צרחות על שאשא ביטון בלוויה: “כלבה, הדם שלו על הידיים שלך”

הבעל יוסי ספד לדוריס הי"ד: "זוהמה שונא-יהודים קטף אותך מאיתנו" • האחות בכתה: "איך נשרוד בלעדייך, אחותי היקרה?" • משתתפים בהלווית מנחם יחזקאל הי"ד צעקו לשרת החינוך: "בגללך קוברים אנשים'' • ראש העיר: "עירי מוכתמת בדם. זעקי ארץ אהובה את דמם של אחינו ואחיותינו"
חיים טוויל
כ' אדר ב' התשפ"ב / 23.03.2022 17:04

קורבנות הפיגוע הרצחני אתמול בבאר שבע הובאו היום (רביעי) למנוחות בבאר שבע ובמושב גילת.

הלווייתו של מנחם יחזקאל הי”ד, בן 67, נערכה בבית העלמין החדש בבאר שבע, ובמקביל הובאה למנוחות דוריס יחבס הי”ד בבית העלמין במושב גילת.

לורה יצחק הי”ד, בת 43, הובאה למנוחות בהלוויה קורעת לב בבית העלמין החדש בבאר שבע.

שליח חב”ד הרב משה קרביצקי הי”ד הובא בערב למנוחות בבית העלמין החדש בבאר שבע – לאחר שאמו ואחותו נחתו מחו”ל.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב עורר סערה גדולה בדברים שנשא בהלווייתה של דוריס יחבס הי”ד, בת 49,  כשהבטיח שכוחות הביטחון יעשו הכול, עד שילכדו את המחבל – על אף שהוא חוסל בזירת הפיגוע.

“אנחנו לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין”, אמר בר לב.

במקום התעוררה מהומה לשמע דבריו של בר לב, כשהקהל  קרא לעברו: “הוא מת”.

השר הוסיף: “רגע קשה לכל אזרחי מדינת ישראל, קרה אירוע טרור רצחני על ידי רוצח שפל שרצח נשים רק בגלל השנאה שבערה בו עשה את הפשע הנתעב הזה”.

ומלווים צעקו: “צאו מהממשלה של עבאס”.

יוסי, בעלה של דוריס אמר: “דוריס, אשתי היקרה, האמא של הילדים שלי, שגידלנו אותם ביחד – אנחנו מבקשים ממך סליחה. לא נשכח אותך בחיים. היית עמוד התווך והמקשרת של כל המשפחה”.

הבעל הוסיף: “תמיד עזרת לכולם. אבל הגיע אדם מגעיל, זוהמה שונא-יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו, קטף אותך מאיתנו. השם יקום דמך. תמיד תהי איתנו בלב ובנשמה. אני מבטיח שאשמור על הילדים כמו שאת שמרת. אוהב אותך והילדים אוהבים אותך. סליחה דוריס”.

דינה, אחותה של דוריס הי”ד, אמרה: “אסון כבד פקד אותנו, לא מאמינה שאני מדברת מולך כשאת מוטלת פה ללא נשימה. היית סמל לאחדות וגיבשת את המשפחה בכל הזמנים. ידעת בעל פה את תאריכי הלידה של כולם, היית הראשונה לשלוח הודעת ‘בוקר טוב’ בקבוצה המשפחתית. היית בקשר עם אבא ואמא גם בשעות המאוחרות של הלילה, תמיד דרוכה לסייע. איך נשרוד בלעדייך, אחותי היקרה?”

רינת, גיסתה, ספדה לה: “דוריס, גיסתי האהובה, שהייתה לי כאחות. אנחנו המומים ומסרבים להאמין שאת כבר לא איתנו. איך דווקא את, טובת הלב שכולם אהבו. אישה עם נתינה אינסופית. אנחנו מפורקים. היית אמא שאין שנייה לה. מבטיחה לך שאשמור על המשפחה היקרה שלנו”.

בהלווייתו של מנחם יחזקאל הי”ד השתתפו ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ’, ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שספגה גם היא קריאות נאצה.

השרה שאשא-ביטון אמרה: “אין מילים שיוכלו לתאר את גודל הטרגדיה. אני מבקשת להודות לגיבורים שירו במחבל ומנעו את המשל מסע הקטל. אני גם יודעת שכוחות הביטחון ימשיכו לעשות הכל בנחישות ובלי היסוס כדי למצות את הדין עם על מי שסיע או היה שותף לרצח האכזרי וכך גם ביחס לכל אירוע טרור. אלו ימים קשים למדינת ישראל ולעיר באר שבע, אבל לא יפחידו אותנו. לא נכנע לטרור המרצחים, נמשיך להגן על בטחונם של אזרחי ישראל”.

כמה ממשתתפי ההלוויה צעקו לעברה: “כלבה, הדם שלו על הידיים שלך. נשלח אותך לסוריה. בגללך אנחנו קוברים אנשים”, “את יושבת עם תומכי טרור” ו”מחבלת”.

המשטרה הבריחה את שאשא ביטון מהמקום.

ראש העיר באר שבע רוביק דנלוביץ’ אמר בהלווייתו של יחזקאל הי”ד: “רצח בדם קר של אויב מבית, כאן בארצנו. לא ציפיתי שאני אספיד תושבים תמימים, שלא עשו שום דבר – ונרצחו רק בגלל שהם יהודים. עירי מוכתמת בדם – והזעקה היא זעקה של כולנו. זעקי ארץ אהובה את דמם של אחינו ואחיותינו”.

אחיו של מנחם, יפתח, ספד לו: “קשה לי לעמוד פה היום להספיד את אחי היקר. אנחנו המומים וכואבים לעמוד כאן ולהיפרד ממך. נרצחת על ידי בן עוולה בגלל היותך יהודי.

“עלינו מהודו והגענו לבאר שבע ב-1963 ומאז אנחנו פה. גרנו במעברת באר שבע. ההורים חינכו אותנו על אהבת ארץ ישראל והמסורת היהודית. היית אדם פשוט, צנוע, שומר מצוות. הוא היה נותן תרומות בסתר מקצבת הנכות שלו. אימא שלנו הלכה מאיתנו לפני 4 שנים ובקשתה האחרונה הייתה שנשמור עליך. אבל אתמול לא הצלחנו לשמור עליך ונלקחת מאיתנו באכזריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות