הפרופ’ תרם את מענק ‘פרס ישראל’ לארגוני שמאל קיצוני – והם חוגגים

אחרי שקיבל את 'פרס ישראל' בטקס ממנו נעדרה שרת החינוך: פרופ' עודד גולדרייך הודיע על החלטתו לתרום את המענק לארגוני השמאל הקיצוני • ח"כ אופיר כץ: "אדם שפל כזה לא צריך לקבל שום פרס"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התשפ"ב / 13.04.2022 15:34

חתן פרס ישראל פרופ’ עודד גולדרייך הודיע כי יתרום את מענק הפרס לשורה של ארגוני שמאל – בהם ‘בצלם’ ו’שוברים שתיקה’.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

גובה המענק עומד על 75 אלף שקלים והוא לא חייב במס.

בהודעה משותפת שיצאה מטעם הארגונים נמסר: “התרגשנו מהודעתו על כוונתו לתרום לנו את מענק הפרס ואנחנו מודים לו על הנדיבות ועל השותפות. זאת הזדמנות גם להביע את הערכתנו על כך שלאורך הקריירה המדעית המפוארת שלו פרופ’ גולדרייך רתם את שמו, מעמדו והישגיו למאבקים למען שוויון, צדק, דמוקרטיה וזכויות אדם.

“הנסיון לשלול ממנו את הפרס נבע מנחישותו לקדם ערכים אלו ומנחישותם של פוליטיקאים מסויימים לבוז להם ולהרתיע את המקדמים אותם. אנחנו גאים להתחייב ששר החינוך לשעבר ושרת החינוך בהווה לא ישבעו נחת מהפעולות שנקדם לטובת ישראלים ופלסטינים בעזרת תרומתו הנדיבה של פרופ׳ גולדרייך״.

גולדרייך קיבל שלשום את הפרס בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב.

הפרס הוענק לגולדרייך בטקס סמלי בבניין משרד החינוך בירושלים, כשבועיים לאחר שבג”ץ קבע כי יש להעניק לו את הפרס, למרות התנגדותה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון.

שאשא ביטון נעדרה מהטקס, לאחר שנדבקה בקורונה, אך החליטה להיעדר ממנו עוד לפני שנמצאה חיובית לנגיף.

מי שהעניק לגולדרייך את הפרס היה מנהל תחום פרס ישראל במשרד החינוך, דוד פלבר.

פרופ’ גולדרייך אמר בטקס: “הבטחתי לא להיות פוליטי. אני עומד פה כנציג של תחום מדעי המחשב”. עם זאת לא התאפק – ואמר: “הסיפור לא שלם בלי לציין את המחיר ששילם עם אחר על התקומה שלנו. המחוייבות המוסרית שלנו היא לא להמשיך לדכא את העם האחר”.

ח”כ אופיר כץ הגיב להחלטת פרופ’ גולדרייך לתרום את מענק פרס ישראל שקיבל לארגוני השמאל.

“בושה. בית המשפט פשוט פוגע במדינת ישראל. אדם שפל כזה לא צריך לקבל שום פרס. אני קורא לממשלה, תעבירו בדחיפות את הצעת החוק שלי שתסמיך את הממשלה לשלול פרס ממי שתומך בקריאה לחרם על מדינת ישראל”.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיבה: “העובדה שפרופ’ גולדרייך בחר לתרום את פרס ישראל לארגונים הפועלים נגד חיילי צה”ל המחרפים נפשם למענינו – אחרי שקרא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי – מוכיחה כי הוא פרובוקטור שאינו יכול לרחוץ בניקיון כפיו האקדמיות ואינו ראוי לפרס ממלכתי. החלטת בג”צ להעניק לו את הפרס בניגוד לדעתי – שגויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות