נס: הימ”מ חיסל 3 מחבלים בדרך לפיגוע, קצין נפגע קשה

בפעילות מעצרים התפתח קרב יריות, שבו נפצע באורח קשה סנ"צ ש', ושלושה לוחמים נפצעו קל • הערכה: החוליה הייתה בדרכה עם הרכב לבצע פיגוע בישראל • שעות אחר כך נעצר החבר הרביעי בחולייה, בפעילות חריגה לאור יום, בכפר שוויכה שבאזור טולכרם, בידי יחידת דובדבן • צפו
חיים טוויל
א' ניסן התשפ"ב / 02.04.2022 20:00

הלילה (שבת), בפעילות של לוחמי הימ”מ – היחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול, שב”כ וצה”ל חוסלו שלושה מחבלים משורות הג’יהאד האסלאמי, בין ג’נין לטולכרם – בקרב יריות.

בפעילות מעצרים משותפת של צה”ל, ימ”מ ושב”כ, התפתח קרב יריות, שבו נפצע באורח קשה סנ”צ ש’, ושלושה לוחמים נוספים נפצעו קל.

מפרטי האירוע עולה כי סמוך לשעה 01:00 התקבלה ‘ידיעת הזהב’ מהשב”כ על מיקום החוליה, שנעה באותו זמן במכונית מג’נין לטולכרם.

על פי אחת הערכות, החוליה התכוונה לבצע פיגוע גדול ואולי אף כמו הפיגוע הרצחני בישוב איתמר בשומרון.

לקראת השעה 01:30 כוחות ימ”מ שנערכו באזור איתרו את החוליה, ובזמן ניסיון המעצר המחבלים פתחו באש – ובקרב היריות שהתפתח במקום חוסלו 3 מחבלים.

ברכבם של המחבלים נתפס אמל”ח רב, נשקים ורימונים.

כמה שעות לאחר ההיתקלות ליד ג’נין וחיסול המחבלים הלילה, נתפס חבר רביעי בחולייה, בפעילות חריגה לאור יום בכפר שוויכה שבאזור טולכרם.

מדובר בפעילות של יחידת דובדבן ושב”כ.

על פי הערכה כי המחבל ביקש להגיב על חיסול החוליה באמצעות פיגוע נוסף. לוחמי היחידה איתרו נשק מסוג M16 ותחמושת אשר היו ברשותו.

ברכבה של החוליה נתפסה גם “צוואה” של אחד המחבלים, שקוראת לבצע פיגועים נוספים בישראל.

בוידאו: פעילות לוחמי דובדבן בכפר שויכה. צילום: דובר צה”ל

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה אחד המחבלים לבוש במדי הג’יאהד האסלאמי מקריא את המכתב ואומר כי הוא “מייחל להיות שהיד”.

עוד כתב: “אני מקדיש את נפשי לדרכו של אללה, לדרך השחרור של אדמת פלסטין המוסלמית מטומאת היהודים. אני לוחם ג’יהאד בדרכו של אללה, ותחת דגל הג’יהאד האסלאמי. אני קורא לתושבי טולכרם להמשיך בדרך הג’יהאד”.

הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב”ם.

המפכ”ל, רב ניצב יעקב שבתאי מלווה בראש אמ”ש, ניצב בועז גולדברג, הגיע הערב לביקור פצועי הימ”מ בבית החולים רמב”ם בחיפה, שם קיבל סקירה מד”ר גידי ברגר, מנהל תורן, על מצבו של סנ”צ ש’.

סנ”צ ש’, מפקד הפלגה, הוביל את הפעילות ונפצע באורח קשה וכעת הוא מורדם ומונשם.

בנוסף ביקר המפכ”ל את לוחם הימ”מ רס”מ ב’ שנפצע באורח קל מירי בחלק גופו התחתון.

המפכ”ל גם קיבל סקרה מלאה מנצ”מ נ’, מפקד הימ”מ, על שארע הלילה בפעילות לחיסול שלושת המחבלים שעשו דרכם לפיגוע ירי בתוך תחומי מדינת ישראל.

המנהל התורן של בית החולים, ד”ר גידי ברגר, עדכן הערב לגבי מצבם של הפצועים: “אתמול הגיעו לבית החולים ארבעה פצועים. שניים מהם פצועים קל, נבדקו ושוחררו אתמול בערב. השניים האחרים נשארו לאשפוז, אחד מהם עם פגיעה בפלג גוף עליון. הוא נלקח לחדר הניתוח להשתלט על דימום, וחזר לאשפוז בטיפול נמרץ כללי, כשהוא מורדם ומונשם. אנחנו צופים שיפור כבר בימים הקרובים”.

הלוחם השני מאושפז במערך הכירורגי עם פציעת קרסול, מצבו קל ובית החולים צופה שהוא ישתחרר מבית החולים כבר מחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות