בנט משנה כיוון ומודה: ‘האסטרטגיה לפנות למרכז לא עבדה’

נפתלי בנט מודה בשיחות סגורות שהאסטרטגיה לנטוש את הימין ולפנות למצביעי המרכז לא צלחה: "האחריות בסוף היא עליי. עכשיו נצטרך לחשוב איך מתקנים אותה" • סמוטריץ: "100% פוליטיקה צינית לקידום אישי. האיש מסוכן לישראל" • עורך בשבע: "כמו פושט רגל שמסרב להכיר במציאות"
חרדים 10
י' ניסן התשפ"ב / 10.04.2022 23:52

אחרי חודשים ארוכים שבהם ניסה לפנות למצביעי המרכז, נפתלי בנט בוחן שינוי כיוון.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

העיתונאית דפנה ליאל דיווחה בחדשות 12, כי בשיחות סגורות בנט מודה כי האסטרטגיה שלו אל מול סיעתו “לא עבדה”, ולוקח אחריות מלאה על המשבר הקואליציוני.

לפי הדיווח, בנט החל להבין שהבעיה שלו אל מול חברי סיעתו לא נבעה רק ממחסור בתשומת לב ובשיחות, אלא גם מהבדלים במהות.

בנט אימץ לאורך חודשי כהונתו קו שהובילה היועצת המדינית שלו, שימרית מאיר – שכלל למעשה התמרכזות.

“היו הישגים טובים אבל במבחן התוצאה האסטרטגיה לא עבדה”, אמר בנט. “האחריות בסוף היא עליי. עכשיו נצטרך לחשוב איך מתקנים אותה”.

בנט התחייב במפורש, הן מבחינת השיח בו תובלט הרוח הלאומית והן מבחינת קבלות שאותן יוכלו חברי הכנסת מסיעת ימינה להציג לציבור שלהם – להוביל לשיפור המצב בקרב סיעתו.

בקואליציה נשמעת כעת ביקורת לא רק על בנט אלא גם על הצד של יאיר לפיד,  שלא מצליח לנהל את אנשיו ולא מצליח לגרום להם להוריד פרופיל בימים הקריטיים בהם הקואליציה מתנדנדת. בין אם מדובר בהתבטאויות התמיכה במחבלים של חברי הכנסת ממרצ עיסאווי פריג’ וגבי לסקי, ובין אם האמירה של שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי הערב ב’תוכנית חיסכון’ לפיה היא איננה שוללת קואליציה עם חברי הרשימה המשותפת.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ  בצלאל סמוטריץ’, הגיב לדיווח של חדשות 12 – ואמר: ‏”כל האמת על בנט בציוץ אחד של דפנה: אפס ערכים, אפס טובת המדינה, אפס מחויבות, אפס אמת.

“מאה אחוז פוליטיקה צינית לקידום אישי. אם מה שישרת אותו יהיה להקים מדינה פלשתינית זה מה שהוא יעשה, אם מה שישרת אותו יהיה לכבוש עד הפרת והחידקל זה מה שהוא יעשה. האיש מסוכן למדינת ישראל”.

יהודה ולד, מנכ”ל מפלגת הציונות הדתית,  הגיב: “לא הבנתי, הוא לא אמר שהוא משוחרר ממצביעים ופועל חופשי רק לפי מה שבא לו?”

עמנואל שילה, עורך ‘בשבע’ צייץ: “כמו פושט רגל שמסרב להכיר במציאות ומנסה להינצל בעזרת הלוואות מהשוק האפור, נפתלי בנט וחבריו הולכים ומעמיקים את פשיטת הרגל המוסרית שלהם בתקווה להציל את שלטונם. אבל לא הכרזה על שקלי כפורש ולא הישענות על המשותפת יצילו אותם. הם יפסידו את מעט הכבוד שנותר להם, ובסוף יפסידו גם את השלטון”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות