אושרה הפחתת המס על הדלק: המחיר יירד הלילה בחצי שקל לליטר

ועדת הכספים בראשות ח"כ קושניר אישרה את המהלך פה אחד, על אף המשבר הקואליציוני • שר האוצר צפוי לחתום על הצו להפחתת מס הבלו במהלך היום • מחיר הדלק יירד כבר הלילה ל-6.94 שקלים לליטר
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התשפ"ב / 13.04.2022 11:35

ועדת הכספים בראשות ח”כ אלכס קושניר אישרה היום (רביעי) פה אחד את המקור התקציבי להפחתת המס על הדלק, ובכך סללה את הדרך לכניסתו של הצו לתוקף כבר הלילה.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

ההפחתה הינה בגובה 50 אגורות לליטר בנזין וסולר במחיר הסופי לצרכן, והיא תחול לתקופת הרבעון השני של השנה. לעניין הסולר תחול ההפחתה לחודשיים, ולעניין הבנזין ל-3 חודשים וחצי, מרצון להיטיב עם כלל הציבור הרחב ככל שניתן.

מחיר הדלק לצרכן יירד בחצות מ-7.44 שקלים לליטר ל-6.94 שקלים.

הפחתה מותנית בחתימתו של שר האוצר. הוא צפוי לעשות זאת במהלך היום.

יו”ר הוועדה, ח”כ אלכס קושניר: “המהלך הזה יוזיל באופן משמעותי בעשרות שקלים את ההוצאה על כל תדלוק ובמאות שקלים את הוצאה החודשית לכל משפחה, אני מקווה ומאמין שזה תהליך בקונצנזוס של כל חברי הכנסת, המהלך התאפשר בזכות הגדלת הכנסות המדינה ואנחנו כרגע מחזירים את הכסף לציבור”.

ח”כ ינון אזולאי: “אנחנו שמחים על ההורדה של הדלק, למרות הציניות הרבה שגילו כלפי וכלפיי חבריי מהאופוזיציה שהצענו את הצעד”.

באוצר ציינו, כי ההפחתה היא לחודשיים בסולר ושלושה חודשים וחצי בבנזין, מתוך הנחה שהבנזין נוגע יותר לציבור הרחב.

כך צוין, כי התחשיב הינו שההנחה תגלם כ-550 מיליון שקלים בבנזין, כ-170 מיליון שקלים בסולר, פלוס מע”מ והוצאות נלוות קטנות נוספות.

בנוסף צוין כי הנתונים יבחנו בהמשך, וככל שמחירי הדלקים יהיו עדיין גבוהים, ייתכן שתובא הפחתה נוספת.

חברי אופוזיציה מהוועדה לחצו על שר האוצר עוד לפני הצהרתו להוריד את המס, ולכן הם תמכו במהלך בוועדת הכספים – והוא אושר, כאמור, פה אחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות