לאחר שהושחת בידי פורעים ערבים: ‘קבר יוסף’ שופץ שוב לאור יום • צפו

צוות בינוי נכנס לפנות בוקר לקבר, ושיפץ את המקום לאור יום, אחרי שפלסטינים שרפו את המקום • ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "שיפוץ קבר יוסף - החזרת הכבוד הלאומי של מדינת ישראל"
חיים טוויל
י"ב ניסן התשפ"ב / 13.04.2022 10:56

צוות בינוי של מועצה אזורית שומרון נכנס  לפנות בוקר (רביעי) למתחם קבר יוסף בשכם ושיפץ את אתר הקבר.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

שיפוץ קבר יוסף לאור יום נעשה לראשונה מאז ננטש בהוראתו של ראש הממשלה דאז אהוד ברק. המהלך התבצע לאחר שבתחילת השבוע עשרות פורעים ערבים תושבי שכם השחיתו את המתחם ושרפו אותו.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן הוביל את מבצע השיפוץ, יחד עם צוות המועצה האזורית שומרון, מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים שליד המועצה האזורית שומרון בניהולו של נתנאל שניר וחברת הבנייה הר כביר מאלון מורה.

האבטחה והליווי נעשו על ידי חטיבת שומרון בפיקודו של מח”ט שומרון אל”מ רועי צוויג. במקום נכחו גם קצין הגמ”ר של פיקוד מרכז סגן אלוף אליצור טרבלסי, קצין הגמ”ר חטיבת שומרון רס”ן עזריאל פרלמן, סגן אלוף ענן דביאן רמת”ק שכם וסגן ומ”מ ראש המועצה דוידי בן ציון.

במהלך מבצע השיפוץ, נבנו מחדש החלקים במצבת האבן של קבר יוסף שנותצו ונהרסו על ידי הפורעים ונצבעו מחשד הקירות שהתמלאו בפיח שחור בעקבות הדליקה.

בנוסף, יפונו שברים והריסות, יתוקנו החלונות במקום, תוחלף מערכת האינסטלציה שהושחתה ותותקן מחדש מערכת החשמל במקום.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: “זהו יום היסטורי. הגענו לכאן עם שחר, ולאור היום, רגע לפני חג החירות, להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל ואת כבודו של יוסף שחולל. הפורעים הברברים מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית ידעו היטב מדוע הם שורפים והורסים בקבר יוסף הצדיק. הם יודעים שכל עוד עם ישראל מהארץ ומחו”ל – בהובלת ההתיישבות בשומרון, ממשיך ופוקד את המקומות הקדושים לו ואתרי המורשת הלאומיים הם לא יכולים לנצח אותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות