“זמן לבקש סליחה מבנם של בני הזוג כדורי”: מתי המשטרה תתנצל?

רבים מתקשים לשכוח את המעצר שבוצע חודש לאחר הרצח, כאשר בנם של הנרצחים נלקח לחקירה באזהרה במשטרה בחשד לרצח - ונעצר • לאחר ששוחרר האשים את המשטרה: "נעשה לי עוול גדול" • כעת גם אנשי תקשורת דורשים צדק - והתנצלות
אבי כץ
י"ג ניסן התשפ"ב / 14.04.2022 16:03

משטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי פענחו את אחד מתיקי החקירה המורכבים: רצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי הי”ד בשכונת ארמון הנציב בינואר 2019. החשוד, מחבל דאעש, ווסים א-סעיד, בן 34 מחברון, הודה ושחזר לא רק את רצח בני הזוג כדורי, אלא גם את ניסיון הרצח של הנערה הדר בצלאל בת ה-15,  יום לפני רצח הזוג, וכן הודה ברצח של עובד זר ממולדובה ובניסיון רצח של עובדים זרים נוספים.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

אלא שרבים מתקשים לשכוח את המעצר שבוצע חודש לאחר הרצח של בני הזוג, כאשר בנם של הנרצחים נלקח לחקירה באזהרה במשטרה בחשד לרצח – ונעצר. אשתו של החשוד נחקרה אף היא, בחשד לשיבוש מהלכי משפט. בעוד האישה שוחררה, הוא נותר במעצר זמן ממושך.

לפי ההדלפות של המשטרה מעצרו בוצע אחרי ש”מעקב שנוהל אחריו העלה סתירות בחלקי גרסתו המהותיים לחקירה. כעת מטיחים בו החוקרים את הסתירות, כדי לבחון כיצד הוא מסביר את העובדה שמסר גרסה לא נכונה, ומדוע גיבו בני משפחה אחרים את גרסתו. סוגיית המניע לרצח עדיין נבחנת”.

הוא היה עצור ימים ארוכים, עד ששוחרר  – והאשים את המשטרה: “נעשה לי עוול גדול”.

עד היום הוא לא זכה להתנצלות על החשד הנורא שהוטח בו. היום, לאחר פיענוח הרצח, ציינו  רבים את העוול שנעשה לו, ודרשו את התנצלות המשטרה.

איש התקשורת משה גלסנר מ’קול ברמה’ כתב: “המשטרה חייבת לחשוב באופן יצירתי איך להתנצל ולפצות את בנם של הזוג כדורי הי״ד, אברך תמים וצדיק, שנעצר לשווא והסתובב שנים עם אות קלון איומה של ‘חשוד ברצח הוריו'”.

איש התקשורת אבי מימרן צייץ: “זמן לבקש סליחה מבנם של בני הזוג כדורי, שהוא ואשתו היו עצורים לזמן ממושך בחשד לרצח. הם איבדו את היקר להם מכל והתמודדו גם עם חשדות כבדים שמקשים עליהם עד היום לחזור לשיגרה”.

שלי טפיירו, כתבת המשפט של ‘כאן חדשות’, הגיבה: “רק חושבת על כך שילדיהם של בני הזוג כדורי נוסף לזוועה שעברו נאלצו להתמודד עם החשדות שהופנו כלפיהם מצד המשטרה, מעקבים האזנות, עיכובים, מעצרים כל זה בחשד שיש להם קשר לרצח הנורא הזה של הוריהם שנרצחו בעוד פיגוע טרור על ידי מחבל צמא דם”.

יועץ התקשורת יעקב סלע: “בשולי תפיסת רוצח משפחת כדורי, יש לציין לטובה את איתמר בן גביר שהיה היחיד שעמד לצד היתום שנחשד ברצח הוריו, כאשר המשטרה ובעצם גם הציבור היו משוכנעים שהוא ואשתו הרוצחים. כמה מזעזעת הסיטואציה להיחשד ברצח הוריך ולהמשיך להיתפס בציבור כרוצח גם אחרי השחרור, וכמה חשובה היא חזקת החפות”. 

יועץ התקשורת יהודה גליקמן: “מתנצל בפני ילדיהם של הזוג כדורי – שנרצחו בפעולת איבה בידי מחבל נתעב – היו רגעים שהמשטרה כמעט שכנעה שהחשד במשפחה מוצדק”.

מנחם כהן, עורך עיתון ‘כפר חב”ד’: “הסיפור של משפחת כדורי מצמרר ומחריד מכל זווית שלא נסתכל עליו. אבל עולה על כולנה הכתם שנדבק בבני המשפחה בזמן שהוריהם הקדושים נטבחו באכזריות על ידי מחבל שחמק מכל זרועות מנגנוני הביטחון. מקומם, אבל בעיקר עצוב”. 

העיתונאי שלמה ריזל: “מחפש בהודעות המשטרה התנצלות מקרב לב על האשמת בני משפחת כדורי ברצח הנורא, ולא מוצא. חטא על פשע”. 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השוטרים שחשדו בבן וגרמו למעצר - רשלנות! צריכים להיות מפוטרים
    15/04/2022 09:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בכל מקצוע מי שעושה טעויות חמורות נאשם ברשלנות. מדוע שוטרים יכולים לנהוג באכזריות כלפי אנשים חפים מפשע ולא לשלם את המחיר? התנצלות לא מספיקה…ואפילו את זה הם לא יעשו.
    אני אישית כשהבן נעצר הזדעזעתי מהמעצר והייתי בטוחה בחפותו…זה היה ברור שזה אזלת יד של המשטרה והאכזריות הטיפוסית שהמשטרה מפנה באופן רגיל לחרדים. עצוב לראות מהתגובות שאנשים חרדים חשדו לרגע בבן

  2. כדורי
    15/04/2022 09:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. המשטרה הולכת על הקל בזמן שהכבד נמצא בידיים שלהם שנתיים ומשתחרר פשוט הזוי, והתשבה כדלעיל הולכים על הקל ולא רואים את הכבד זה יותר קל אדוני, אל תשגע אותי, הכי קל לקחת יתום שבור שאיבד אבא ואימה באופן טרגי ביום אחת זירה מזוויעה מניח שלא יכלו לגעת בכלום לא בכסף ולא ברכוש פשוט נורא ובנוסף לבלבל אותו עם גרסאות אמרת לא אמרת, אם היה דובר רוסית היה במאסר עולם כפול 2, עלוב אין מילים פשוט עלוב ולא מקצועי בעליל..