ראש העיר הכריז בשידור חי “אני מתפטר” – וחזר בו מיד

ראש עיריית אום אל פאחם, סמיר מחמיד, הודיע בשידור חי כי יתפטר בגלל פרסום פוסט התנחומים למשפחות המחבלים מטעם העירייה: "הניחום טעות חמורה" • אך כעבור שעות אחדות חזר בו מהכוונה להתפטר • גורמים בעירייה טענו: "שרים בממשלה התקשרו וביקשו ממנו שלא יתפטר"
אריה ריבקינד
כ"ח אדר ב' התשפ"ב / 31.03.2022 20:50

אחרי שעיריית אום אל פחם פרסמה היום (חמישי) הודעת תנחומים למשפחת שני המחבלים, איימן ואיברהים אגבאריה, שביצעו את פיגוע הירי הרצחני בחדרה – ראש העיר סמיר מחאמיד הודיע, במהלך ראיון בשידור חי ל’כאן חדשות’, כי החליט להתפטר מתפקידו.

שעות ספורות אחר כך, בעקבות לחצים רבים שהופעלו עליו, הוא החליט להפוך את החלטתו ולחזור בו.

גורמים בעירייה טענו: “שרים בממשלה התקשרו וביקשו שלא יתפטר”.

דובר עיריית אום אל-פחם אמר עוד קודם לכן לחדשות 12, כי עובדי העירייה יפעילו לחץ על ראש העיר, כדי שראש העיר יחזור בו מהתפטרותו. “הוא אינו קשור לפוסט הזה”, אמר.

מחאמיד אמר בריאיון ל’כאן חדשות’: “אנחנו עדיין מגנים את הפיגוע. דרכנו היא דרך של סובלנות. באתי לשרת את תושבי העיר, האג’נדה והחזון שלי מהיום הראשון לסובלנות, עשייה ושותפות. אני מבין את כל אלה שכועסים על ההודעה. אצלי אין ש”ג ואני לוקח את האחריות. כנראה הייתי צריך להיות מעורה יותר. אני מודיע על התפטרות ואני עוזב את התפקיד בהרבה כאב”.

הוא הצהיר כי למרות שלא מדובר בטעות שלו, אלא בהחלטה עצמאית של דוברות העירייה – ייקח אחריות. “יצאה הודעת תנחומים בטעות והיא תיבדק. אני מבין את כל מי שכועסים, חוץ מאלו מהימין הבן-גבירי שרוקדים על הדם. כיוון שמערכת הערכים שלי אינה מכירה במושג ש”ג, אני מקבל עלי את מלוא האחריות ולכן אם צריך להתפטר אז אני אתפטר. אני אבחן את הדברים וביום ראשון אודיע רשמית על התפטרותי מתפקידי”.

עוד קודם לכן, אמר מחאמיד בריאיון לזאב קם וקרן אוזן ברשת ב: “איילת שקד לא סופרת אותי ממטר. הייתה טעות חמורה, הדברים ייבדקו. גינינו את הפיגוע, כשידעתי שיש טעות הורדתי את ההודעה”.

הפוסט, שפורסם בחשבון הפייסבוק של העירייה, כלל דברי ניחומים למשפחות המחבלים שיצאו למסע רצח: “בשמי ובשם חברי ועובדי עיריית אום אל-פחם ואנשי העיר, אנו שולחים את תנחומינו הכנים ותנחומינו מכל הלב לאחינו במשפחת בשיר, על פטירתם של המנוחים: איימן אחמד בשיר אגבאריה ואיברהים חסן בשיר אגבאריה.

“יהי רצון שאלוהים ירחם עליהם ויסלח להם ויעורר במשפחותיהם סבלנות ונחמה”, נכתב. “אנו שייכים לאללה ואליו נחזור”.

לאחר ששרת הפנים איילת שקד הורתה למנכ”ל משרדה לדבר עם ראש העירייה, ההודעה נמחקה.

מעיריית אום אל פחם נמסר אחרי פרסום הפוסט: “העירייה מפרסמת תנחומים לבני משפחה של כל תושב שמת ומדובר בנוסח קבוע. העירייה לא כינתה את השניים שאהידים ועומדת אחר הגינוי שהביע ראש העיר למעשה. הוא גם צפוי לחזור על הגינוי בטור השבועי שהוא מפרסם לתושבים ויראה אור מחר”.

בהודעת משרד הפנים נמסר: “לא יעלה על הדעת, שעירייה במדינה ישראל תנחם משפחות של מחבלים. זה פוסט חמור ומביש וטוב שהוא נמחק. שרת הפנים תמשיך לגלות אפס סובלנות לתמיכה בטרור ברשתות החברתיות ובכלל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאללא לך כבר
    01/04/2022 00:53
    עליזה
  1. תתביש לך אם היית דואג לתושבי העיר שלך לא הית מתנגד לפתוח תחנת משטרה בזמן שהאלימות מנשק חיי משתוללת. תתביש לך לך כבר