ביום בו סילמן הודיעה על פרישה: שקד ניהלה מגעי עריקה לליכוד

אחרי עידית סילמן, גם איילת שקד ניהלה מגעים על עריקה לליכוד • הדלת בין הצדדים לא נטרקה סופית • ולמה קארה מתנגד למהלך נגד שיקלי
חרדים 10
ט' ניסן התשפ"ב / 09.04.2022 22:00

גם היא רוצה לנטוש את בנט? שרת הפנים איילת שקד ניהלה מגעים עם הליכוד על חבירה למפלגה, באותו יום בו הודיעה ח”כ עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

בחדשות 12 נחשף, כי אנשי נתניהו פנו לשקד והבהירו לה שיש לה שעתיים להצטרף לליכוד תמורת כל תפקיד שתרצה, אחרת הם מתכוונים לסגור עם חבר כנסת אחר.

שקד, מצידה, סירבה לאולטימטום. בינתיים היא פעלה ליצור חזית אחידה עם ח”כ ניר אורבך ובהמשך גם עם חבר הכנסת אביר קארה.

בשעות הערב שקד חזרה ועדכנה את הליכוד בסיטואציה החדשה בה, מעתה, השלושה יפעלו כקבוצה.

לפי הדיווח של עמית סגל ודפנה ליאל, בליכוד התנגדו לשריון של ארבעה חברי כנסת, כולל סילמן, וניסו לשכנע את שקד להצטרף ללא שריון, בטענה שהיא יכולה להצליח בכוחות עצמה.

בליכוד קיוו ששקד תסתפק בפתיחת דף חדש.

כעבור כמה שעות, כשבליכוד כבר היו נכונים לשריין את כולם – זה היה מאוחד מדי: שקד, אורבך וקארה החליטו לתת עוד הזדמנות לייצוב הקואליציה.

בליכוד לא התמהמהו סתם עם ההצעה, שכן במפלגה יש התנגדות גדולה לשריון של איילת שקד.

חלק מחברי הכנסת בליכוד מאמינים שיצליחו להביא את אורבך במחיר טוב יותר, ומבלי לאיים על צמרת המפלגה שזוממת לרשת את נתניהו בבוא העת, וממש לא מעוניינת לצרף את שקד למרוץ.

עם זאת, לפי הדיווח בחדשות 12, מגעים התנהלו בדרגים הגבוהים ביותר, והדלת לא נטרקה סופית.

ח”כ אלי כהן מהליכוד אמר לכאן 11: “הראש של איילת שקד נמצא בליכוד כבר חצי שנה. אני לא תומך בשריון שלה. השניים הראשונים שיחזרו יתקבלו בזרועות פתוחות”.

ההודעה של מפלגת ‘ימינה’ על כך שעמיחי שיקלי יוכרז כפורש בוועדת הכנסת פורסמה כשגם שיקלי וגם אביר קארה היו על מטוס בדרך למולדובה. כשהם נחתו שם וקיבלו את הבשורה, שאל שיקלי את קארה אם הוא תומך בהכרזה עליו כ”פורש”.

לפי הדיווח בחדשות 12, קארה השיב שהמהלך לא נעשה על דעתו, הוא לא תמך בו ואף מתנגד אליו.

ההיגיון הפוליטי של קארה אמור לגרום לו להתנגד למהלך כזה, משום שהוא מצמצם את האפשרויות הפוליטיות שלו: רק שלשום דנו שיקלי, קארה וסילמן על פיצול שלהם מימינה.

קארה עצמו עדיין מעוניין בהמשך קיום הממשלה, אך הוא מעוניין לעשות זאת בתנאים שלו. יש לו את התוכניות שלו שהוא רוצה ליישם, הוא מאמין שלא כדאי שיהיו בחירות ולכן אם הוא יוכל, הוא יקיים את הממשלה – בתמורה להישגים שהוא דורש.

אם הוא יראה שזה לא קורה, גם קארה, גם שקד וגם אורבך ייאלצו להחליט אם הם מעדיפים להישאר בקואליציה הזאת, או ללכת לשריון נוח בליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות