ח”כ יואב קיש מעריך: זה הזמן שייקח לממשלת בנט לקרוס סופית

שיחה עם בן כספית וינון מגל התייחס חבר הכנסת ממפלגת הליכוד לטלטלה הפוליטית האחרונה ואמר: "הסבירות הגבוהה היא שהממשלה סיימה את דרכה, או שזה יקרה מיידית או שזה ייקח כמה חודשים" • "זה לא סוד שמדברים עם איילת שקד"
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"ב / 12.04.2022 12:38

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית, בתוכניתם ב־103fm, על חוסר היציבות הפוליטית, מאז פרישת חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, כאשר כרגע אין לממשלת בנט רוב בכנסת.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

על השאלה האם גוש נתניהו יצליח להפיל את הממשלה – אמר: “אני לא נביא והכול יכול להיות, בפוליטיקה אי אפשר לדעת. הסבירות הגבוהה היא שהממשלה סיימה את דרכה, או שזה יקרה מיידית שנחזור חזרה למושב או שזה ייקח כמה חודשים אבל אני לא רואה ממשלה מתפקדת.

“החגיגה, או יותר נכון, השמחה זה בגלל שבסוף גם אין להם רוב, והמשמעות היא שגם הנזק שהם עושים יוגבל מאוד. אני מסכים שהיה מהלך, שכמעט הצליח, של הצטרפות לעידית סילמן. המהלך הזה, בסופו של דבר, נכון לרגע זה עדיין לא קרה, אבל כשיש לך סיטואציה ושכולם מבינים שזה גמור, והראשון שיעשה מעשה בעצם מציל את עצמו בעניין הזה מסופו הפוליטי, אז לי זה נראה מעשה גמור”.

לדבריו, הוא וחברי מפלגתו נמצאים “בקשר עם כל מי שרוצה לשמור על עמדות ימין וחשובה לו ההתנהלות הזו ושל מדינת ישראל, מהאגף הימני לאומי אנחנו בקשר עם כולם”.

על ההבטחות מצד הליכוד לפורשי ימינה –  אמר: “אני יכול לומר לך שהדבר המרכזי שקרה בפוליטיקה הישראלית זה אובדן הערכים של נפתלי בנט שמכר את הכול בשביל הכסא שלו. זה מה שגרם לכל האירוע. כואב לי הלב שהפוליטיקה הפכה להיות זולה ולא אידיאולוגית. בסוף יש לנו ממשלה שלתפיסתי רעה ומסוכנת לעם ישראל, לזהות היהודית, למדיניות שלנו. בכל מקום היא נכשלה.

“עכשיו יש בן אדם שחוזר בו מדרכה ואם הוא רוצה לשמור על עתידו הפוליטי, אני מבין את זה. מי שהוביל את כל הקלקול הזה זה נפתלי בנט, שלקח ושיקר לכולם בכזו צורה מוחלטת בשביל כסא, אנחנו מנסים להציל את מה שנשאר”.

בהמשך השיחה, שאל כספית מהם אותם הדברים השמאלניים שהממשלה הנוכחית עושה אשר מסכנים את קיומה של מדינת ישראל.

ח”כ קיש הבהיר: “הדבר המרכזי בעיניי ואנשים עוד לא מפנימים את זה זה הבחירה של לפיד ובנט, שני חובבנים חסרי ניסיון, לא להתעמת עם שלטון אמריקני שעושה טעות קשה. מפלגה דמוקרטית שמובילה להסכם גרוע עם איראן ומוכרת לה יכולת גרעינית בשביל שקט כי הם באתגרים אחרים, בסופו של דבר דווקא העימות של רוסיה ואוקראינה בקשר הרוסי איראני עוד בולם את זה, מכל האסונות שהם הביאו עלינו נדע לתקן את רובם. את הדבר הזה יקח הרבה שנים לתקן.

“היכולת של מדינת ישראל להתעצם והמהלכים, שלא התחילו אתמול ולא בתקופת בנט, בלהיות מעצמה אזורית ברמה הצבאית בזכות המדיניות של נתניהו, הכלכלה שנתניהו הוביל, חיזוקה והיכולת ההתעצמות הכלכלית, השלום האזורי. בקיצור, זה כל כך מצחיק להתנתק ולהגיד שבזכות בנט שהוא שנה בתפקיד כשכל מה שאתם רוצים להסתכל זה ביבי אחורה”.

בן השיב בתגובה: “הא, נכון, טוב חבל כי אם היית ואתה אמור להיות, הייתי ממליץ לך באחד מהדיונים החשאים לשאול את ראש השב”כ, הרמטכ”ל או את ראש אמ”ן כמה התעצם צה”ל וכמה חסר היה לצה”ל”.

ינון: “מי היו שרי הביטחון בשנים האלו? כמה אפשר להיות מגוחך?”

בעקבות אמירותיו התפתח דיון סוער באולפן בין צמד המגישים, וחבר הכנסת ביקש לחדד את דבריו: “נתניהו הוביל את העשור האחרון של מדינת ישראל בהישגים עצומים. לדרך הזו היו שותפים לאורך הדרך, גם בנט בתפקידים שונים וגם גנץ ואחרים. אני לא מייצר הפרדה מלאכותית, ההצלחות וההישגים הגדולים הם בעיקר לזכותו של נתניהו. מקומות שבהם לא עשינו מספיק או שאפשר לעשות גם יותר אני מקבל גם ביקורת, אבל אני מציע בואו נעזוב את ההיסטוריה, אנחנו מסתכלים קדימה. אנחנו כבר בשנה של ממשלה, היא פוגעת בזהות היהודית, הכריזה מלחמה על החרדים באופן מכוון, ואנחנו לא במקום הזה, אני לא במקום הזה”.

 

האם חזרתה של סילמן מתקבלת בשמחה כפי שהיה במידה והיה מדובר באיילת שקד או נפתלי בנט? או שאין תקנה למעשיהם?

חבר הכנסת הדגיש: “לנפתלי אין. לגבי עידית הייתה מחלוקת עצומה וקשה נגדה בכל השנה האחרונה ואני חושב שהיא עשתה נזק עצום. המהלך שהיא עשתה עכשיו שאני אומר לך ולדעתי זה סופה של הממשלה הזו בין אם זה מיידית או עוד כמה חודשים ואני אומר בצורה ברורה במקום הזה של בעלי תשובה גם צדיקים גמורים אינם עומדים ואני מכפר על עוונותיה במהלך האמיץ שהיא עשתה.

“זה לא סוד שמדברים עם איילת שקד, היא מנסה למקסם ולבוא עם אירוע של מפלגה לתוך הליכוד”, אמר.

הוא הוסיף: “זה משהו שלא יקרה, אם היא חושבת שהיא יוצאת ממשבר סוף הממשלה שלה עם מפלגה בידה שתרכב על הגב של הליכוד זה לא יקרה. זה מה שהיא רוצה, היא כביכול מייצגת מספר חברים בימינה. אם היא תבוא ותגיד שהיא עוזבת את הממשלה הזו ושהיא מבינה שלא יכולים להישען על קולות מרצ, היא רוצה להמשיך או לא לחיות בממשלה שכזו? אני חושב שהיא מבינה שזו טעות”.

על הטענות שגם הליכוד היה מצרף את רע”מ לממשלה, ונעזר ברשימה המשותפת בכנסת, אמר קיש: “אני לא מסכים איתך, אתה טוען שכשהיינו 60 רצינו להכניס את טיבי וכאלה, אני אומר לך שבבחירות הראשונות ב-2019 גוש הימין היה 60, בנט ואיילת היו מחוץ לכנסת, ובמקום הזה לא רק שלא איימן עודה ולא טיבי וגם לא עבאס, הלכנו לבחירות. היו הצעות ואמרנו לא. תסתכל על המעשים, מעולם לא הצענו בקשה לאף אחד – לא מרע”מ ולא מהמשותפת – להיכנס לקואליציה בראשות נתניהו. אני יודע לגבי מה שאני הייתי מעורב בו, אני לא יודע מה היה במקומות אחרים ובזה אני לא לוקח אחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות