עם M16 המחבל הודיע: בקרוב תשמעו עליי” • פרטים חדשים

אחד משלושת המחבלים שחוסלו בליל שבת בידי לוחמי הימ"מ ביצע פיגוע ירי ביום שלישי, כשירה 52 כדורים על כוח צה"ל - ומאז היה על הרדאר של השב"כ ומערכת הביטחון • אתמול, כשהוא חמוש בנשק ארוך, השתתף בתהלוכה בג'נין והכריז: "אני הולך לעשות משהו גדול מאוד בישראל"
חרדים 10
ב' ניסן התשפ"ב / 02.04.2022 22:27

פרטים חדשים על הסיכול המוצלח ליד ג’נין: היעד העיקרי של פעילות השב”כ והימ”מ הלילה (שבת) היה סיף אבו לבדה, אחד משלושת המחבלים שחוסלו ברכב.

הכתב משה נוסבאום דיווח הערב בחדשות 12, כי ביום שלישי האחרון אבו לבדה ביצע פיגוע ירי בקו התפר: הוא ירה 52 כדורים על כוח צה”ל שהיה בגזרה – ובהשגחה פרטית לא פגע באיש.

מאז אותו אירוע ירי, השב”כ התחקה אחריו ופיקח על כל תנועותיו.

המעקב אחר המחבל נמשך מספא ימים. גם אתמול, כשהשתתף בתהלוכה בג’נין – כשהוא חמוש עם M16 בידו.

“בקרוב תשמעו עליי”, הוא אמר לנוכחים, “אני הולך לעשות משהו גדול מאוד בישראל”.

עוד התברר כי יממה לפני החיסול הצטלמו אבו לבדה ועבאהרה עם רובים ואקדחים על רקע תמונתו של מחמוד טוואלבה, מפקד הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי בג’נין שחוסל במהלך מבצע ‘חומת מגן’.

גם כעת ההבנה במערכת הביטחון היא שהוא התכוון לעשות פיגוע חיקוי לפיגועים שהיו בבאר שבע, בחדרה ובבני ברק: מתווה של מסע ירי והרג בערים מתוך כוונה לרסס בנשק האוטומטי שלו את כל מי שנקרה בדרכו.

סיכול ברגע האחרון: חיסול חוליית המחבלים שהוגדרה כ”פצצה מתקתקת”

המחבלים שחוסלו בפעולת כוחות הביטחון בליל שבת הם סאיב עבאהרה בן 30 מהכפר יאמון ליד ג’נין, חליל טוואלבה בן 24 ממחנה הפליטים ג’נין, וסיף אבו לבדה בן 25 ממחנה נור שמס בטול כרם.

בפעולה נפצע לוחם ימ”מ באורח קשה, ומלבדו נפצעו עוד שלושה לוחמים, בהם אחד באורח בינוני ועוד שניים באורח קל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות