ביזוי פאות המפגינים • ‘בצלמו’ פנה לשר המשטרה: הפסק את התופעה

'בצלמו' פנה אל השר עמר בר לב בדרישה כי יתן הנחיה לעצור את התופעה המכוערת • "כידוע לך תמונות של יהודי נגרר בזקן ובפאות, מזכירות ימים קשים. בטוחני שפנייתי תיפול על אוזניים קשובות"
חיים טוויל
ג' ניסן התשפ"ב / 04.04.2022 14:13

אחרי מספר מקרים בהם שוטרים תועדו כשהם מושכים בפאות מפגינים: שי גליק, העומד בראש ארגון ‘בצלמו’ פנה היום (שני) אל השר עמר בר לב בדרישה כי יתן הנחיה לעצור את התופעה המכוערת.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

אירוע חמור במיוחד התרחש בשבוע שעבר, במהלכו  שוטר תקף צלם, תושב היישוב יצהר, ומשך בפאותיו.

בעקבות המקרה, שהגיע לאחר מקרים נוספים בהם נצפו שוטרים משתמשים באקט אלים זה, פנו מארגון ‘בצלמו’ לשר וביקשו שיוציאו את ההנחיה המתבקשת.

בארגון נימקו את בקשתם בכך שמדובר בביזוי המפגינים, שימוש בכח מיותר, ואקט שאין לו כל הצדקה מבצעית.

בארגון הדגישו כי חייבת לצאת הנחיה ברורה של השר לבטחון הפנים, האוסרת על פגיעה בכל מפגין וביחוד משיכה בזקן ובפאות – מלבד מקרי חירום כמובן.

במכתב נאמר: “משיכת אדם בפאות ובזקן מהווה השפלה שלא לצורך ופגיעה בכבוד האדם. חמור הדבר שבעתיים שכן פעמים רבות מדובר בעוברי אורח תמימים או מפגינים שמביעים מחאה דמוקרטית, גם אם שוטר חושב שצריך לעצור אותם, וודאי וודאי שאין מדובר באחרוני הפושעים שגם בהם צריכים לנהוג בכבוד.

“לא אשתמש בדוגמאות בעבר ובכל אופן כידוע לך תמונות של יהודי נגרר בזקן ובפאות, מזכירות ימים קשים. בטוחני שפנייתי תיפול על אוזניים קשובות”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, אומר לחרדים 10: “מצפה להוצאה של הנחיה ברורה של השר לבטחון הפנים עמר בר לב למניעת הישנות של מקרים מעין אלו ופגיעה במפגינים ובכלל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות