המלמד פגע בילד בן 5 בחיידר – אבל השופט שומר על “שמו הטוב”

למרות שלפי המשטרה, החשוד - מקהילה חרדית סגורה - קשר עצמו בחקירה למקרי תקיפה של ילדים אחרים, והודה כי הוא נמשך לילדים, שופט בית משפט השלום בירושלים קבע: חשש שהפרסום יפגע בשמו הטוב של החשוד, וכרגע אין אינטרס ציבורי בפרסום • מעצרו הוארך בארבעה ימים
חרדים 10
י"ב ניסן התשפ"ב / 13.04.2022 02:10

בית משפט השלום בירושלים אסר היום (שלישי) לפרסם שם של חשוד בביצוע מעשה חמור במיוחד  של ילד בן חמש, בטענה כי יש חשש שהדבר יפגע בשמו הטוב.  זאת, למרות שלפי המשטרה החשוד קשר את עצמו בחקירה למקרי תקיפה של קטינים אחרים.

לפי דיווח של יהושע (ג’וש) בריינר ב’הארץ’,  שופט בית משפט השלום בירושלים עמיר שקד האריך את מעצר החשוד בארבעה ימים – עד ערב פסח, אולם קבע כי נכון לשלב זה אין אינטרס ציבורי בפרסום שמו.

החשוד במעשה החמור, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, נעצר ביום שני לאחר שאמו של הילד התלוננה במשטרה כי ביצע בבנה את העבירות  בעת שהיה ב’חיידר’, שם החשוד מועסק כמורה לקריאה.

לדברי האם, הוא ביצע בבנה עבירות של מעשים חמורים במיוחד.

הילד הועבר למרכז ההגנה לילדים ובני נוער ‘בית לין’, שם חוקר ילדים גבה ממנו עדות והוא חזר על הדברים שסיפר לאמו.

לפי הדיווח ב’הארץ’, אף שהחשוד, שהועבר לחקירה בתחנת המשטרה מוריה, קשר את עצמו למקרי תקיפה של ילדים אחרים, הוא הכחיש את דברי הילד. על פי נציג המשטרה בדיון בבית המשפט, החשוד הודה כי הוא נמשך לילדים וכי הוא צופה בתוכן פדופילי.

נפתחה חקירה בנוגע למקרי התקיפה של הקטינים הנוספים.

סנגורו של החשוד ביקש מהשופט לאסור את פרסום שמו, בין היתר בטענה שהוא שייך לקהילה חרדית סגורה.

אף שהמשטרה התנגדה לכך, השופט שקד נעתר לבקשה. “הגעתי לכלל מסקנה כי יש להוציא צו איסור פרסום, זאת בין היתר על מנת להגן על ביטחונו של צד להליך המשפטי ולשם מניעת פגיעה חמורה בפרטיות”, כתב.

“בשלבי החקירה הראשונים חזקת החפות עומדת למשיב וגוברת על הצורך בפרסום שמו. בעת הזו, ובהארכת המעצר הנוכחית ובהיעדר שיקולים של אינטרס ציבורי בפרסום שמו של המשיב, נקודת האיזון תמיד נוטה לשמירה על שמו הטוב של המשיב”.

בדוברות בתי המשפט הפנו בתגובה לפניית ‘הארץ’ לסעיף בחוק שמאפשר לאסור את פרסום שמו של חשוד: “אם ראה כי הדבר עלול לגרום לחשוד נזק חמור ובית המשפט סבר כי יש להעדיף את מניעת הנזק על פני העניין הציבורי שבפרסום”.

עוד נמסר, כי “החלטות בית המשפט מנומקות ומדברות בעד עצמן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזעזע
    13/04/2022 07:54
    חני
  1. מערכת המשפט מזמן פשטה את הרגל

  2. מזעזע שופטים מטומטמים לגמרי
    15/04/2022 02:10
    אחד העם
  3. במקום שיירקב בכלא עד תם ההליכים, שומרים על שמו “הטוב “? איזה טוב?? פדופיל שפוגע בילדים ומודה על זה!צריך להינמק בכלא להרבה שנים. מערכת המשפט הפכה לבדיחה עצובה, עצוב. שופטים חולים.