מתן האישור בשינוי המסלול – כך ששער שכם יהיה מחוץ לתמונה.

במשטרה טוענים, כי המארגנים חזרו בהם מההצעה עליה כבר הייתה הסכמה. “לאחר שהוגשה שלשום בקשה לקיום תהלוכה בירושלים כנדרש בחוק, בוצע שיח עם מארגן האירוע וניסיונות לאפשר את התהלוכה במתווה מוסכם.

“לאחר שיח שהתקיים, אתמול הסכימו במשטרה למסלול החלופי שהוצע על ידי המארגן ויאפשר את אבטחתה, אך כעבור זמן קצר הוא הודיע כי הוא חוזר בו מהצעתו. בהתאם נבהיר שוב כי בשלב זה המשטרה לא מאשרת את קיום תהלוכת המחאה במתווה המבוקש”, נמסר מטעם המשטרה.

מארגני צעדת הדגלים גינו את ההחלטה וטענו כי היא ניתנה בהוראה ישירה מהדרג המדיני.

המארגנים אמרו: “ממשלת בנט נכנעת לטרור ומפעילה לחץ על המשטרה למנוע את הצעדה. אין לנו שום טענות למשטרה שבאמת באה מתוך רצון טוב לאשר את הצעדה.

“לצערנו, בעקבות האיומים של מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית, ממשלת בנט מפעילה לחצים אדירים על המשטרה לא לאשר את הצעדה בלב בירת ישראל במקום שבו כל יהודי צריך להרגיש בטוח”.

המארגנים הוסיפו: “אנחנו לא נסכים ואף פעם לא הסכמנו למתווה כניעה שבעצם מכין את הקרקע לחלוקת ירושלים. 17:00 בכיכר ספרא ניפגש ומשם נצעד לעיר העתיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות