סקר בדק: מי יטפל בטרור טוב יותר – בנט או נתניהו? התוצאה מהממת

עד כמה הישראלים איבדו את תחושת הביטחון שלהם בגלל הטרור? האם הממשלה מטפלת טוב במשבר? והאם האזרחים תומכים במדיניות הקלות לעובדים פלסטינים או מתנגדים לה? • התוצאות העגומות: הממשלה כושלת, על בנט סומכים רק 12%
חיים טוויל
כ"ח אדר ב' התשפ"ב / 30.03.2022 22:47

בעקבות גל הפיגועים ששוטף את המדינה בימים האחרונים:  מסקר חדש של פרופ’ קמיל פוקס, שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 13 עולה, כי רוב האזרחים במדינת ישראל חוששים מאוד מהמצב הביטחוני המעורער.

בסקר נשאלו אזרחים כיצד הם מדרגים את תחושת הביטחון האישית בימים אלה מ-1 עד 10.

התוצאות מדאיגות: רבע מהנשאלים השיבו 1 – מאוד לא בטוח, מול 2 אחוזים בלבד שהשיבו 10 – מאוד בטוח. הממוצע בקרב כלל הנשאלים עמד על 4.12 בלבד מתוך 10.

בקרב כלל היהודים, הציון הממוצע עמד על 4.07 ולא יהודים גבוה יותר – 4.43 מתוך 10.

האם אזרחים נמנעו מפעולות בסיסיות כמו נסיעה בתחבורה ציבורית, בילוי בקניון או ביקור במקום הומה אדם אחר?

הרוב, 60 אחוזים מהנשאלים, השיבו שהמשיכו בהרגלי החיים הרגילים שלהם. 37 אחוזים השיבו כי נמנעו מפעולות אלה.

בתשובה זו, יש פער משמעותי בין יהודים ללא יהודים שענו בסקר. 48 אחוזים בקרב לא יהודים שהשתתפו בסקר נמנעו מפעולות בסיסיות בשגרת החיים מול 35 אחוזים בקרב כלל היהודים.

שאלה נוספת שנשאלה: האם הממשלה מטפלת בצורה טובה בגל הטרור הנוכחי?

68 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הממשלה מטפלת לא טוב בסך הכול בגל הטרור, מול 15 אחוזים בלבד שהשיבו כי הממשלה מטפלת בצורה טובה. בקרב לא יהודים, 37 אחוזים השיבו שהממשלה מטפלת טוב בגל הטרור ורק 12 אחוזים בקרב כלל היהודים השיבו כך.

לשאלה מי מבין נפתלי בנט ובנימין נתניהו יכול לנהל טוב יותר את ההתמודדות עם גל הטרור?

מהסקר עולה ניצחון מוחץ לנתניהו: 40 אחוזים השיבו נתניהו מול 12 אחוזים בלבד שהשיבו בנט. 17 אחוזים השיבו ששניהם יכולים לנהל אותו דבר ו-20 אחוזים השיבו שאף אחד מהם. 11 אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים.

השאלה האחרונה בסקר הייתה: האם האזרחים תומכים במדיניות הקלות לעובדים פלסטינים או מתנגדים לה. 59 אחוזים מכלל הנשאלים השיבו כי הם מתנגדים מול 24 אחוזים בלבד שתומכים. 17 אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8 אחוזים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות