ארבל: “יש מו”מ עם חברי קואליציה להקמת ממשלה בראשות נתניהו”

ח"כ משה ארבל מש"ס טען כי השיחות על הקמת הממשלה הבאה כבר על הפרק: "כל חברי הקואליציה יודעים שהכל פתוח מול כולם. דרעי לא סתם אמר את דבריו על ליברמן" • "בשנה האחרונה זו לא הייתה ממשלה, אלה היו קונפדרציות של ממשלות"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ב / 07.04.2022 12:46

יו”ר ש”ס אריה דרעי אמר בריאיון ל’ישראל היום’, שפורסם הבוקר (חמישי), כי הוא מוכן למחול לאביגדור ליברמן ולשבת איתו באותה ממשלה.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

חבר הכנסת משה ארבל מש”ס שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב־103fm על הסערה הפוליטית לאחר פרישתה של ח”כ עידית סילמן מהקואליציה.

“בנתונים שמונחים לפנינו כרגע, מוקדם לנבא מה באמת צפוי להיות. אני מניח שהממשלה לא תוכל לתפקד עם 60 חברי כנסת”, אמר ארבל. “בנתונים הקיימים היום קשה מאוד לנהל מדינה ככה. אני מקווה שבאמת גם חברים נוספים בקואליציה יתפכחו ויתעשתו ויבינו שאי אפשר לנהל בצורה כזו מדינה – ונראה בלי הליכה לבחירות ממשלה חדשה”.

למה שאתם לא תחברו לקואליציה?

“תפיסת עולמי היא לא לרמוס את רצון הבוחר בצורה כל כך קיצונית. מלבד הפגיעה בדמוקרטיה, הם (-מהלכים כאלה) יוצרים באמת חוסר משילות. בשנה האחרונה זו לא הייתה ממשלה, אלה היו קונפדרציות של ממשלות. כל ראש מפלגה היה מלך בתחומו. ראש הממשלה לא יכול היה לנהל את הארגון הזה בצורה מיטבית”.

לגבי אפשרות שמישהו אחר יעמוד בראש הליכוד במקום נתניהו ויוכל להרכיב ממשלה – טען ארבל: “אנחנו תומכים בצורה מאוד ברורה שלא משתמעת לשתי פנים בנתניהו, לא בגלל הערצה לאיש. יש כאן באופן ברור דרך”.

הוא הדגיש: “נראה לכם כרגע שהוא לא יכול, אני עדיין לא בטוח שהוא לא יוכל. ישנם בשעות הללו ממש משאים ומתנים מתקדמים עם חברי קואליציה להקמת ממשלה בראשות נתניהו”.

לדבריו, “הפסילה הפרסונלית ביחס לבנימין נתניהו, בעיניי, היא לא לגיטימית, היא אפילו לא דמוקרטית. בסופו של דבר אי אפשר להתעלם מכמות כל כך גדולה של אזרחים ואזרחיות”.

בהמשך התייחס לשיתופי פעולה אפשריים עם בני גנץ ואביגדור ליברמן. “יש לנו אתגר מאוד משמעותי שקוראים לו קווי יסוד. בסופו של דבר, ממשלה מוקמת על בסיס קווי יסוד ועל בסיס יסודות משותפים. לצערי הרב, לא מעט אמירות קשות מאוד ולא רק אמירות, גם מעשים שנעשו על ידי ליברמן, הביאו בסופו של דבר את האברכים למצוקה נוראית”.

עם זאת, ארבל התייחס לאמירתו של דרעי בראיון – ואמר: “בסופו של דבר, פוליטיקה זה לא אהבה ושנאה. פוליטיקה זה בסופו של דבר היכולת שלך לייצג ולספר את הסיפור של כלל בוחריך בצורה האולטימטיבית ביותר. אם בסופו של דבר ליברמן יבין שצריכים להתיישר וליישר קו עם אותם קווי יסוד של ממשלה לאומית, מסורתית, שמכבדת את הימין והמסורת ולא פוגעת באוכלוסיות החלשות ביותר בצורה אלימה, אז כן, ‘בולעים צפרדעים'”.

אמרת שבשעות האלה מתנהל משא ומתן בין חברי קואליציה לליכוד.

“מתנהלים מגעים, בסדר? לא נקרא לזה משא ומתן, אבל מתנהלים מגעים. כל האופציות פתוחות ודרעי גם לא סתם אמר את דבריו ב’ישראל היום’. הכול פתוח. יידעו כל חברי הקואליציה שהכול פתוח מול כולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות