סיכול החולייה בג’נין מנע פיגוע ביישוב במרכז • פרטים חדשים

המחבלים שחוסלו בליל שבת היו בדרכם לבצע פיגוע ביישוב במרכז הארץ - וכבר החליפו את לוחית הרישוי ברכבם ללוחית ישראלית • למקרה שהסיכול היה נכשל - צוות 'טקילה' המתין להם בשלושה מוקדים במרכז • כך התבצע הסיכול
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ב / 03.04.2022 21:39

שתי יממות לאחר המבצע: פרטים חדשים פורסמו הערב (ראשון) על פעילות לוחמי השב”כ, הימ”מ וצה”ל סמוך לג’נין, בה חוסלו שלושה מחבלים של הג’יהאד האיסלאמי.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

בחדשות 12 דווח, כי לטענת גורמים בשירות הביטחון הכללי, המחבלים שחוסלו היו בדרכם לבצע פיגוע ביישוב במרכז הארץ – והסיכול מנע זאת.

על רקע שלושת הפיגועים הקשים שהתרחשו בשבועיים האחרונים בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק, הגבירו במערכת הביטחון את מאמצי הסיכול, כדי למנוע פיגועים נוספים.

הפעולה בליל שבת נועדה לשם סיכול פיגוע שהיה בדרכו לצאת אל הפועל.

בשירות הביטחון הכללי אף מצביעים על כך שחוליית הג’יהאד כבר החליפה את לוחית הרישוי הפלסטינית ברכבה לאחת ישראלית, במטרה להסתנן יותר בקלות לשטח ישראל, דרך אחד המעברים בגדר ההפרדה – כפי שעשה המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק – אך בזכות מודיעין מדויק סוכלה, לפני שהצליחה להוציא לפועל את מזימתה.

למקרה והסיכול היה נכשל, בשב”כ נערכו גם עם לוחמים של היחידה המבצעית של הארגון, שמכונה צוות ‘טקילה’, בשלושה מוקדים במרכז, כך שיוכלו “לקלוט” את המחבלים, אם היו מצליחים לחצות לשטח ישראל.

בארבעת החודשים האחרונים סיכלו לוחמי הצוות לא פחות מ-14 פיגועים.

כך התבצע הסיכול בשטח

אחרי פרסום תיעוד רכבם של המחבלים אחרי הקרב, מתבהרים עוד פרטים על המאמץ למנוע מהחוליה להיכנס לשטח ישראל – ועל הקרב שהתחולל במהלך הסיכול.

ביום חמישי מפקד החוליה שחוסלה ירה לעבר עמדה צבאית.

ב-1:00 של ליל שבת הגיעה הידיעה בשב”כ על 3 המחבלים שעושים את דרכם לפיגוע בישראל.

לוחמי הפלגה של סנ”צ ש’, שנפצע קשה בפעולה, מקימים חסימה בין ג’נין לטול כרם, סמוך לכפר עראבה. המחבלים כנראה הבחינו בחסימה הזו וניסו להימלט, להסתובב עם המכונית.

לוחמי הימ”מ ירו אל הגלגלים של המכונית, אבל בשלב הזה היעד המרכזי של הכוח, המחבל אבו ליבדה, הוציא מחלון המכונית את רובה ה-M-16 שלו, וירה צרורות ארוכים אל לוחמי הימ”מ שהציבו את החסימה.

מהאש הזו נפצעו ארבעה לוחמים. שאר הלוחמים שהיו בחסימה הזו השיבו באש – והרגו את המחבלים בעודם במכוניתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות