בכיר לשעבר בצה”ל הסביר: כיצד ניתן להשיג עשרות שנים של שקט

תא"ל (מיל') צביקה פוגל התראיין בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג והתייחס לרצף הפיגועים הקטלניים: "מה שחסר לנו זה לא מידע מודיעיני, אלא הרתעה" • "בעזה מתחמשים, מתעצמים, לומדים את לקחי 'שומר החומות', מתכוננים לעימות הבא. אל תקנה את הסיפור הזה של רגיעה"
חרדים 10
כ"ח אדר ב' התשפ"ב / 31.03.2022 15:42

תא”ל (מיל’) צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד דרום, התייחס היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, לרצף הפיגועים הקטלניים – והסביר כיצד ניתן לדעתו להתמודד מול גל הטרור.

“אני רואה את השנאה והרוע שיש לסביבה שלנו, זאת שעוטפת אותנו וחלק מאלה שנמצאים בתוכנו. מה שחסר לנו זה לא מידע מודיעיני, אלא הרתעה”, טען פוגל.  “הקונספציה של מדינת ישראל של לקנות שקט בכסף, באמצעים כלכליים, בהקלות, לא עובד כבר שנים. את זה לא תפסו אצלנו. אנחנו במלחמת קיום.

“בעזה מתחמשים, מתעצמים, ממציאים נשק חדש, לומדים את לקחי ‘שומר החומות’, מתכוננים לעימות הבא. אל תקנה את הסיפור הזה של רגיעה. אין אף חובב ציון ברצועת עזה מחר בבוקר. עדיין החלום שלהם הוא לבנות על חורבותיה של מדינת ישראל מדינה אסלאמית”.

גיא פלג אמר לפוגל: “לפני 20 שנה, נרצחו בשנה אחת כמעט 500 ישראלים. זאת אומרת שמאז, ב־20 השנה האחרונות אחרי ‘חומת מגן’ היה כאן איזשהו שקט וביטחון לעומת 500 נרצחים בשנה, לא?”

פוגל: “למי שמסתכל חודש קדימה כמוך, כנראה שכן”.

פלג: “אנחנו קרובים למצב של 500 נרצחים ישראלים בגבולות הקו הירוק בשנה?”

פוגל: “לא, אם לפני 20 שנה, היינו מחליטים לצאת למלחמה שתכליתה מלחמת קיום, להבטיח את קיומנו כאן ולהשיג הרתעה, היו נהרגים לנו הרבה פחות חיילים ממה שנהרגו לנו אזרחים”.

ניסים משעל: “אז מה צריך לעשות?”

פוגל השיב: “מקימים משמר לאומי הבוקר על בסיס פלוגות מג”ב בהתחלה, ואחרי זה על בסיס של אנשי קבע שמגייסים והופכים אותם להיות כאלה שיש להם גם סמכויות שיטור וגם יכולות לחימה. זה בסוף לא התפקיד של המשטרה, אתה צריך אנשים שיש להם סמכות שיטור מחד ויכולת לחימה בשטח בנוי מאידך. המשמר הזה צריך לעשות עוצר ביהודה ושומרון, ובכל היישובים הערביים בהם יש נשק בלתי חוקי.

“אני רוצה לדאוג לעם היהודי, לא רוצה לדאוג לעם הערבי והאסלאמי שלא רוצה אותי פה”, אמר פוגל, “ברגע שעשיתי את הפעולה הזאת, פיניתי את המשטרה להתעסק במה שהיא יודעת, פיניתי את צה”ל להתעסק במה שהוא יודע, הצבא ייכנס לרצועת עזה ויחסל את החמאס ואת הג’יהאד כי משם יוצא הרוע והשנאה, ואני מבטיח לכם אחרי זה – לא חודשיים של שקט, אלא עשרות שנים של שקט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות