‘קיבלתי בצער ההחלטה’: מנהלת הסמינר החשודה כותבת לתלמידות

פרשיית מנהלת הסמינר בירושלים, שלפי החשד פגעה בנערות רבות • אחרי הודעת הפרישה, המנהלת שיגרה מכתב לתלמידות: "נוכחתי לראות את הנזק הנורא הנגרם לכן" • למרות שהגר"י אייכנשטיין קבע "שהיו פגיעות" - הנהלת הסמינר כתבה להורים: "צר וכואב לנו מאוד" על התפטרותה • ומי המנהלת החדשה?
חיים טוויל
כ"ה אדר ב' התשפ"ב / 28.03.2022 17:00

אחרי שעשרות נשים חרדיות העידו בחודש האחרון על הנזק שגרמה להן מנהלת סמינר ‘בית יעקב’ בירושלים, שביצעה בהן מעשים חמורים – היא הודיעה היום (שני) על פרישתה מתפקידה.

דרמטי: מנהלת סמינר מי-ם החשודה בפגיעה בנערות – פרשה מתפקידה

בעקבות ההתפתחות הדרמטית, הורי התלמידות קיבלו היום מכתב מהנהלת הסמינר, בעוד תלמידות בית הספר קיבלו  מכתב אישי מהמנהלת.

במכתב להורים כותבת ההנהלה:

“עם סיומה של תקופה סוערת וכאובה שחווינו בחודשים האחרונים בסמינר, בה הייתם שותפים נאמנים לאורך כל הדרך, ברצוננו לשתף אתכם במצב הדברים כרגע.

“בשיח אותו חווינו בתקופה זו, מצאנו את עצמנו מתמודדים מול שפה וסגנון שלא היכרנו. אולם בהתייעצות יום יומית עם גדולי ישראל גם מול ניסיונות אלו המשכנו באותה דרך ברורה המסורה לנו מדור דור, מתוך אמון מלא בגב ובעשייתה החינוכית המסורה”.

למרות העדויות הקשות על מעשיה של המנהלת, הנהלת הסמינר מביעה צער על התפטרותה: “לצערנו הרב ניסיונות אלו לא פסקו לרגע, ובעקבותם הגיעה אלינו בקשתה לסיים את עבודתה בסמינר החל מחופשת הפסח מתוך מטרה להחזיר את שגרת הלימודים  והחינוך למקומה. צר וכואב לנו מאוד על הודעה זו”.

הנהלת הסמינר מבשרת במכתב על מינוי המנהלת החדשה: “לאחר החזרה מחופשת פסח תשמש אי”ה  כמנהלת התיכון גב’ שרה פוברסקי (מחנכת כיתב י”ב), מינוי אשר זכה לברכתם של גדולי ישראל”.

במכתב של המנהלת החשודה במעשים החמורים, שנכתב כבר במוצאי שבת  – נאמר:

“איגרת אישית, לכן, תלמידותי החביבות עלי ביותר!

אודה ה’ בכל לבב על שזיכה אותי להיות שותפה בבנינכן הרוחני והחינוכי בשנים האחרונות. זכות זו מלאה נתח גדול עד למאוד בעולמי. עבודתי נעשתה מתוך דאגה תמידית לכל אחת ואחת מתלמידות הסמינר.

מזה שבועות לא מעטים, משנהפכו סדרי בראשית, מצאתי עצמי בעין סערה, שלא לפי רוח התורה, המשכתי בדביקות בעבודתי החינוכית, מתוך אמונה איתנה בבורא עולם, כי כל ניסיון שעובר על האדם הינו לטובה, וכי יש בכוחו לעמוד בו.

ברם, לאחר מחשבה רבה והתחבטות לא קלה עם עצמי הגעתי למסקנה כי ככל שהדבר נוגע אלי, הרי שעלי להמשיך נאמנה בשליחותי.

אולם, משנוכחתי לראות את הנזק הנורא הנגרם לכן, תלמידותי , על ידי אותם גורמים החושפים אתכן לתכנים ולמושגים שרחוקים מדרך התורה והיראה והמכתימים את טהרת ליבכן, קיבלתי בצער את ההחלטה להשעות את עצמי מתפקידי.

אני רואה בכאב רב את העוול הנורא שנגרם לכן, מה שגורם לי לדחות בכאב את בקשת הנהלת הסמינר להימנע מצעד זה ולהמשיך בתפקידי. מאז ומתמיד רציתי לראות אתכן מתעלות, שמחות ורגועות, ואני חשה שצעד זה ישיב לכן את שלוותכן ורוגע נפשכן.

משכך, מתוך אותה אחריות שגרמה לי לעסוק בעבודה זו במשך עשרות שנים, היא הנותנת לי את הכח לצעד בו אני נוקטת. יחד איתכן גואה ליבי בהכרת הטוב להנהלת הסמינר על האמון הבלתי מסויג, ועל הכח שקיבלתי מהם בכל שנות עבודתי בסמינר. וכן, לצוות המורות והמזכירות הנפלא שהפך למשפחתי המורחבת,
ואחרונות חביבות – לתלמידותי כבנותי, שהיו ותהיינה כל עולמי.

תלמידות שלי – אני מותירה כאן את ליבי ההומה את נפשי הקרובה ונשמתי שתמיד נתונה לכן, והנני בתפילה דומעת לבורא עולם להצלחתכן. היינה שלום! והיינה בטוב כל הימים!

מנהלתכן”

כפי שדווח מוקדם יותר היום, אתמול זימן בית הדין המיוחד שהוקם כדי לחקור את התלונות בפרשה – בו ישבו הדיין הרב מנחם מנדל שפרן, הרב שמואל אליהו והרב ראובן נקאר – את המנהלת, על מנת שתבוא לטעון את דבריה בפני בית הדין.

המנהלת  לא הופיעה ולא הביעה נכונות להתייצב בפני בית הדין. בית הדין הודיע כי הוא מעניק לה שוב את ההזדמנות לבוא ולהציג את דבריה.

במהלך השבועות האחרונים, לאחר שהעידו מספר נשים בבית הדין של הרב שמואל אליהו, ולאחר שהתארגנה ‘עצרת תפילה’ של נשים על-יד סמינר ‘מעלות’ בירושלים, הגיעה הפרשה אל שולחנו של הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת ‘יד אהרון’, שבדק בעצמו ושמע עדויות.

בעקבות העיכובים בטיפול בפרשה המסעירה, פרסם הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, ‘מכתב בירור’ בכתב ידו, בו הסביר את דחיפות כתיבת דבריו, וציין כי קיימת סכנה ממשית לנפגעות.

במכתבו נאמר:

“נודע לי מאישה מקצועית שמטפלת בנפגעות, וכן נודע לי ממקור אחר מוסמך שיש בנות שנפגעו ממנהלת הסמינר גם בעבר הקרוב, ויש מהם שנמצאות בסכנה לאבד עצמם לדעת, וזה שלא רוצים להודות על הפגיעות מגביר את הסכנה, ולכן אף על גב שהסמינר לא באחריותי, אבל מכל מקום אני רואה חובה לעצמי לפרסם שהיו פגיעות.

החותם בכאב לב, יהושע אייכנשטיין”.

לפני כשבועיים, מחו בשערי הסמינר כמאה נשים חרדיות, חלקן עטויות מסכה מחשש להיחשף. הנשים נשאו שלטים עם הפסוקים “לא תעמוד על דם רעך”, “בית יעקב לכו ונלכה באור ה'”, “והיה מחניך קדוש”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הורים מטומטמים. שנתקעים במחשבה מיושנת
    28/03/2022 22:54
    חני
  1. עד מתי ניתן יד לפוגעים ופוגעות… קומו תתעוררו
    הצילו את הילדים

  2. בהמשך לדיון בנושא
    29/03/2022 13:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אחרי ‘הסתלקותו’ המזעזעת של סופר הילדים ותוקפם
    בה עסקו כאן אם ההטרדה הוכו’ מקורה בציבור האשכנזי או הספרדי כשכל אחד מהטוענים מביא שמות להוכחת צדקצו.
    חשוב להדגיש:
    אצל הספרדים, מי שמעד, לא מקבל יחסי ציבור. ההוקעה הנדרשת ברורה ועולה מהציבור כוווווולו.
    לעומת זאת, הצבור האשכנזי מגונן גם במחיר של הישנות התקיפות.
    וזה הדבר הנורא
    באמת.

    • בבקשה לא לצנזר   30/03/2022 18:16

      עובדה ראו נשותיהם עם פאות פרוצות לגמרי ויש בם ע”ז כידוע והם בלי בושה פותחים גמרא וספרי קודש לומדים כאילו הכל בסדר. הכל לא בסדר. זה הענין. תורה זה קדושה שזה צניעות. הם יבלבלו לך המח יאמרו אין קשר. עובדה ולדר והמנהלת זו וכל הסוטים למיניהם במקוה וכו’ הכל שורש הענין עירבוב קדושה וטומאה. אנחנו הספרדים לא כזה צדיקים אמנם אבל חנפנות מגעילה כזו לא תראה אצלנו

  4. כואב לי באמת.
    13/04/2022 04:24
    תלמידה שכואב לה
  5. כואב לי לראות באיזו קלות אפשר להוציא שם רע על אדם.
    כואב לי שאנשים שלא נמצאים בתוך הסיפור ולא עברו טרור כפשוטו בחודשיים האחרונים, מעיזים להביע דעה, כאילו הם יודעים מה היה שם. כאילו מישהו יודע מה היה שם
    היה או לא היה, זה כבר לא העניין.
    רוטנברג עוזבת, זה מה שכואב, זה מה שעצוב, זה מה שמעלה דמעות.
    כי מי שלא היה שם לא יודע מה זה. ומי שלא הכיר אותה בתור מנהלת, לא יכול אפילו לתאר לעצמו איזה הפסד גדול זה. איזה חור עצום היא משאירה בלב של כולנו.
    אני רק תלמידה, תלמידה שכואב לה. שאכפת לה מהמצב שהגענו אליו. אכפת לה מהעולם. אכפת לה מהמנהלת שלה שנתנה לה כל כך הרבה. אכפת לה מעצמה, על זה שהיא נשארת בלי גב תומך. בלי מורת דרך. בלי מנהלת, שבנתה את האישיות שלה ונתנה לה חיים. יום יום, במילים, במעשים, בעצם קיומה.
    #אוהבים את רוטנברג
    והמבין יבין…

    • תלמידה   19/06/2022 22:32

      אף עדות לא התאמתה, הנערות שהלכו להפגין היו בנות שדרבנו אותן להתחזות לחרדיות ויש עדויות לכך דרך הודעות בווצאפ. הכל שקר ותרמית, הכל קרה בגלל נערה אחת שרוצה לנקום על איזה כעס של גיל הנעורים שלה וזה פשוט הוצאת שם רע על המנהלת היקרה.