שיקלי על בנט: תאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים

ח"כ עמיחי שיקלי מגיב לראשונה על ההכרזה עליו כ'פורש' על ידי בנט: "מי המכריז? מי שהפר את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר" • " זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר" • על העתיד: "סומך עליכם, עם ישראל, שתדעו לשפוט מי הפורש האמיתי"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשפ"ב / 09.04.2022 22:36

ח”כ עמיחי שיקלי הגיב הערב (מוצאי שבת) לראשונה על ההכרזה עליו כ’פורש’ על ידי נפתלי בנט ואנשי מפלגת ‘ימינה’.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

“עם נחיתתי במולדובה נודע לי על הכוונה להכריז עלי כפורש. ומי המכריז? מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר. מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר.

“זוהי זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר – ‘מהטעם הפשוט, שאני איש ימין ואני לא פועל נגד הערכים שלי'”.

הוא הוסיף: “אני סומך עליכם, עם ישראל, שתדעו היטב לשפוט מי כאן הפורש האמיתי”.

המשמעות של ההכרזה עליו כפורש – אם תאושר –  היא כי שיקלי לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות לכנסת דרך מפלגה קיימת, וייאלץ להקים מפלגה חדשה.

ההחלטה טעונה אישור של ועדת הכנסת. מועד הדיון נקבע ל-24 באפריל – אחרי חג הפסח.

בהודעה מטעם מפלגת ימינה שבה הודיעו על המהלך, האשימו את ח”כ שיקלי בכך שמאז הקמת הממשלה בחר “לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל”.

כאמור, ההודעה של מפלגת ‘ימינה’ על כך ששיקלי יוכרז כפורש בוועדת הכנסת פורסמה בעת ששיקלי ואביר קארה היו על מטוס בדרך למולדובה. כשהם נחתו שם וקיבלו את הבשורה, שאל שיקלי את קארה אם הוא תומך בהכרזה עליו כ”פורש”.

לפי דיווח בחדשות 12, קארה השיב שהמהלך לא נעשה על דעתו, וכי הוא לא תמך בו.

ההיגיון הפוליטי של קארה אמור לגרום לו להתנגד למהלך כזה, משום שהוא מצמצם את האפשרויות הפוליטיות שלו: רק בשבוע האחרון דנו שיקלי, קארה וסילמן על פיצול שלהם מימינה.

קארה עצמו עדיין מעוניין בהמשך קיום הממשלה, אך הוא מעוניין לעשות זאת בתנאים שלו. יש לו את התוכניות שלו שהוא רוצה ליישם, הוא מאמין שלא כדאי שיהיו בחירות ולכן אם הוא יוכל, הוא יקיים את הממשלה – בתמורה להישגים שהוא דורש.

אם הוא יראה שזה לא קורה, גם קארה, גם שקד וגם אורבך ייאלצו להחליט אם הם מעדיפים להישאר בקואליציה הזאת, או ללכת לשריון נוח בליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות