סקר חדשות 13: הליכוד מזנק ל-38. סער מחוק. וכמה יש ל’גוש נתניהו’?

מסקר חדשות 13 עולה: יותר ממחצית מהציבור מאמין שח"כ נוסף יערוק • הרוב גם לא מעוניין שממשלת בנט-לפיד תתבסס על הרשימה המשותפת במקום עידית סילמן • סער לא עובר את אחוז החסימה
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ב / 06.04.2022 21:54

הטלטלה בקואליציה: מסקר חדשות 13 שערך פרופ’ קמיל פוקס ופורסם הערב (רביעי) ב’המהדורה המרכזית’ של חדשות 13 עולה, כי ‘גוש נתניהו’ מגיע ל-60 מנדטים.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

בנוסף, רוב הציבור מאמין שהאופוזיציה תצליח לגייס עריק נוסף. כמו כן, הרוב לא מעוניינים שהממשלה הנוכחית תתבסס על הרשימה המשותפת.

לפי הסקר,  הליכוד בראשות בנימין נתניהו מזנקת ל-38 מנדטים. אחריה יש עתיד של יאיר לפיד עם 17 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ מקבלת 9 מנדטים.

זינוק נוסף נרשם לציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ שמקבלת בסקר 8 מנדטים.

ימינה של נפתלי בנט מקבלת 7 מנדטים. אחריה ש”ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת. העבודה, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת עם שישה מנדטים כל אחת. מרצ של ניצן הורוביץ עם חמישה מנדטים ורע”מ של מנסור עבאס עם 4 מנדטים.

גדעון סער ותקווה חדשה לא עוברים את אחוז החסימה.

מבחינת הגושים? ‘גוש נתניהו’ מקבל, כאמור, 60 מנדטים. גוש הנוכחית מקבל 54 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

ומי הכי מתאים להיות ראש ממשלה?

נתניהו ממשיך להוביל בבטחה עם 47 אחוזים בקרב הנשאלים בסקר. נפתלי בנט זוכה ל-10 אחוזי תמיכה בלבד. לפיד עם 13 אחוזים, גנץ עם 5 אחוזים וסער עם 3 אחוזים. 22 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

אחד התרחישים שבקואליציה שוקלים, בעקבות פרישתה של סילמן, היא בקשת תמיכה מהרשימה המשותפת.

האם הנשאלים בסקר היו רוצים שהממשלה תתבסס על הרשימה המשותפת? גם כאן התשובה היא חד משמעית: 60 אחוזים השיבו שלא, מול 21 אחוזים בלבד שהשיבו כן. 19 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

האם הציבור מאמין שהאופוזיציה תצליח לגייס חבר כנסת נוסף מהקואליציה? גם במקרה זה, הציבור מאמין שכן.

55 אחוזים מאמינים שח”כ נוסף יערוק מהקואליציה, מול 16 אחוזים בלבד שלא מאמינים שגוש הימין יצליח. 29 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

הסקר כלל 706 נשאלים מהם 601 מהאוכלוסיה היהודית ו-105 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת אפקאר בהנהלת ד”ר הישאם ג’ובראן. טעות הדגימה היא 3.8 אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ספירת הקולות במדגם
    07/04/2022 12:51
    חן ה'
  1. ספרו ומצאו 121 מנדטים בסקר שלהלן.