הרפורמה שתיטיב לחרדים מתחילה מחר: התעריפים ירדו בכ-40 אחוזים

לאחר 18 שנים בהן לא עודכנו התעריפים, שר התקשורת מפחית את תעריפי הטלפון הביתי ברשת בזק • התעריפים החדשים ויחסכו לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה • "לשירות הטלפון הנייח כ-1.4 מיליון מנויים, רובם מהמגזר החרדי, שעושים שימוש משמעותי בטלפון הביתי"
יוני גרין
כ"ח אדר ב' התשפ"ב / 31.03.2022 18:17

רפורמת הטלפון הביתי של שר התקשורת יועז הנדל, המפחיתה את תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק, תיכנס מחר (שישי) לתוקף.

הרפורמה תפחית את המחירים לצרכן בכ-40% בשתי פעימות, ותוזיל את התשלום החודשי של מנויי הטלפון הביתי מ-50-60 שקלים בממוצע ל-30-40 שקלים.

על פי אומדן המשרד, מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי, שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי, וסה”כ תחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה.

תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון החל ממחר, התשלום החודשי הקבוע יופחת ל-35 שקלים (כולל מע”מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו.

בשלב השני, שיחל ביולי 2023, התשלום הקבוע יעמוד על 24.36 כולל מע”מ (20.82 שקלים ללא מע”מ), ותעריפי השיחות ישתנו כך –  שיחה לנייח 1.4 אג’ לדקה ולנייד 7.4 אג’ לדקה (ללא מע”מ). תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן.

תעריפי הטלפוניה של בזק נקבעים על ידי משרד התקשורת והעדכון האחרון בהם בוצע לפני כ-18 שנים, בשנת 2003. ההפחתה מגיעה בעקבות הצורך לעדכון המנגנון והצורך להתאמתו לתנאי השוק התחרותי של היום בהובלת המשרד.

שר התקשורת, יועז הנדל: “אחרי שנים רבות שהציבור שילם ביוקר על הטלפון הביתי, אנחנו מביאים הורדת מחירים שמקלה על יוקר המחייה. מהיום נחתך התשלום.

“השימוש בטלפון הנייח הולך ופוחת עם השנים, אך עדיין קיימים לשירות הטלפון הנייח כ-1.4 מיליון מנויים, רובם מהמגזר החרדי ואוכלוסיית הגיל השלישי שעושים שימוש משמעותי בטלפון הביתי.

“הרפורמה עליה החלטתי מפחיתה את התשלום החודשי של המנויים בכ-40%, והיא צפויה להוזיל את התשלום שמשלם משק בית עבור השירות במאות שקלים בשנה.

“הפחתת המחיר לטלפון הביתי הינה במוקד הברור של יחסי פוליטיקאים ושוק התקשורת. במציאות נטולת מעורבות פוליטית את ההחלטה הזו היה צריך לקבל מזמן”.

מנכ”לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: “מחר תיכנס לתוקף רפורמה נוספת שהובלנו במשרד, שמפחיתה את יוקר המחיה ותחסוך לציבור כ-400 מיליון שקלים בשנה. שוק התקשורת השתנה בשנים האחרונות ללא היכר, וכיום הוא מהשווקים התחרותיים בישראל. לשוק הטלפון הנייח יש כמות לא מבוטלת של מנויים, ששילמו עד כה מחיר שלא משקף את עלות השירות, במידה רבה בגלל היעדר תחרות. הרפורמה מייצרת את איזון הנדרש בין עלות השירות, ההתפתחויות הטכנולוגיות, והמחיר לצרכן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות