בזכות ערבי: כך ניצלה גופת יהודי ערירי שנפטר ב’שערי צדק’ משריפה

גופת יהודי ערירי, תושב ירושלים, שנפטר ביום שישי האחרון בבית החולים 'שערי צדק', ניצלה משריפה והובאה הלילה לקבורה בבית העלמין בהר הזיתים • והכל בזכות חברו הערבי של המנוח
חיים טוויל
כ"ה אדר ב' התשפ"ב / 28.03.2022 10:23

ביום שישי האחרון נפטר ב’שערי צדק’ יהודי ערירי. לאחר פטירתו סירבו בבית החולים לשחרר את גופתו לקבורה, משום שלדבריהם, עמותת ‘עלי שלכת’ הציגה את בקשת המנוח לשרוף את גופתו, לאחר פטירתו.

מי שהיה צמוד למיטתו של היהודי בבית החולים וסעד אותו עד לרגעיו האחרונים, היה חברו – ערבי תושב מזרח ירושלים, אשר הזדעזע מבקשת בית החולים להעביר את גופת היהודי ל’עלי שלכת’ לשריפה.

לדבריו, בתקופה האחרונה בחייו של היהודי הוא חזר בתשובה וביקש שיקבר על פי ההלכה היהודית בקבר ישראל. אך מצבו התדרדר במהירות וטרם הספיק לחתום ולבטל את השריפה – ונפטר לעולמו.

מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית בזק״א: “חברו הערבי של המנוח יצר קשר עם מנהל חברה קדישא בירושלים, הרב יצחק גלבשטיין, והציג בפניו את הסיפור וביקש את עזרתו בהבאת היהודי לקבורה.

“עו״ד דרור שוסהיים, מנהל המחלקה המשפטית בזק״א, ייצג את בקשתו של הערבי ושל עוד בן משפחה שאותר. לאחר שחתמו על תצהירים והציגו את התנגדותם לשריפה, הסכימו בסוף, לאחר מאמצים, לבטל את הגזרה ו’עלי שלכת’ ביטלו את בקשתם לשרוף את גופתו של היהודי המנוח”.

הלילה (שני) לפני חצות, במניין מצומצם של אנשי חברה קדישא וחברו הערבי של המנוח, הובאה גופת המנוח לקבורה על פי ההלכה היהודית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות