133 אושפזו עם הנגיף בחודש מרץ: החיסון כנגד ‘וירוס הפגים’ יורחב

דאגה במשרד הבריאות: 133 פגים אושפזו עם הנגיף בחודש מרץ - לעומת 12 בלבד במרץ 2019 • החיסון מוריד 50% מהאשפוזים, מגן מפני מחלה קשה ומסיבוכים של מחלה קשה" • הקורונה בבלימה - מקדם ההדבקה נמוך מ-1
חרדים 10
ב' ניסן התשפ"ב / 03.04.2022 10:28

ועדת החיסונים במשרד הבריאות אישרה להרחיב את ההתחסנות של פגים נגד נגיף RSV, הגורם לדלקות בדרכי הנשימה ועד לצורך בהנשמה ואף לתמותה – זאת בעקבות פעילות גבוהה וחריגה לעונה של הנגיף בישראל. כך דווח היום (ראשון) ב’ישראל היום’.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

החיסון ניתן לפגים שנולדו מתחת לשבוע 37, או לתינוקות הסובלים ממחלת לב מולדת או מחלת ריאות כרונית קשה.

ההחלטה על המשך חיסון הפגים התקבלה בעקבות המשך פעילות נגיף ה־RSV ברמה גבוהה, הנחשבת לחריגה בחודש מרץ.

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי התחלואה בנגיף טרום הקורונה, בחודשים נובמבר-מרץ 2018-2019, היתה נמוכה פי 3.5 לעומת פעילות ה־RSV בימים אלו.

בעוד בשנה רגילה פעילות הנגיף דועכת לחלוטין ומסתכמת במקרים בודדים לכל היותר בתקופה זו, במרץ השנה ישנם 133 ילדים מאושפזים עם הנגיף, לעומת 12 בלבד במרץ 2019.

לאור הנתונים, הוועדה המייעצת לחיסונים, בראשות פרופ’ רישפון, המליצה למנכ”ל משרד הבריאות להרחיב את מתן החיסון.

פרופ’ דודי גרינברג, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים ב’סורוקה’ וחבר בוועדה המייעצת לחיסונים: “RSV בפגים שלא מחוסנים גורם למחלה מאוד קשה, ועד כדי מוות. החיסון מוריד 50% מהאשפוזים, מגן מפני מחלה קשה ומסיבוכים של מחלה קשה”.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מקדם ההדבקה של נגיף הקורונה ירד ל-0.98 – מה שמעיד על דעיכת ההתפשטות בישראל.

מקדם ההדבקה נמצא במגמת ירידה איטית בשלושת השבועות האחרונים ובמשרד הבריאות מביעים אופטימיות זהירה.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי פרייס, אמרה לרשת ב: “אחד הדברים המעודדים זה שגם כשמקדם ההדבקה עלה לא ראינו עלייה משמעותית בחולים הקשים בבתי החולים”.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, היא הוסיפה כי היא מקווה שאנחנו לקראת סגירת הגל הנוכחי. “המגפה לא מסתיימת, יש עליות וירידות בתחלואה ואנחנו עוקבים מקרוב. ככל שהתחלואה יורדת נוכל להגיע גם למקום שאנחנו מסירים את המסכות גם בפנים”.

אתמול אובחנו 7,339 נדבקים חדשים בנגיף, מספר החולים שמצבם קשה עומד על 271.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות